Gå til innhold

Hvor mye innsats legger dere ned for å kunne kapre drømmemannen?

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg har alltid vært interessert i "dating" temaet, og har lest og sett en del videoer for menn innen temaet. Hin dagen ble jeg nyskjerrig på hvilke råd kvinner får av "datingekspertene". Artig nok var youtube kanalene for de kvinnelige datingekspertene større enn youtube kanalene for menn :fnise: Opp gjennom årene har mange kvinner her inne har  hatt en negativ holdning til menn som har prøvd å lære seg sjekking og dating, så det var litt morsomt å se at kvinner faktisk er mer tilbøyelig til å sjekke ut "råd" enn hva menn er. 

Noen her som har lest noen bøker om hva kvinner bør gjøre? Og hva synes dere om rådene og konseptene som blir lært? Funker de? 

Jeg lurer også litt på hvor bevisste dere er når det kommer til å ta hensyn til menn sine emosjonelle behov i sjekke/datingfasen?

Etter å ha sett noen videoer forstår jeg hvorfor så mange kvinner er negative mot rådene menn får. Jeg stusset selv et par ganger av rådene som ble gitt til damene :fnise:

Endret av Minesveiper
Videoannonse
Annonse
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Ja, før noen retter på overskriften.... *Innsats*

Edit: Gikk visst ann å rette på tittelen nå, det har ikke gått ann før. Nice kg :nigo:

Endret av Minesveiper
Gjest Sheelagh
Skrevet

Ser jeg en mann jeg vil ha kontakt med, så tar jeg bare kontakt. Smiler og sier hei. Dette gjelder forøvrig alle andre mennesker jeg vil ha kontakt med. Så tar jeg det bare derfra :) 

Gjest Leonardo
Skrevet

Jeg er ikke overrasket over at kanalene for kvinner er større enn for menn. Kvinner har alltid diskutert og skrevet om slike tema i kvinneblader og ulike bøker. En av klassikerne for kvinner er "The Rules" som ble publisert på tidlig 90-tall. Til sammenligning var det boken "The Game" som først ble utgitt i 2005 som populariserte lær-deg-å-sjekke-konseptet for menn og virkelig var med på å gjøre dette til en kommersiell industri i stor skala. På godt og vondt.
:)

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
1 time siden, Sheelagh skrev:

Ser jeg en mann jeg vil ha kontakt med, så tar jeg bare kontakt. Smiler og sier hei. Dette gjelder forøvrig alle andre mennesker jeg vil ha kontakt med. Så tar jeg det bare derfra :) 

Men, er du ikke noe interessert i å vite ting som: Hva er viktig for menn? Hvordan bør man kommunsiere med menn? Osv. Når jeg tenker på de damene jeg har vært med, så har det ikke vært mange som virkelig har forstått og sett mine behov for eksempel. Altså, hadde de gjort enkelte ting litt annerledes på enkelte tidspunkt hadde jeg faktisk gått all inn for dem. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

innsats: 0

• Liker 2
Gjest Sheelagh
Skrevet
19 minutter siden, Minesveiper skrev:

Men, er du ikke noe interessert i å vite ting som: Hva er viktig for menn? Hvordan bør man kommunsiere med menn? Osv. Når jeg tenker på de damene jeg har vært med, så har det ikke vært mange som virkelig har forstått og sett mine behov for eksempel. Altså, hadde de gjort enkelte ting litt annerledes på enkelte tidspunkt hadde jeg faktisk gått all inn for dem. 

Det er ikke noe jeg bruker tid på på forhånd nei, i og med at menn ikke er en homogen gruppe. Jeg bare tar kontakt, så tar man det derfra. Nøkkelordet er jo (god) kommunikasjon. 

Skrevet

Da jeg leste overskriften trodde jeg spørsmålet var om hvor mye tid og energi man legger ned ift dating, datkngapper osv for å finne noen, hvorpå svaret hadde vært ingen.

Jeg bruker heller ikke tid på å lese eller se youtubefilmer om hvordan jeg skal få en mann. Ser ikke helt poenget. Hvis jeg møter en jeg er interessert i, investerer jeg tid i han og blir kjent med han, under denne prosessen finner jeg jo da gjerne ut hva han liker og ønsker og trenger fra det motsatte kjønn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri lest noen sjekkebok, og jeg legger egentlig ikke så veldig stor innsats i det. Jeg er singel for øyeblikket, men er ikke på aktivt utkikk etter type akkurat nå. Det er ikke rocket science å snakke med menn eller vite hvordan man tiltrekker seg menn. Man pynter seg litt ekstra, sørger for å se ordentlig ut, viser interesse -  og så ta det som litt det kommer. Har funket så langt.

Generelt sett ligger innsatsen på null, omtrent. Men finner jeg først noen jeg synes er interessant, øker jo naturligvis innsatsen betraktelig. Men det er ikke sånn at jeg aktivt holder innsatsen høy når det ikke er noen spesielle jeg er interessert i, eller aktivt er på sjekker'n, eller prøver å endre væremåte for å bli mer attraktiv.

Anonymkode: 83330...450

Gjest Blomsterert
Skrevet
3 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg har alltid vært interessert i "dating" temaet, og har lest og sett en del videoer for menn innen temaet. Hin dagen ble jeg nyskjerrig på hvilke råd kvinner får av "datingekspertene". Artig nok var youtube kanalene for de kvinnelige datingekspertene større enn youtube kanalene for menn :fnise: Opp gjennom årene har mange kvinner her inne har  hatt en negativ holdning til menn som har prøvd å lære seg sjekking og dating, så det var litt morsomt å se at kvinner faktisk er mer tilbøyelig til å sjekke ut "råd" enn hva menn er. 

Noen her som har lest noen bøker om hva kvinner bør gjøre? Og hva synes dere om rådene og konseptene som blir lært? Funker de? 

Jeg lurer også litt på hvor bevisste dere er når det kommer til å ta hensyn til menn sine emosjonelle behov i sjekke/datingfasen?

Etter å ha sett noen videoer forstår jeg hvorfor så mange kvinner er negative mot rådene menn får. Jeg stusset selv et par ganger av rådene som ble gitt til damene :fnise:

Jeg ble litt nysgjerrig på rådene damene fikk som du stusset over jeg: -) nevn et par?

Skrevet

Legger veldig lite innsats i å møte en mann. Jeg er på Tinder og Sukker, men orker knapt å svare når menn tar kontakt. Jada, er sikkert ansvarlig selv for at jeg er singel. Men jeg har hatt en periode på et par år der jeg virkelig har lagt i en innsats med å date, hatt et par korte forhold, prøve å bli kjent med menn som jeg kanskje vanligvis ikke ville blitt tiltrukket av for å ikke bli for kategorisk i menn jeg blir sammen med. Men etter mye prøving og feiling så orker jeg ikke mer. Det får skje når det skjer. Jeg tror jeg finner kjærligheten igjen, men det å date veldig mange tror jeg er mer ødeleggende enn bra for hodet og hjertet. 

Anonymkode: 82aea...d94

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
20 timer siden, Blomsterert skrev:

Jeg ble litt nysgjerrig på rådene damene fikk som du stusset over jeg: -) nevn et par?

Ok, kan nevne noen jeg husker. Ta det med en klype salt det jeg skriver, dette er bare min mening.

"Oppfør deg som du er av høy verdi"

Em, jeg kjenner og vet om noen damer som oppfører som om de er av høy verdi og problemet mitt med dem, er at de til tider fremstår veldig arrogante. Slik jeg ser det, er damer som virker åpne, og som har god energi typen som tiltrekker seg mest menn. Jeg synes fokuset heller burde være mer på at man skal behandle folk med respekt, ikke gå rundt å tenke at man selv har så høy verdi at man nesten ser ned på og til tider dømmer folkene rundt en. Det er veldig slitsomt å være rundt slike damer. Flere av mennene som tiltrekkes av dem er de mennene som liker en dynamikk hvor damen er sjefen. Altså hun er maskulin, mens han er mer feminin. Igjen sitter ofte damene og klager på at de aldri treffer ordentlige menn. Dette rådet med å oppføre seg som om man er av høy verdi blir gitt til menn også. Se for deg at tidenes nerd plutselig begynner å oppføre seg som han er Casanova. Det er ikke i synk i det hele tatt, og det hele fremstår veldig rart. 

"Ikke ha sex på første date/Ha sex på første date"

Denne er ganske vanskelig egentlig. Greien er at som mann så har du lyst å være nr 1 hos damen du liker. Når hun da sier hun ikke har sex på første date, og du vet at hun mest sannsynlig har hatt sex på første date med en annen, så blir man noe frustrert. Hvordan vet man at damer ofte har sex på første date? Vel, når man har havnet i sengen med noen på første date noen ganger, og man hører den samme gamle: "Jeg har normalt aldri sex på første date". Så tror man ikke at kvinner er tilbakeholdne engler akkurat. Er bare til å spørre flere av menne her inne, damene går ofte til sengs på første treff. Jeg vet også at menn er forskjellige på dette. For meg, har sex på første date aldri hatt noe å si, mens noen menn er mer gammeldags og tenker at dersom kvinnen gir det opp med en gang, har hun gjort det med andre også. Ergo, er hun av liten verdi og ikke noe å samle på. Jeg vet om noen slike menn, og for å være ærlig, mitt inntrykk av dem er ikke at de er de smarteste akkurat. 

Uansett, dersom man har en regel på at man ikke har sex de første 3 månedene med mannen man dater, fremstår det veldig kontrollerende. Dater du en attraktiv player kan han bare få sex fra andre damer mens han varmer deg opp. Jeg synes dette temaet er veldig likt temaet "Menn bør spandere på damer". Sant, menn som klager over at de ikke får noe igjen når de spanderer på damer, fremstår ikke akkurat som de mest attraktive mennene. Menn som nekter å spandere på damer uansett hva, fremstår bare som vanskelige, Menn som bare spanderer, ikke lager noe bråk og ikke forventer noe tilbake er de som fremstår som vinnere. Det er litt det samme når det kommer til "sex på første date temaet". Kvinnene som gjør som de vil, ikke er kontrollerende og som er ok uansett utfall er de som ender opp oftest med det de vil ha. Det er mitt syn i alle fall. Hvis man absolutt ikke skal ha sex på første eller andre date, så sørg for å ikke komme i en situasjon hvor mannen kan eskalere til sex. Dvs, ikke bli med han hjem. Avslutt daten på kafeen, baren eller hvor det nå er. Da slipper man dette problemet med at mannen ikke føler seg som nr 1 når du aviser han. Samtidig luker du ut de som bare vil ha sex så raskt som mulig. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Har lagt ut CVen på Linkedin.

Anonymkode: 60c42...75c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legger veldig lite innsats i å møte en mann. Jeg er på Tinder og Sukker, men orker knapt å svare når menn tar kontakt. Jada, er sikkert ansvarlig selv for at jeg er singel. Men jeg har hatt en periode på et par år der jeg virkelig har lagt i en innsats med å date, hatt et par korte forhold, prøve å bli kjent med menn som jeg kanskje vanligvis ikke ville blitt tiltrukket av for å ikke bli for kategorisk i menn jeg blir sammen med. Men etter mye prøving og feiling så orker jeg ikke mer. Det får skje når det skjer. Jeg tror jeg finner kjærligheten igjen, men det å date veldig mange tror jeg er mer ødeleggende enn bra for hodet og hjertet. 

Kanskje du bør ta en pause fra datingen?  Slette/skjule deg på Tinder og Sukker, og begynne med nytt mot når du er klar? Sånn, både for din og andres skyld. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Kanskje du bør ta en pause fra datingen?  Slette/skjule deg på Tinder og Sukker, og begynne med nytt mot når du er klar? Sånn, både for din og andres skyld. 

Hvorfor? Tror du alle som er på Tinder og Sukker legger all sin sjel og 100% innsats i dette? Neppe. Mange gjør som meg, har det som et supplement til det virkelige liv. Tror nok det er mange som har samme erfaring som meg, mange skuffelser etter en del dating. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Tror du alle som er på Tinder og Sukker legger all sin sjel og 100% innsats i dette? Neppe. Mange gjør som meg, har det som et supplement til det virkelige liv. Tror nok det er mange som har samme erfaring som meg, mange skuffelser etter en del dating. 

Hvorfor ikke? Du sier jo selv at du ikke orker mer? Tror du ikke selv at hvis du hadde vært en smule mer motivert,  at flere menn hadde vært interessante? 

• Liker 1
Skrevet

Innsats? Jeg går rundt og styrer med mitt til jeg møter noen jeg liker. Da prøver jeg å bli kjent med personen og dersom jeg etter hvert faller for han, så vil jeg prøve å flørte litt, ta initiativ til å treffes osv. Og dersom han ikke tar hintene etter hvert, så er jeg litt mer tydelig og sier at jeg liker han. Og så har jeg kjæreste.

Prøver ikke være noen jeg ikke er eller gjøre noe spesielt. Jeg går etter menn som er kompatible med min personlighet, noe som betyr at de automatisk liker meg (ikke alltid som kjæreste da).

Anonymkode: e33b2...5a6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Hvorfor ikke? Du sier jo selv at du ikke orker mer? Tror du ikke selv at hvis du hadde vært en smule mer motivert,  at flere menn hadde vært interessante? 

Det har ikke noe med at jeg ikke synes noen menn er interessante å gjøre. Jeg føler virkelig at jeg har gjort en innsats på datefronten, men følte det var viktig å roe ned for å kjenne på hva jeg virkelig vil ha. For meg betydde det å slutte å snakke med/ date mange fordi det skapte mer uro og skuffelser enn det som var godt for meg. Alle vi single som er på dette forumet vet hvor mye som skal til for at ting skal klaffe. Jeg kommer ikke til å gjøre alle andre en tjeneste ved å slette sukker eller Tinder, men kommer til å være mye mer bevisst på hvem jeg snakker med og treffer. Men du har nok rett når det gjelder at motivasjonen min er en smule fraværende for tiden. Den kommer nok tilbake og i mellomtiden er jeg fortsatt med på nettsider i tilfelle en interessant mann plutselig dukker opp og vekker den igjen. 

Skrevet

Jeg har lest meg litt opp til hvordan menn tenker og "fungerer". Er ikke sikkert det er sant men :P 

Anonymkode: c59e5...403

Skrevet

Nei, altså, sjekker jo at dørklokka funker iblant. Vurderer å gå til innkjøp av nødbluss.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...