Gå til innhold

Vi som skal opp i vekt, og muskelmasse.

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Det er så mange tråder om hvordan man skal ned i vekt, hvor mye kalorier man skal innta osv. Jeg vil ha en tråd for oss som må gå den andre veien (Som btw, er MYE vanskeligere :fnise:). Taunt..

Noen andre som også holder på? :) 

Endret av Minesveiper
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo spise mer, men jeg antar at du ikke ønsker å bli feit. Så ikke så mye mer. Egentlig tror jeg at det ordner seg selv hvis du trener og spiser tilstrekkelig mye proteiner. Men det er ikke noe poeng i å spise for mye av det helller. Kroppen klarer bare å nyttiggjøre seg en viss mengde protein per kg kroppsvekt, uansett. Det du spiser ut over det, blir ikke brukt til å danne muskler, og de kaloriene kunne du fått mye billigere fra havregrøt eller ris.

Du trenger noe slikt som 1,5 gram proteiner per kg kroppsmasse dersom du skal øke muskelmassen. Og du må totalt innta nok kalorier for din kroppsstørrelse og aktivitetsnivå.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Folk sier mye ulikt, men det er en viss grense når det kommer til hvor mye kg muskelmasse en kan legge på deg i måneden. Jeg har fått en del fett også etter at jeg begynte å spise mer i sommer, men jeg har ikke blitt feit. Jeg var ganske tynn når jeg begynte så litt fett har ikke skadet akkurat. Nå har jeg egentlig bare en ganske lang grind foran meg. Jeg har lyst å se resultater raskere på vekten :P, men spiser jeg for mye blir jeg bare feit som du sier. Jeg er ikke så giret på å få  en høyere fettprosent enn det jeg har nå. Fokuset er egentlig bare å få i seg nok kalorier og proteiner, og løfte tyngre på trening med riktig form. I slutten av året har jeg forhåpentligvis gått opp en del kg i muskelmasse :)

Endret av Minesveiper
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er selv i den situasjonen at jeg vil øke muskelmasse/bli sterkere! Nøkkelen er vel egentlig å spise nok ( og RIKTIG!) og trene styrke. Fordelaktig med omtrent 5-8 reps, selvfølgelig med litt variasjon både i øvelser og repetisjoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...