Gå til innhold

Katten gjør meg sprø!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder siden tok vi inn vår tredje katt for Dyrebeskyttelsen. Vi er fosterhjem til katten blir adoptert av noen.

Den første ble adoptert ganske fort og den andre måtte avlives. Den siste går oss på nervene. Ikke mistforstå, han er kjempepen, superkosen og veldig snill. En perfekt katt.

MEN han går på veggene, og det skjønner jeg veldig godt. Han er naturligvis mye alene siden vi jobber og han har ikke lov til å være ute så lenge han er under Dyrebeskyttelsen. Forståelig, siden man ikke skal miste katten.

Å kun vandre inne alene i ei leilighet på 100 kvm i flere måneder, ville gjort enhver av oss lei. Så hele tiden når vi er hjemme, går han rundt og mjauer, uler og maser konstant (FRYKTELIG SLITSOMT!).

Han gir seg ikke før vi leker med han eller klør han på magen, så fortsetter han når vi har gitt oss. Jeg skjønner jo veldig godt at han er desperat etter lek og jeg synes veldig synd i han - og oss.

Noen som har noen gode tips til å få underholdt denne katten når vi ikke er hjemme? Hvordan kan vi gi han et mer spennende liv?

Jeg gleder meg til han blir adoptert sånn at han kan gå ut og inn og styre sitt eget liv!

(Vi har forresten prøvd å ta han ut i bånd, sånn at han får litt variasjoner i hverdagen, men han HATER å være ute. Han blir rett og slett livredd)

Anonymkode: b683a...84e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å finne en hobby til han? Spør han rett og slett om hva han liker og hva han gjerne ville bruke tiden sin på. 

Anonymkode: 335cb...356

• Liker 3
Skrevet

Kjøp noen hyller hvis dere kan, og fest de slik at han får litt utfordring med å klatre på de. Enkel sak og skru noen hyller opp etter veggen (hvis dere kan det da). Klatrestativ, flere leker, egenleker (altså sånne baller med godteri inni), huler, esker osv.

Lykke til :)

Anonymkode: c1577...1c6

Skrevet

Har du prøvd å ringe Dyrebeskyttelsen for råd? De har helt sikkert noen forslag, og vil alltid være veldig behjelpelige i slike saker :-) Du kan også spørre om de har en annen katt som også trenger fosterhjem, så den dere allerede har får seg en kompis.

Vi har gjort den ene, lille verandaen vår kattesikker med netting og ordnet katteluke ut dit. Skjønner at det selvfølgelig ikke er noe alle har mulighet til :-)

Gjest Klaveret
Skrevet

Få en katt til slik at den har en venn?

Skrevet

hyller og soveplasser høyt oppe langs veggene. Jo flere jo bedre. Katter liker seg i høyden, og de liker å klatre. Mine katter liker også å sove på soveplasser høyt oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...