Gå til innhold

Er jeg en "gammel" 17-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Har lest Allers og Norsk Ukeblad i rundt syv år, om ikke lenger. Når jeg er hos bestemor smugleser jeg Vi over 60.
- Løser kryssord og sudoku hver dag. 
- Foretrekker å legge meg før midnatt. I helgene våkner jeg av meg selv i 8-9 tiden.
- Pleier å lese masteroppgaver som ligger ute på nett. Synes det er interessant. 
- Følger med på forskning og kan tenke meg å jobbe med forskning innen helse/medisin, og rett og slett dedikere livet mitt til forskning. Ofre meg for vitenskapen.
- Drikker ikke, har aldri røyket eller prøvd snus. Synes det er vemmelig.
- Bruker en del "gammeldagse" ord, som dog, henholdsvis, imidlertid, attpåtil osv. Må ta meg hardt sammen for ikke å bruke slike ord i muntlig tale.

Så, hva sier dere? Er jeg en "gammel" 17-åring som mamma pleier å kalle meg?

Anonymkode: 40de4...57b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er veslevoksen.

Anonymkode: 8bb77...199

• Liker 11
Skrevet

Nei

• Liker 4
Skrevet

Datteren min er en gammel tenåring.

- Hun misliker å bruke bankkort, og bruker kontanter der hun kan.
- Telefonen er til å ringe med. Sms, chat, snap, twitter og lignende bruker hun ikke, og data er til skolearbeid.
- Når noe skal feires setter hun på tevann, før hun løper rett ned til fryseren for å hente opp hjemmebakt.
- Middag er poteter.  Er det ikke poteter er det ikke middag.
- Hun leser papiraviser i stedet for å lese aviser på nett.
- Hun har et gammelmodig språk.

Hun har mer til felles med en tenåring på 60-tallet, enn en tenåring i dag.

Anonymkode: 0d303...ae8

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er veslevoksen.

Skjønte den ville komme. :ler:

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte den ville komme. :ler:

Du fremstår som en helt vanlig tenåring. 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Bruker en del "gammeldagse" ord, som dog, henholdsvis, imidlertid, attpåtil osv. Må ta meg hardt sammen for ikke å bruke slike ord i muntlig tale.

Dette lo jeg litt av. Ingen av disse ordene er spesielt gammeldagse, det er bare du som er litt ung og uvitende.

• Liker 10
Skrevet

Du har bare litt sære og annerledes interesser enn de fleste på din alder. 

Anonymkode: 2cd8e...e06

• Liker 1
Skrevet

Helt strålende, spør du meg. 😀

Voksen ung pike. 💑

• Liker 2
Gjest Sheelagh
Skrevet

Du høres ut som meg, men jeg er to år eldre da. Og foretrekker hjemmet framfor Allers ;) 

Skrevet

Syns du virker kul jeg og en som tør å være deg selv. Veldig bra, fortsett sånn! :) 

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstår som en helt vanlig tenåring. 

Dette lo jeg litt av. Ingen av disse ordene er spesielt gammeldagse, det er bare du som er litt ung og uvitende.

Stått opp med feil fot i dag? 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stått opp med feil fot i dag? 

Nei, det må det være du som har gjort.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Har lest Allers og Norsk Ukeblad i rundt syv år, om ikke lenger. Når jeg er hos bestemor smugleser jeg Vi over 60.
- Løser kryssord og sudoku hver dag. 
- Foretrekker å legge meg før midnatt. I helgene våkner jeg av meg selv i 8-9 tiden.
- Pleier å lese masteroppgaver som ligger ute på nett. Synes det er interessant. 
- Følger med på forskning og kan tenke meg å jobbe med forskning innen helse/medisin, og rett og slett dedikere livet mitt til forskning. Ofre meg for vitenskapen.
- Drikker ikke, har aldri røyket eller prøvd snus. Synes det er vemmelig.

Så, hva sier dere? Er jeg en "gammel" 17-åring som mamma pleier å kalle meg?

Nei, du er en helt normalt og oppegående 17- åring:-) Det er ingen vits i å sette seg selv i bås. Selv om mange unge i dag er ekstremt overfladiske, er det helt normalt for ei ung jente å tørste etter kunnskap. Det trenger vi. Jeg var akkurat sånn som deg for 20 år siden, men dessverre fikk jeg for mye smaken på det søte liv, og ting gikk ikke helt som planlagt. Derfor er det nok lurt å ikke helt isolere seg fra det sosiale liv, sånn at du plutselig som 23 åring får en voldsom opprørstrang og anger over at du var så reaksjonær som ung

Anonymkode: 2fe83...ae2

• Liker 3
Skrevet

Som 17-åring selv opplever jeg at du har interesser som ikke faller inn under normalkategorien hos tenåringer generelt. For meg virker det som om du har noen "gamle" hobbier, uten at det gjør deg "gammel"(eller veslevoksen), da voksenhet henger sammen med modenhet og erfaringer.

Jeg har selv mange typisk tenåringsinteresser, men blir ofte omtalt som moden og reflektert. Tester og veiledning av psykiater viser også at jeg er godt over gjennomsnittlig intelligent, men jeg vet at jeg på langt nær kan konkurrere med en faktisk voksen i forhold til erfaring og visdom. Tror det gjelder litt på deg, også. Du har mer voksne interesser og verdier enn 17 år gamle Ola Nordmann, men du kan ikke måle deg med Ola på 50 :)

• Liker 3
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dypt imponert! Du er definitivt en sjelden 17-åring! :) 

Skrevet

Folk er ulike, ikke alle tenåringer liker pop musikk, ikke alle 60-åringer liker bingo

Anonymkode: 6d0af...b17

• Liker 4
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Du er ikke som flest 17-åringer jeg kjenner som liker å feste og finne på mye rart. Jeg har en god venninne som er en del lik deg, mens jeg selv er ganske motsatt. Syns dog slike som deg er godt å ha i omgangskretsen.

Syns ikke du er noe unormal eller for voksen jeg. Bare vær den du vil være, men husk at det ikke skader å finne på noe tull med venner en gang i blant :)

Gjest GulSol
Skrevet

Du har en gammel sjel, som meg. Føler meg som en pensjonist i en alder av 22 og trives veldig godt med det. :fnise: Jevnaldrende har en tendens til å være utrolig barnslige og lite forståelsesfulle. Det er heldigvis HELT normalt! 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er bare sær :) 

Anonymkode: 98dca...35d

AnonymBruker
Skrevet
Den 29.2.2016 at 13.25, AnonymBruker skrev:

Nei, det må det være du som har gjort.

:klo:

Anonymkode: 2d438...754

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...