SunAndMoon Skrevet 17. oktober 2004 #1 Skrevet 17. oktober 2004 Har noen sett denne mannen? http://www.salamander.no/ legger ut denne linken da kanskje noen her har sett han, personlig så kjenner jeg han ikke - men gjør det for familie og venners skyld. (da jeg også vet at det er mange fra oslo som holder til på dette forumet)
Saeria Skrevet 17. oktober 2004 #2 Skrevet 17. oktober 2004 Uff, så forferdelig trist dette må være for familien og vennene.
Gjest Genevieve Skrevet 17. oktober 2004 #3 Skrevet 17. oktober 2004 De dagene i uvisshet om hva som har skjedd må være grusomme.
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2004 #4 Skrevet 18. oktober 2004 Denne fikk jeg på mail i dag, med bilde og alt. For videresending. Noe så forferdelig. Man venter jo det værste - gjør man ikke det da?
waco Skrevet 18. oktober 2004 #5 Skrevet 18. oktober 2004 Denne fikk jeg på mail i dag, med bilde og alt. For videresending. Noe så forferdelig. Man venter jo det værste - gjør man ikke det da? Om en jente forsvinner kommer det i dagbladet neste morgen.. En mann forsvinner etter 2 uker... Waco
*Lene* Skrevet 18. oktober 2004 #6 Skrevet 18. oktober 2004 Om en jente forsvinner kommer det i dagbladet neste morgen.. En mann forsvinner etter 2 uker... Waco Sant...satt faktisk akkurat å diskuterte det her på jobben.. Fikk også denne pr mail i dag tidlig! Tragisk!
SunAndMoon Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2004 Om en jente forsvinner kommer det i dagbladet neste morgen.. En mann forsvinner etter 2 uker... Waco Enig der Waco. ble litt overrasket da jeg leste det i helgen, og han forsvant 3 oktober.. Tror også det verste er å måtte vente og vente og ikke finne den man savner - samtidig som man frykter det verste.
Gjest Eir Skrevet 18. oktober 2004 #8 Skrevet 18. oktober 2004 Om en jente forsvinner kommer det i dagbladet neste morgen.. En mann forsvinner etter 2 uker... Ikke helt sant. Akkurat det samme skjedde da Benedicte Maxwell Iversen forsvant for ett par år siden. Da kom heller ikke saken i media før det hadde gått en drøy uke, og etter familien hadde satt i gang leteaksjon på egen hånd.
nat26 Skrevet 18. oktober 2004 #9 Skrevet 18. oktober 2004 Ble overrasket selv,har jo ikke hørt det på nyheten eller lest det i avisen.Hørte det først i dag tidlig.Noe så tragisk:(
waco Skrevet 18. oktober 2004 #10 Skrevet 18. oktober 2004 Benedicte Maxwell Iversen forsvant for ett par år siden. . Kanskje det er litt mer innsats når ei jente forsvinner Brannvesenet leter i alle kummer og helikoptersøk 150 dykkere søker etter Benedicte i vannet rundt Oslo Nærmere tusen personer lette sist lørdag etter den savnede kvinnen. Sjekker bilspor Synsk gir leteråd Virker som det brukes litt mere virkemidler når det er østrogenkjønnet det dreier seg om..... Waco Dere er jo ikke mer værdt egentlig, eller er dere kanskje det?
Gjest Eir Skrevet 18. oktober 2004 #11 Skrevet 18. oktober 2004 Mye av dette var satt i gang av familien hennes, som fremsto som nokså ressurssterk. Og politiet har sikkert gjort noe i denne saken også, media har bare ikke skrevet noe om det. (ennå) Familien til han som forsvant nå har foresten også vært i kontakt med flere synske personer. Jeg skal ellers være enig i at avisene er flinkere til å fråtse i detaljer når det gjelder jenter, men har sannsynligvis å gjøre med at det er flere "worst-case-scenarier" å velge i. Og hvem som er mest verdt? Det skal ikke jeg uttale meg om, men man kan jo se hvem som bruker all denne tiden på å passe på oss?
Gjest Tex Skrevet 19. oktober 2004 #12 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg så faktisk en mann i skogen i dag som lignet veldig, og som var veldig opptatt av å gjemme seg bort. Jeg jobber i barnehage og vi var på tur i skogen, og når vi møter folk vil alle stoppe og hilse på barna, i det minste smiler de og vinker til ungene. Men denne mannen ville bare gjemme seg, trakk hetten langt ned i ansiktet og snudde seg fra oss da vi møttes på stien. Han hadde samme kropp, høyde, farger osv. Jeg ringte naturligvis politiet, og de kunne godt høre på hva jeg hadde å si, men de virket ikke så veldig interessert. Jeg følte nesten at jeg forstyrret fyren i kaffekoppen. Ikke rart hvis folk ikke gidder å tipse..... Håper de finner Lars Erik, jeg kjenner ham ikke, men det må jo være forferdelig å ikke vite......
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #13 Skrevet 19. oktober 2004 Kan du ikke ringe de andre tipstelefon nummerene? Kanskje de er mer interessert?
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #14 Skrevet 20. oktober 2004 Til dere som reagerer på medienes dekning: Faktisk forsvinner det folk her i landet så godt som daglig. De fleste blir heldigvis funnet raskt igjen i mer eller mindre god behold, andre er borte lenge. Og veldig mange blir borte uten at den vanlige avisleser får vite noe om det. Det er flere grunner til at noen forsvinninger får mer omtale enn andre. En av grunnene er at noen personer faktisk ønsker å forsvinne selv, og det er faktisk fullt lovlig - enten personene tar livet av seg eller forsvinner av andre grunner. Jeg vet selvfølgelig ikke hva som har skjedd i denne saken, men vil bare si at det er ikke bare kjønn som er avgjørende for om mediene kaster seg på i slike saker. Hilsen journalist.
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2004 #15 Skrevet 23. oktober 2004 Noen som vet om han er funnet nå?
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2004 #16 Skrevet 23. oktober 2004 Til dere som reagerer på medienes dekning: Faktisk forsvinner det folk her i landet så godt som daglig. De fleste blir heldigvis funnet raskt igjen i mer eller mindre god behold, andre er borte lenge. Og veldig mange blir borte uten at den vanlige avisleser får vite noe om det. Det er flere grunner til at noen forsvinninger får mer omtale enn andre. En av grunnene er at noen personer faktisk ønsker å forsvinne selv, og det er faktisk fullt lovlig - enten personene tar livet av seg eller forsvinner av andre grunner. Jeg vet selvfølgelig ikke hva som har skjedd i denne saken, men vil bare si at det er ikke bare kjønn som er avgjørende for om mediene kaster seg på i slike saker. Hilsen journalist. Men - kan da huske en del saker hvor kvinner har forsvunnet og det har vært bred mediadekning, uten at en har hatt visshet om hvorvidt forsvinningen har vært foretatt med vilje eller ikke. I de fleste saker vet man vel kanskje ikke om en person har blitt utsatt for noe kriminelt, skadet seg, tatt sitt eget liv eller simpelthen valgt å komme seg vekk. Det virker som et sjansespill å velge å ikke dekke en forsvinningssak, med mindre det er svært sannsynlig at vedkommende har begått selvmord. Å unngå omtale fratar publikum muligheten til å komme med opplysninger som kan oppklare saken.
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #17 Skrevet 24. oktober 2004 Noen som vet om han er funnet nå? Nei, dessverre har vi ikke funnet Lars Erik ennå, men vi holder alle muligheter åpne. Kjekt å se at så mange er engasjert. Håper du som lenger opp skrev at du trodde du hadde sett han i skogen, kan være så snill og fortelle oss hvor du var og hvilken dag du så han. Det betyr så mye. Vi har fått noen tips og det hadde vært fint om vi etterhvert kan begynne å nøste.... Se på www.salamander.no Der finner du hvem i familien du kan ta kontakt med eller du kan tipse direkte via salamander.no Hilsen familiemedlem
Gjest Even Skrevet 24. oktober 2004 #18 Skrevet 24. oktober 2004 Godt å høre at folk tenker over Lar Erik's forsvinning, dette er noe som kan skje med i enhver familie. Kom tilfeligvis over dette forumet, og da jeg er en gammel venn av Lars Erik så tenkte jeg bare at jeg skulle svare på et spørsmål som kom fram over her. Lars Erik er per dags dato ikke funnet. Familie og venner står på det de kan. Til slutt vil jeg oppfordre alle som mottar mail angående Lars Erik's forsvinning sender denne videre til så mange som mulig og holder liv i denne, før eller siden må det dukke opp noe. For detaljert informasjon om Lars Erik's forsvinning, gå inn på http://www.salamander.no Og tusen takk til alle dere som bryr dere! Det varmer. Mvh: Even
Gjest StoreSky Skrevet 24. oktober 2004 #19 Skrevet 24. oktober 2004 EVEN: Hils fra alle oss her på kvinneguiden til familien. Mail er sendt til alle i min adresseliste. Håper han blir funnet i god behold! :trøste:
nat26 Skrevet 24. oktober 2004 #20 Skrevet 24. oktober 2004 Håper og ber at han blir funnet snart i god behold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå