AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Jeg er førstegangs i uke 39 og blir ærlig talt litt forvirra av alle de forskjellige typene av sammentrekninger . Har kjent kynnerne fra ca midten av andre trimester og innbiller meg at jeg har rimelig kontroll på hvordan disse føles nå. Magen blir hard, og etter at magen ble stor kan de være litt ubehagelige, men aldri vonde. De siste ukene har jeg hatt mye murringer med kynnerne. De har også blitt ganske regelmessige. I går holdt det på i mange timer og kynnerne kom med nøyaktig 5 minutters mellomrom. De har tatt seg litt opp i styrke, men er ikke vonde. Den siste uka har jeg også hatt mye stikkinger rundt livmorhalsen, såpass at jeg kan krøke meg sammen når de kommer. Og murringer som gjerne blir etterfulgt av akutt diare(sorry, tmi). Ble sjekket av lege for en uke siden. Hun sa at mormunnen var midtstilt, ganske avflatet og at hun fikk en finger opp i den, etterfulgt av "ikke så veldig moden", men jeg skjønner jo ingenting av hva dette betyr noen som kan si noe om hva det betyr? Hadde ikke murringer eller diare når hun sjekket, det startet vel senere den dagen. Har også hatt noen ctg'er nå(følges opp ekstra pga vekst). De to siste gangene har jeg fulgt med og sett at kynnerne(som jeg tror det er) kommer regelmessig. De ser ut som små fjelltopper, og den tallmålinga kom opp i 40-50, uten at jeg vet hva det betyr. Sist gang kom det plutselig en som så mye flatere ut på målinga, men varte myye lenger. Denne var også vondere enn de fjelltoppene jeg var vandt til, men lå bare på 30 på toppen. En jordmor kommenterte at "her skjer det ting, ja" uten at jeg fikk noen videre forklaring. Blir bare forvirra, kan noen få meg til å skjønne hva som skjer. Er det bare kynnere eller har jeg modningsrier eller hva? I natt hadde jeg såpass sterke kynnere(eller rier eller hva faen) at jeg våkna to ganger. Hadde tak i hele magen og det pressa liksom nedover. Hadde sex for første gang på en måned i går kveld, så regner med at det har noe med det å gjøre. I dag er det helt borte igjen. Anonymkode: a16f0...462
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 Og beklager, dette ble visst fryktelig langt,og helt sikkert ikke noe som dere kan svare på uansett. Haha, huff. Jeg har blitt en av de hysteriske damene som konstant leter etter tegn. Anonymkode: a16f0...462
Lumos Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Jeg har det veldig likt som deg! Blir like forvirret
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 14 minutter siden, Lumos skrev: Jeg har det veldig likt som deg! Blir like forvirret Haha, godt vi er flere!! Jeg bor 5 minutter unna føden så trenger egentlig ikke bekymre meg noe særlig. Men moren min har fortalt at hun aldri merket overgangen fra kynnere til rier i noen av svangerskapene og når hun fødte meg rakk hun såvidt frem til sykehuset. Hun hadde aldri noen andre helt tydelige tegn på at fødselen var i gang heller, så er så redd for at det skal skje meg og, haha. Anonymkode: a16f0...462
Lumos Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, godt vi er flere!! Jeg bor 5 minutter unna føden så trenger egentlig ikke bekymre meg noe særlig. Men moren min har fortalt at hun aldri merket overgangen fra kynnere til rier i noen av svangerskapene og når hun fødte meg rakk hun såvidt frem til sykehuset. Hun hadde aldri noen andre helt tydelige tegn på at fødselen var i gang heller, så er så redd for at det skal skje meg og, haha. Anonymkode: a16f0...462 Oi, såpass ja! Godt du bor så nært sykehuset Bor ikke lenger enn 20 min unna vi heller. Moren min hadde også raske fødsler, og syntes ikke riene var så vonde Er veldig spent på om jeg skjønner tegnene på at fødselen faktisk er i gang. Kanskje noen kloke damer her har noen erfaringer
KatteLatte Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Synes det høres ut som modningsrier. Er nok ikke så mange dagene før du føder.
lisske Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Klarer ikke forklare så mye, men kan legge til at ctg viste 60-70 da jeg kom inn med rier og 2 cm åpning og 140 da jeg hadde 7 cm☺️
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 Ctg viste 50-80 på kynnerene mine og 150 ca på riene. Anonymkode: ac86c...6ab
Pearl2.0 Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 Jeg tok ctg to dager før fødsel, mye aktivitet i livmor, kynnere. Fikk konstant fjelltopper opp i 50-60. Ble strippet etterpå og da fikk jeg maserier. Det kjentes som mensmurringer i ryggen. Jeg fikk riene i ryggen og vil nok si at de var i hvert fall 10 ganger sterkere enn maseriene allerede fra starten☺
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 Tror du sier det greit selv. Uregelmessige er kynnere, regelmessige svake tak er modningsrier (de blir ubehagelige etterhvert såklart siden det er en muskel som trekker seg sammen. Bare tenk hvis du tok en pushup hvert femte minutt i timevis, hvor mør du ville blitt i armene). Jeg dro på sykehuset med regelmessige modningsrier 5 dager før fødsel. Var 4 min mellom hver "rie" i timevis, men så dabbet det av og jeg ble sendt hjem. Var oppe i 40-50 på ctg-en da og hadde 1-2 cm åpning og var et par dager over termin. 5 dager senere skjønte jeg hva skikkelige rier var. Kom like hyppig (3-4 min mellom hver, gikk litt i ett i hverandre tilslutt), men dette var harde tak som krevde all oppmerksomhet. Gikk helt i taket på ctg-skalaen. 9 timer etter at jeg våknet av riene var mini ute 😊 Anonymkode: c6323...8a6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 Uh! Og gratulerer med graviditeten og lykke til med fødselen Anonymkode: c6323...8a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå