Apple White Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Jeg har fra naturens side ganske lyst blondt hår. For noen år siden fikk jeg lyst til å forandre litt på utseendet, og endte opp med å farge håret brunt. En stund var det veldig mørkt, men jeg har gradvis fått det til å bli litt lysere, slik at jeg nå er lys brunette. I november hadde jeg en runde med avfarging, og farget håret enda litt lysere. Før jeg selv la i lyse hettestriper. Resultatet ble ganske bra. Men nå lurer jeg på om ikke jeg vil gå enda lysere. Jeg kjenner jeg savner det lyse håret mitt. Er det noen som har noen gode tips til hvordan det kan gjøres? Håret mitt har ikke blitt farget siden november, så jeg har ganske god ettervekst nå. Frisør i mitt område (Bergen) er så alt for dyre på fargetjenestene, at jeg egentlig ikke ser for meg at jeg vil kunne ta meg råd til å gjøre det hos en frisør.
Apple White Skrevet 1. mars 2016 Forfatter #2 Skrevet 1. mars 2016 Ingen som har noen erfaringer og/eller tips å dele?
BeautyFuzz Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 http://beautyfuzz.com/how-to-fra-mork-brunette-til-lys-blondine/
Frøken.stille Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Jeg farger alltid håret fra lyst til mørkt hjemme, men når jeg har lyst til å gå fra mørk til lys tar jeg meg råd til frisøren. Jeg tør rett og slett ikke ta sjansen på å gjøre det selv. Så mitt råd er å gå til frisøren selv om det er svindyrt. Har du ikke råd akkurat nå, kan du sikkert vente til du har spart opp litt.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Jeg synes du bare bør holde deg som brunette jeg, hvis du passer godt som brunette så ser jeg ikke noe poeng i å bli blondine. Brunetter er veldig attraktive, sexy og mystiske Anonymkode: 48ec6...4a7
_Malene Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Vil absolutt anbefale deg å spare opp penger til å gjøre det hos en frisør. Resultatet vil mest sannsynlig bli mye finere da. I tillegg kan de bruke olaplex som vil gjøre at håret ikke blir så slitt.
Shinigami Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Tror nok detcer best at du går til frisør dessverre... Er naturlig lys blond selv, og farget håret brunt for noen år siden, men etter en stund, så savnet jeg å være blond. Det varclitt av en prosess å bli blond igjen. Måtte bleke og farge og alt mulig. Håret ble også veldig tørt en stund pga bleking, men ble bra tilslutt.
Nana Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Gjør det hos frisør!! Det er mye rødpigmenter i mørkt/brunt hår, spesielt i hjemmefarging. Hvis du skal lysne det selv så har det veldig lett for å få en gultone eller oransjetone. Jeg har gått fra mørk til lys to ganger. Første gangen prøvde jeg å stripe det lyst på egenhånd og endte hos frisøren. Andre gangen gikk jeg rett til frisøren :-) Hvis fargen blir gul så bruker de korrigeringsfarger sånn at du ender opp med et fint resultat uansett. Jeg ville heller spart opp penger. Jeg tror det er en frisørskole i Marken (?) der du kan få time hos lærlinger. Vet ikke om skolen eksisterer enda, men før kunne man i hvert fall ringe og bestille time der. Tar mye lengre tid enn hos vanlig frisør men prisen er billigere.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Visste ikke at det gikk an å skifte etnisitet når du farget håret. Latinamerikanere er brunetter. Nordmenn er lys til mørk blonde. Anonymkode: 0bd6b...38a
powski Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 Personlig synes er at brunetter er penere enn blondiner. Håret ditt vil også ta skade av å gå tilbake til blondt. Men om du velger å gå tilbake til blondt så gjør det hos frisøren. Dyrt ja, men resultatet blir så mye finere!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 Den 3.3.2016 at 12.25, powski skrev: Personlig synes er at brunetter er penere enn blondiner. Håret ditt vil også ta skade av å gå tilbake til blondt. Men om du velger å gå tilbake til blondt så gjør det hos frisøren. Dyrt ja, men resultatet blir så mye finere! Fordi du er brunette selv? Jeg synes blondt hår er kjempe fint jeg. Ts, jeg vil også anbefale deg å gå til frisøren. Anonymkode: 635ca...756
Apple White Skrevet 5. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2016 Takk for alle tilbakemeldingene. Jeg skjønner absolutt at frisør gjerne er å anbefale, men som nevnt så er det svindyrt her i byen. Frisørskolen i marken har jeg hørt om. Skal absolutt sjekke om de tar i mot bestillinger hvis ikke må det bli ett spareprosjekt. til dere som mener brunetter er penere enn blondiner, så tror jeg dette er individuelt. Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg trives som brunette. Men jeg sliter med å finne en fin farge å holde meg til. Det byttes ut både merker og fargekoder i butikkene hele tiden, så jeg må alt for ofte finne en ny farge. i tillegg er jeg veldig lys i huden, så jeg føler jeg kan se litt utvasket ut til tider. Så savnet etter lyst hår tok overhånd. Personlig mener jeg at jeg kler både å være brunette og blondine.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #13 Skrevet 5. mars 2016 9 minutter siden, Apple White skrev: Takk for alle tilbakemeldingene. Jeg skjønner absolutt at frisør gjerne er å anbefale, men som nevnt så er det svindyrt her i byen. Frisørskolen i marken har jeg hørt om. Skal absolutt sjekke om de tar i mot bestillinger hvis ikke må det bli ett spareprosjekt. til dere som mener brunetter er penere enn blondiner, så tror jeg dette er individuelt. Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg trives som brunette. Men jeg sliter med å finne en fin farge å holde meg til. Det byttes ut både merker og fargekoder i butikkene hele tiden, så jeg må alt for ofte finne en ny farge. i tillegg er jeg veldig lys i huden, så jeg føler jeg kan se litt utvasket ut til tider. Så savnet etter lyst hår tok overhånd. Personlig mener jeg at jeg kler både å være brunette og blondine. Du kan jo også sjekke ut lærlinger. De tar ofte prisavslag Anonymkode: 635ca...756
powski Skrevet 5. mars 2016 #14 Skrevet 5. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi du er brunette selv? Jeg synes blondt hår er kjempe fint jeg. Ts, jeg vil også anbefale deg å gå til frisøren. Anonymkode: 635ca...756 Jeg er naturlig blond. Men ja, jeg synes bare at alle ser bedre ut med mørkt hår. Derfor er jeg brunette Så fint at du liker blondt hår da, fint for deg. Smaken er som baken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå