AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Del Skrevet 29. februar 2016 Hei! Jeg er en jente på 25 år som har et "problem"/spørsmål... Jeg har mange fine venninner som jeg er veldig glad i PG liker å være med, men i helgene vil de gjerne ut på byen og jeg blir sjeldent med. Synes rett og slett ikke det er spesielt gøy og ender ofte opp med å synes at kvelden var bortkastet siden jeg ikke synes byen er moro og jeg ender opp med å bruke masse penger på taxi, cover osv. Liker bedre å våkne uthvilt dagen etter, ta en treningsøkt og bruke pengene på reise eller andre ting. Liker vorset og spill/gode samtaler veldig godt! Problemet er at jeg føler meg så rar, for alle mine venner har det kjempe gøy på byen! Hvorfor synes ikke jeg det samme? Er det noe galt med meg på en måte? Er redd for å angre på at jeg ikke levde mer når jeg er 40 år og sitter med gullrekka liksom.. Hva tenker dere? Og hva synes dere her inne om byturer og sånn? Anonymkode: 21a96...f3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 29. februar 2016 #2 Del Skrevet 29. februar 2016 Nei, det er ikke noe galt med deg. Nei, du er ikke unormal. Det er mange andre som også ikke liker "dra-på-byen"-kulturen. Det å "dra på byen" er ikke å leve! Hvorfor tror du det? Det å leve, er å bruke livet til det som gjør deg glad og det som er rett å gjøre. Liker du å trene, vil du ikke angre på det. Det er jo tusen ganger sunnere enn å helle i seg alkohol på en eller annen luguber bar hver lørdag..? Jeg synes de som drar på byen er umodne, med mindre de er 18 år gamle. Punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 29. februar 2016 #3 Del Skrevet 29. februar 2016 Å dra ut for å hoppe rundt på Horgans for å stå blandt 200 idioter, der en jævel alltid søler ut ølen din og musikken er så høy at du ikke kan høre din egen stemme er noe av det mest antiklimatiske jeg vet om. Alkohol er mye kosligere å konsumere mens man sitter i ro, prater og danser når det passer seg. Helst i en armlengde avstand fra de øvrige gjestene. Spesielt hvis man drar fra sted til sted blir det dyrt og kaldt og slitsomt. Med mindre man drikker rødvin, rødvin fikser alt. Tror det er helt normalt å ikke være utestedmenneske. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 29. februar 2016 #4 Del Skrevet 29. februar 2016 2 minutter siden, Badebuksa skrev: Nei, det er ikke noe galt med deg. Nei, du er ikke unormal. Det er mange andre som også ikke liker "dra-på-byen"-kulturen. Det å "dra på byen" er ikke å leve! Hvorfor tror du det? Det å leve, er å bruke livet til det som gjør deg glad og det som er rett å gjøre. Liker du å trene, vil du ikke angre på det. Det er jo tusen ganger sunnere enn å helle i seg alkohol på en eller annen luguber bar hver lørdag..? Jeg synes de som drar på byen er umodne, med mindre de er 18 år gamle. Punktum. Kommer an på typen trening. Å ri, eller trene kampsport er ganske farlig, og har ganske høy risiko for skade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Del Skrevet 29. februar 2016 TS Du er en innadvent type som er mest trygg i kjente omgivelser. Å være ute passer ikke for alle innadvente typer. Å være ute sent på kvelden gir deg lite positive opplevelser. Slik er det for mange, men når man er ung og dum, så lar man seg lures til å være med på ting man ikke synes er gøy. Å være sammen med rare fulle fremmende mennesker blir aldri bedre med tiden. Visse ting vil aldri forandre seg. Spar heller pengene. Anonymkode: 3ddb2...aa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 29. februar 2016 #6 Del Skrevet 29. februar 2016 Det er helt normalt, og hvis du er 25 så burde du egentlig vite at det er helt normalt også, mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 29. februar 2016 #7 Del Skrevet 29. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS Du er en innadvent type som er mest trygg i kjente omgivelser. Å være ute passer ikke for alle innadvente typer. Å være ute sent på kvelden gir deg lite positive opplevelser. Slik er det for mange, men når man er ung og dum, så lar man seg lures til å være med på ting man ikke synes er gøy. Å være sammen med rare fulle fremmende mennesker blir aldri bedre med tiden. Visse ting vil aldri forandre seg. Spar heller pengene. Anonymkode: 3ddb2...aa8 Man behøver da ikke å være innadvent type som er mest trygg i kjente omgivelser fordi man ikke liker å dra på byen? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Del Skrevet 29. februar 2016 Kan jo være at de stedene venninnene dine vil dra, ikke er din type steder -- og at du ikke har funnet din "måte" å gå på byen på? Selv liker jeg ikke å gå på utesteder hvor man betaler cover, alle damene har 15 cm stiletthæler og mennene har blazer, interiøret er av type "bling-bling", det er tydelig kjøttmarked ved bardisken, musikken som spilles er Kygo og folk er slitsomt drita og spyr på toalettet. Har ikke vært på en sånn type bytur siden jeg var rundt 20 (er nå 26) og kommer nok aldri til å gjøre det igjen. Det jeg derimot liker, er å gå på på hyggelige og intime steder med en avslappet atmosfære, man er der for å kose seg og prate med venner, folk oppfører seg og stedet har generelt mer "sjel". Drita folk blir kastet ut, man slipper de mest creepy mennene og man kan kle seg som man ønsker. Og ikke minst, stedet drives av folk med litt peiling på god musikk og ulike typer øl/vin/drinker. I min vennekrets er det for øvrig helt akseptert å stikke hjem ved midnatt om man har planer dagen etter, og det er også helt akseptert å bli hjemme om man trenger alenetid. Anonymkode: 4746d...a6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 29. februar 2016 #9 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg foretrekker også vors og hjemmefester, og drar sjeldent på byen. Om jeg gjør så foretrekker jeg rolige puber, hvor man faktisk kan sitte å snakke sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #10 Del Skrevet 29. februar 2016 Hva om du blir med på forspill og drar hjem når de andre drar på byn? Jeg er helt enig med deg. Og blir så glad når de på festen bestemmer seg for at vi driter i å dra på byn fordi det var så kjekt på forspillet :D Anonymkode: d9270...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wolfpotion Skrevet 29. februar 2016 #11 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg har det sånn som deg, og blir ofte sett på som den "kjipe" av studentvenninnene mine. Jeg har det mye hyggeligere på vorset, med en gang vi drar ut blir vi splitta og de løper etter gutter. Synes det er mye koseligere å sitte på en bar eller et sted det er mulig å prate. Derfor blir jeg ofte hjemme når de andre drar ut, eller så blir jeg kun med på vorset. Det er nok mange som ikke er så glad i byturer. Synes ikke du skal tenke så mye på det, gjør det du liker. Tror du vil angre mer når du blir 40 hvis du brukte all din tid på å dra på byen fordi du trodde det var det rette, når det du skulle ønske du brukte tiden din på var trening og hobby. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 29. februar 2016 #12 Del Skrevet 29. februar 2016 1 time siden, Luckiness skrev: Man behøver da ikke å være innadvent type som er mest trygg i kjente omgivelser fordi man ikke liker å dra på byen? Takk! Tenkte akkurat det samme. Tenker også at TS er gammel nok til å vite at alle mennesker ikke er like og at det ikke er noe "feil" med henne, men jeg skjønner jo at man blir usikker. Forhåpentligvis vil venninnene hennes gå litt lei de også slik at de kan finne på litt andre ting på helg. Det har i alle fall skjedd med meg! Tror jeg er en gammel dame fanget i kroppen til en 23 år gammel ungjente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #13 Del Skrevet 29. februar 2016 TS her - tusen takk for mange fine svar! Veldig deilig å høre at jeg ikke er alene. Kjenner meg igjen i flere av dere som liker vorset, for det synes jeg er kjempe hyggelig, synes bare byen blir mas.. Lurer på om andre egentlig synes det er så kult, eller om man føler det er noe man skal digge? Føler at jeg kanskje går glipp av noe, som for eksempel å møte drømmemannen, når jeg ikke drar ut.. Men det blir jo feil grunnlag for å dra ut det og.. Hva sier dere til venner når de maser om å dra ut og spør hvorfor dere ikke blir med? Er jo redd for å miste venninnene mine når jeg ikke blir med :-/ Anonymkode: 21a96...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #14 Del Skrevet 29. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her - tusen takk for mange fine svar! Veldig deilig å høre at jeg ikke er alene. Kjenner meg igjen i flere av dere som liker vorset, for det synes jeg er kjempe hyggelig, synes bare byen blir mas.. Lurer på om andre egentlig synes det er så kult, eller om man føler det er noe man skal digge? Føler at jeg kanskje går glipp av noe, som for eksempel å møte drømmemannen, når jeg ikke drar ut.. Men det blir jo feil grunnlag for å dra ut det og.. Hva sier dere til venner når de maser om å dra ut og spør hvorfor dere ikke blir med? Er jo redd for å miste venninnene mine når jeg ikke blir med :-/ Anonymkode: 21a96...f3d Jug å si du skal tidlig opp dagen etter fordi du skal jobbe,trene, møte, famileselskap... Mister du venner pga at du ikke vil på bytur er de ikke venner.. Anonymkode: fd573...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 29. februar 2016 #15 Del Skrevet 29. februar 2016 Flere av mine venninner liker ikke å gå ut i det hele tatt. Selv foretrekker jeg puber eller rolige utesteder hvor man kan sitte og snakke mens man drikker god vin eller cocktailer. Ingen av mine venner (midten av tyveårene) syntes det er noe gøy å gå på typiske klubber (fullt av folk og høy musikk), vi danset fra oss da vi var 19/20. Om alle vennene dine foretrekker å gå på dansesteder kan du jo bli med på vorset og så dra hjem når alle andre drar på byen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #16 Del Skrevet 29. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her - tusen takk for mange fine svar! Veldig deilig å høre at jeg ikke er alene. Kjenner meg igjen i flere av dere som liker vorset, for det synes jeg er kjempe hyggelig, synes bare byen blir mas.. Lurer på om andre egentlig synes det er så kult, eller om man føler det er noe man skal digge? Føler at jeg kanskje går glipp av noe, som for eksempel å møte drømmemannen, når jeg ikke drar ut.. Men det blir jo feil grunnlag for å dra ut det og.. Hva sier dere til venner når de maser om å dra ut og spør hvorfor dere ikke blir med? Er jo redd for å miste venninnene mine når jeg ikke blir med :-/ Anonymkode: 21a96...f3d Drømmemannen finner du ikke drita full på en bar Anonymkode: d9270...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #17 Del Skrevet 29. februar 2016 Du er ikke rar og du er ikke alene. Jeg synes det er gøy på hjemmefester, men alle skal så klart ut på byen. Hver gang. Drar heller hjem når folk skal ut. At andre tenker jeg er kjedelig og rar driter jeg i. Byen er bare mas og stress. Mange folk og køer overalt. Kø for å komme inn, kø til baren, kø for å komme på do. For ikke å snakke om den evig lange taxikøen! Så mange irriterende mennesker overalt. Det er dyrt og innpåslitne menn. Pluss høy musikk. Får helt vondt i hodet av den dunk dunk musikken. Jeg liker meg på rolige puber, men alle vil på utesteder hvor det er stappfult. Orker ikke. Anonymkode: fd588...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snowz Skrevet 29. februar 2016 #18 Del Skrevet 29. februar 2016 Det er helt normalt, ikke alle liker å dra på byen. Jeg liker selv hjemmefester bedre enn byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollkarlen Skrevet 29. februar 2016 #19 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg forstår ikke hvordan utesteder med sykt høy musikk er så populær. Drikke med venner kan være gøy det. Sitte hjemme hos noen med passe volum på musikken. Neida, så skal man dra ut og hva slags utested vil alle dra til? Det utestedet som spiller høyest musikk selvfølgelig! Faen hver gang jeg prøver å bli med på den jævelskapen, så ender det opp med at jeg bare sitter der og tenker hva i helvete gjør jeg her. Heldigvis er jeg forbi den alderen der denne faenskapen er vanlig. Takk og pris for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lingua franca Skrevet 29. februar 2016 #20 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg har aldri likt å dra på byen, så har bare gjort det en håndfull ganger (er 30). For mye folk, bråk, støy og mas for min del. Forstår ikke vitsen med å dra til et sted der det ikke er mulig å prate med vennene/kjæresten pga høy (og dårlig) musikk, men det er nå meg. Vi er alle forskjellige, du er nok helt normal TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå