AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Er det normalt at nav ansatte er spydige? De får deg til å føle deg helt dum og ubrukelig. Jeg kjenner en annen som jobber der, og hun er veldig grei å ha med å gjøre. Hun viser forståelse for at folk har det vanskelig. Hadde alle i nav vært som henne tror jeg ikke det hadde vært så mye negativt om nav. Anonymkode: 8712c...7e8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Det er ikke unormalt, hvertfall. Mange nav-ansatte som ikke skulle hatt jobb hvor de er i kontakt med mennesker...Mulig noen av de er litt maktsjuke, på en måte....? Heldigvis er det mange som er flinke også, så er man heldig nok så blir ikke nav et rent helvete å ha med å gjøre. Anonymkode: e9543...fff 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Dette tror jeg varierer litt. Det finnes nok spydige navsansatte, de finnes jo i alle yrkesgrupper. Det kan også hende at man blir litt spydig av å jobbe på NAV. Man får tross alt mye kjeft, og man har fryktelig mange forskrifter og regler å forholde seg til. Alle de ansatte jeg har vært borti på NAV har vært forståelsesfulle og ålreite, heldigvis. Bortsett fra de som jobber på sentralbordet faktisk, de er spydige, sure og vanskelige synes jeg. Anonymkode: fbf00...1f7 2
Beltedyr Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Forskjellene mellom de ulike saksbehandlerne kan være enorme. Min siste saksbehandler var meget nedlatende mot meg, mens hun før det var svært empatisk og forståelsesfull. 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Jeg er NAV-ansatt og kan nok være litt spydig uten at det er det jeg mener.... Da jeg begynte i NAV hadde jeg en klar tanke om at det bor noe godt i alle mennesker og at de fleste vil gjøre det som er rett i verden. Jeg møtte alle mennesker med respekt og forståelse og prøvde i det ytterste å gjøre slik at de som kom fikk en god opplevelse av NAV og fikk det de hadde rett på. Etter å ha blitt lurt, svindlet og løyet til nok ganger mister man dessverre litt illusjoner og det påvirker nok måten man jobber på. Du skulle bare visst hvor mange som forsøker å lure til seg mer enn det de har krav på, som forsøker å lure seg unna sine plikter, men som bare krever og krever. Jeg håper jeg fortsatt klarer å behandle folk med respekt og forsøker i det lengste å la "tvilen komme tiltalte til gode", men opplever at jeg gang på gang får en trøkk midt i trynet og dette er nok dessverre med på å gjøre meg til et mer spydig og mer nedlatende menneske. Det beklager jeg...... Anonymkode: 2b08e...ddd 9
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er NAV-ansatt og kan nok være litt spydig uten at det er det jeg mener.... Da jeg begynte i NAV hadde jeg en klar tanke om at det bor noe godt i alle mennesker og at de fleste vil gjøre det som er rett i verden. Jeg møtte alle mennesker med respekt og forståelse og prøvde i det ytterste å gjøre slik at de som kom fikk en god opplevelse av NAV og fikk det de hadde rett på. Etter å ha blitt lurt, svindlet og løyet til nok ganger mister man dessverre litt illusjoner og det påvirker nok måten man jobber på. Du skulle bare visst hvor mange som forsøker å lure til seg mer enn det de har krav på, som forsøker å lure seg unna sine plikter, men som bare krever og krever. Jeg håper jeg fortsatt klarer å behandle folk med respekt og forsøker i det lengste å la "tvilen komme tiltalte til gode", men opplever at jeg gang på gang får en trøkk midt i trynet og dette er nok dessverre med på å gjøre meg til et mer spydig og mer nedlatende menneske. Det beklager jeg...... Anonymkode: 2b08e...ddd Jeg forstår at det du har opplevd er kjipt, men for å være ærlig burde du finne en annen jobb. Det er mange av oss som faktisk er ærlige og gode mennesker. Slike ansatte som deg gjør et allerede vanskelig liv mye verre. Anonymkode: 62e2e...22f 9
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Jeg har opplev spydige nav-ansatte og hyggelige nav-ansatte. Noen er mer besserwisser enn andre, og ser ned på deg som menneske når man kommer til et Nav kontor (uansett grunn). Så har man flotte mennesker som jobber på nav, som ser deg for det menneske du er. Som tar deg på alvor og som ønsker å hjelpe deg så gode de kan innenfor det regelverket de må følge. Anonymkode: e1942...95f 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 Skulle gjerne sett ''saken'' til mange av de som kaller de som jobber på NAV for spydig. Jeg vet om folk som blir sur, når de får beskjed fra NAV om at reglene er sånn eller sånn. Kriteriene for å få ytelsene til NAV er bestemt av politikerne og ikke de NAV-ansatte. Blir derfor dumt å fyre seg opp fordi en ansatt sier slik er reglene. Det er ikke mangel på forståelse av den ansatte, den personen gjør bare jobben sin og følger de reglene de er satt til. Det er vel ofte lett å klage på NAV, når problemene ofte er noe man selv burde ta tak i. Anonymkode: aeb79...f85 7
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 Haha, jeg fikk en sykt frekk saksbehandler for endel år tilbake. Jeg kom inn, sa "Jeg har blitt kastet ut hjemmefra og har ingenting, jeg trenger et sted å bo og mat, og trenger hjelp til dette frem til jeg får meg en jobb" (jeg var 17), og hun sa "Ja, da trenger jeg bevis på at du har blitt kastet ut! Du har nemlig ikke krav på noe som helst!!" også fortalte jeg at jeg hadde fått en slags deltidsjobb, men at jeg fikk dagpenger på 149 kr om dagen, og da svarte hun "Nei, det kan ikke stemme, det er det bare innvandrere som får!!" Hun var et skikkelig hespetre. Men alle jeg har hatt etter det har vært veldig vennlige og forståelsesfulle. Anonymkode: 10729...842 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #10 Skrevet 29. februar 2016 Jeg har vært veldig heldig og hatt hyggelige saksbehandlere, men når jeg har ringt NAV eller forholdt meg til dem i skranken har det vært både hyggelige og mindre hyggelige ansatte. Men så har jeg også overhørt NAV-brukere som har vært direkte frekke, så jeg skjønner jo at det kan påvirke de som jobber der. De er jo bare mennesker, de også. Anonymkode: c0e0d...61a 1
Jerry Lee Skrevet 29. februar 2016 #11 Skrevet 29. februar 2016 SpydigE NAVansattE! Finnes det andre typer? Om ja, har jeg aldri møtt noen.
Gjest Klaveret Skrevet 29. februar 2016 #12 Skrevet 29. februar 2016 Jeg har heldigvis ikke opplevd noen spydige saksbehandlere i NAV. Tvert imot har de vært veldig hyggelig og imøtekommende - og slik skal det være. Hadde noen oppført seg spydig og respektløst ville jeg garantert rapportert det til rette vedkommende. De aller fleste som søker hjelp hos NAV har et reelt behov og NAV-ansatte er ansatt for å bistå den enkeltes behov.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #13 Skrevet 29. februar 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne sett ''saken'' til mange av de som kaller de som jobber på NAV for spydig. Jeg vet om folk som blir sur, når de får beskjed fra NAV om at reglene er sånn eller sånn. Kriteriene for å få ytelsene til NAV er bestemt av politikerne og ikke de NAV-ansatte. Blir derfor dumt å fyre seg opp fordi en ansatt sier slik er reglene. Det er ikke mangel på forståelse av den ansatte, den personen gjør bare jobben sin og følger de reglene de er satt til. Det er vel ofte lett å klage på NAV, når problemene ofte er noe man selv burde ta tak i. Anonymkode: aeb79...f85 Det er overaskende mange nav-ansatte som ikke kan egne, nokså grunnleggende regler. Anonymkode: 62e2e...22f 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. februar 2016 #14 Skrevet 29. februar 2016 Det spør hvilket sted på nav man havner. På det som kaltes Sosialen før, er alle spydige. Resten av Nav er stort sett alle hyggelige.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #15 Skrevet 29. februar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er overaskende mange nav-ansatte som ikke kan egne, nokså grunnleggende regler. Anonymkode: 62e2e...22f Det kan godt hende, men når folk bare slenger ut påstander om NAV, uten noen form for forklaring. Så tror jeg like gjerne at det er folk som har sine problemer, og det er lett å skylde på NAV, fordi man selv ikke får til ting. Alle har vel folk som klager på NAV i bekjentskapskretsen, og jeg spør gjerne om saken når de klager, og det viser seg påfallende ofte at saken ikke er så ensidig som vedkommende vil ha det til. Og mange tror til og med at de ansatte kan gjøre unntak for regler, og blir sur fordi de ikke kan det. Anonymkode: aeb79...f85 1
Sugerøret Skrevet 29. februar 2016 #16 Skrevet 29. februar 2016 Jeg hadde en NAV ansatt som var virkelig ekkel og ikke minst spydig. Snakked ned om meg,mine sykdommer osv. Til slutt ble det for mye og jeg klagde han inn til sjefen for lokale NAV kontor.Han ble flyttet rimelig fort. Jeg fikk da en saksbehandler som var koslig og behandlet meg som et menneske.Det var deilig! 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #17 Skrevet 29. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er NAV-ansatt og kan nok være litt spydig uten at det er det jeg mener.... Da jeg begynte i NAV hadde jeg en klar tanke om at det bor noe godt i alle mennesker og at de fleste vil gjøre det som er rett i verden. Jeg møtte alle mennesker med respekt og forståelse og prøvde i det ytterste å gjøre slik at de som kom fikk en god opplevelse av NAV og fikk det de hadde rett på. Etter å ha blitt lurt, svindlet og løyet til nok ganger mister man dessverre litt illusjoner og det påvirker nok måten man jobber på. Du skulle bare visst hvor mange som forsøker å lure til seg mer enn det de har krav på, som forsøker å lure seg unna sine plikter, men som bare krever og krever. Jeg håper jeg fortsatt klarer å behandle folk med respekt og forsøker i det lengste å la "tvilen komme tiltalte til gode", men opplever at jeg gang på gang får en trøkk midt i trynet og dette er nok dessverre med på å gjøre meg til et mer spydig og mer nedlatende menneske. Det beklager jeg...... Anonymkode: 2b08e...ddd Siden jeg har møtt flere inkompetente NAV-ansatte, betyr det at det er greit at jeg behandler dere med lite respekt? Dere har tydeligvis utviklet en kultur, der det dere synes det er i orden å gå over streken, i hvordan dere behandler mennesker i en vanskelig situasjon. Service må på plass og dere må tydeligvis kurses i dette. Alle får seg "trøkker i trynet", i et hvert yrke. Men man kutter ikke ut å behandle mennesker med respekt og man yter den service, og den alminnelige høflighet, som følger jobben, som man får betalt for å utføre. Hvis du ikke er kompetent til å håndtere ditt eget følelsesliv i møte med mennesker som er i en vanskelig situasjon, med alt det medfører, så får du finne deg en annen jobb. Anonymkode: 8be02...1c2 7
Jolene Skrevet 29. februar 2016 #18 Skrevet 29. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden jeg har møtt flere inkompetente NAV-ansatte, betyr det at det er greit at jeg behandler dere med lite respekt? Dere har tydeligvis utviklet en kultur, der det dere synes det er i orden å gå over streken, i hvordan dere behandler mennesker i en vanskelig situasjon. Service må på plass og dere må tydeligvis kurses i dette. Alle får seg "trøkker i trynet", i et hvert yrke. Men man kutter ikke ut å behandle mennesker med respekt og man yter den service, og den alminnelige høflighet, som følger jobben, som man får betalt for å utføre. Hvis du ikke er kompetent til å håndtere ditt eget følelsesliv i møte med mennesker som er i en vanskelig situasjon, med alt det medfører, så får du finne deg en annen jobb. Anonymkode: 8be02...1c2 Enig. 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #19 Skrevet 29. februar 2016 De spydigste finner man på Nav Sosial. Nav Arbeid og Nav Trygd er ikke like ille. De gangene jeg har vært i kontakt med Nav Sosial har jeg bare blitt oppgitt. Anonymkode: c6881...0d0 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #20 Skrevet 29. februar 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden jeg har møtt flere inkompetente NAV-ansatte, betyr det at det er greit at jeg behandler dere med lite respekt? Dere har tydeligvis utviklet en kultur, der det dere synes det er i orden å gå over streken, i hvordan dere behandler mennesker i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 8be02...1c2 Nå er ikke jeg NAV-ansatt, men når folk skal legge ut om slemme NAV, uten å kunne eksemplifisere hvorfor, så aner jeg ugler i mosen. Anonymkode: aeb79...f85 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå