AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Jeg undres på hvordan dere avsluttet besøkshjemordningen. Jeg har besøkshjem til mitt barn og er usikker på om det får noen konsekvenser om jeg avslutter ordningen. Har muligens lest for mye negativt om barnevernet på nettet og er redd at det skjer noe hvis jeg sier jeg ønsker å avslutte. Håper noen kan fortelle hvordan det endte for dere. Anonymkode: f33b1...573
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Hva er årsaken til opprettelse av besøkshjem? Anonymkode: 54f53...c94
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Vi har avlastningshjem til tenåringen, har ingen planer om å avslutte riktig enda, men ser for oss å bare informere BV om at vi ikke lengre har behov. Vi har en veldig god dialog med BV her og jeg frykter de på ingen måte. Anonymkode: 509dc...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 Tenker at det har litt å si hvorfor du vil avslutte. Anonymkode: 5613c...b41 4
Gjest Haaploes Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Du skal ikke tro alt du leser på internett. Dersom du har en god tone med barnevernet ville jeg ringt saksbehandleren din og spurt rett ut.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Fikk det når vi flyttet til ny plass. Ingen fam og kjente ingen der. Lite barn der vi bodde. En fin ordning for å bli kjent med andre Anonymkode: 16c2e...4b1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg undres på hvordan dere avsluttet besøkshjemordningen. Jeg har besøkshjem til mitt barn og er usikker på om det får noen konsekvenser om jeg avslutter ordningen. Har muligens lest for mye negativt om barnevernet på nettet og er redd at det skjer noe hvis jeg sier jeg ønsker å avslutte. Håper noen kan fortelle hvordan det endte for dere. Anonymkode: f33b1...573 ??!!!!!?????!!!! 🙄😮😥😥😰😨😢😱😱😱 Anonymkode: 0a4a2...ed1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har avlastningshjem til tenåringen, har ingen planer om å avslutte riktig enda, men ser for oss å bare informere BV om at vi ikke lengre har behov. Vi har en veldig god dialog med BV her og jeg frykter de på ingen måte. Anonymkode: 509dc...4e4 🤔😨😥 Anonymkode: 0a4a2...ed1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 TS her. Årsaken var sliten alenemor med ingen avlastningsmuligheter i nettverket. Tonen med barnevernet har alltid vært god. Nettverket er nå bedre, mamman (altså jeg) har det bedre, og tenker at vi kanskje ikke trenger besøkshjem i den grad vi gjorde. Vet at det nok ikke er noe å frykte, men var så dum å leste så mye om ting og tang på nettet og da ble jeg litt skremt. Ønsket vel egentlig å høre at det for andre var helt problemfritt å avslutte. Veldig fint å lese om dere som har positiv erfaring, det har jeg også egentlig, men som sagt, så ble jeg bare litt skremt. Anonymkode: f33b1...573
pompdelux Skrevet 29. februar 2016 #10 Skrevet 29. februar 2016 (endret) Avsluttet nettopp for eldste sønn og da bare informerte jeg bv om at behovet ikke var tilstedet lengre, også var vi ferdig med det. Enslig mor til 3 her. Mellomste har fortsatt og det kommer jeg ikke til å si ifra meg med det første, han er autist og både jeg, søsknene og han trenger den pausen hver 4.helg. Endret 29. februar 2016 av pompdelux
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #12 Skrevet 1. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor er fedrene?! Anonymkode: 0a4a2...ed1 Eller mødrene? Her vil ikke mor ha samvær. Anonymkode: 509dc...4e4 1
Monky Skrevet 1. mars 2016 #13 Skrevet 1. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: ??!!!!!?????!!!! 🙄😮😥😥😰😨😢😱😱😱 Anonymkode: 0a4a2...ed1 17 timer siden, AnonymBruker skrev: 🤔😨😥 Anonymkode: 0a4a2...ed1 Hva feiler det deg? 4
Zienna Skrevet 1. mars 2016 #14 Skrevet 1. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Årsaken var sliten alenemor med ingen avlastningsmuligheter i nettverket. Tonen med barnevernet har alltid vært god. Nettverket er nå bedre, mamman (altså jeg) har det bedre, og tenker at vi kanskje ikke trenger besøkshjem i den grad vi gjorde. Vet at det nok ikke er noe å frykte, men var så dum å leste så mye om ting og tang på nettet og da ble jeg litt skremt. Ønsket vel egentlig å høre at det for andre var helt problemfritt å avslutte. Veldig fint å lese om dere som har positiv erfaring, det har jeg også egentlig, men som sagt, så ble jeg bare litt skremt. Anonymkode: f33b1...573 Så flott at du innså egen begrensning og ba om avlastning. Jeg kan aldri tenke meg at ikke barnevernet er lydhør når du nå er kommet mer ovenpå. Snakk med dem om det. Det er synd at tilliten til barnevernet er så dårlig, og av og til sikkert med rette. Mange, som hadde hatt behov for hjelp en periode, tør ikke å kontakte dem. Det er ille.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #15 Skrevet 1. mars 2016 11 timer siden, Monky skrev: Hva feiler det deg? Synes det er sjokkerende at noen plasserer sine barn i "besøkshjem"! Anonymkode: 0a4a2...ed1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #16 Skrevet 1. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er sjokkerende at noen plasserer sine barn i "besøkshjem"! Anonymkode: 0a4a2...ed1 Hvis man ikke har noen som kan avlaste? Ikke alle som har besteforeldre eller mor/far. Det er da vel bedre med besøkshjem innimellom enn å bo med foreldre som blir mer og mer sliten? Anonymkode: 9a80c...ae6 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #17 Skrevet 1. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er sjokkerende at noen plasserer sine barn i "besøkshjem"! Anonymkode: 0a4a2...ed1 Da vet du ikkje hva besøkshjem er, enkelt og greit. Anonymkode: 19031...bd1 3
Kanutte Skrevet 1. mars 2016 #18 Skrevet 1. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er sjokkerende at noen plasserer sine barn i "besøkshjem"! Anonymkode: 0a4a2...ed1 For oss som er en vanlig familie med godt nettverk og friske barn er ikke besøkshjem et alternativ. Men noen familier har utfordringer ut over det normale. Det kan være aleneforeldre uten nettverk som i periode har behov for noe avlastning. Det kan være familier hvor ett eller flere av barna har krevende utfordringer. Da er det bedre at barnet er i et trygt og godt besøkshjem regelmessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå