AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Mange (meg selv inkludert) er mer glad i brus enn vi burde være og drikker det derfor oftere enn vi burde. jeg prøver å holde meg til kvelden i helgene samt bursdager og lignende. Drikker ikke brus i tide og utide forran mine barnehagebarn. Om jeg tar meg et glass iløpet av dagen, skjer det dersom de er opptatt med noe annet. Barna er dermed vant til at om jeg drikker brus så er det en spesiell anledning og dermed kan de også få. Et par av mine veninner er mye værre, de har alltid en flaske brus innenfor rekkevidden. Problemet oppstår da når vi treffes og barna er med. Jeg får helt tydelig et "dårlig mamma" blikk fordi mine barn også har lyst på brus. Føler selv at de tror barna lever på brus... Skjønner at dette ikke akkurat er et kjempe stort problem, men nok til at det irriterer meg hver gang det skjer. Det kommer alltid en kommentar alla "mine barn spør aaaaldri etter brus" Andre som har det slik? Hvordan håndterer dere det? Settingen kan selvsagt være den samme med andre ting enn brus også. Anonymkode: 7945d...7e3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Litt teit å komme med slike kommentarer, spesielt når grunnen til at deres barn ikke spør bare er fordi de er vant til å se at de voksne drikker brus uten at de får. Jeg er selv blandt dem som må ha lightbrus hver dag og jeg drikker det foran barna og de er vant til det og spør aldri om å få. De får sukkerbrus eller saft på lørdagene. Du har to valg her. Gi dem brus hvis de spør eller si som sant er at familier er ulike og at de/dere bare drikker brus i helgene. Anonymkode: be489...ded
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Her drikker vi brus av kopp eller ikke gjennomsiktig glass. Da ser ikke de små hva vi har i koppen. Og vi er nøye på din og min kopp, for å unngå at de drikker av andres kopper både nå og senere og dermed drikker forkjølesesbasselusker og annet i seg fra felles kopp og flaske. Anonymkode: ffd20...829
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Helt ærlig syns jeg det er dårlig med foreldre som drikker brus foran barna hver dag, har ikke noe å si om det er light-brus eller om barna ikke får i det hele tatt, men at barna blir vant til at det er helt greit med brus hver dag. Syns det rett og slett er å være et ekstremt dårlig forbilde. Jeg syns det er like ille som å røyke foran barna. Anonymkode: 98e35...a2e 8
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Si på forhånd at vi skal kun ha brus til helger og "fest" og at de ikke skal spørre etter brus hos [venninne] selv om hun har det fremme. Hvis de synes det er urettferdig at de andre får brus, så si at du kan ikke bestemme over dem, og at de sikkert har andre regler som ikke vi har. Anonymkode: d98d1...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå