Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2004 #1 Skrevet 17. oktober 2004 Hvordan gjør dere det økonomiske for julen? Sparer dere penger gjennom året eller går det hardt utover desemberlønna? Setter dere det på kredittkort? Sprer dere gavekjøpene utover året? Jeg hadde tenkt å begynne tidlig med gavekjøp i år, men har ennå ikke kjøpt en eneste ting. Jeg hadde også tenkt å spare noen hundrelapper hver måned, men har forløpig ikke spart en krone...
Gjest 1111 Skrevet 17. oktober 2004 #2 Skrevet 17. oktober 2004 Jeg sparer. og sparer, og sparer og sparer. har spart fem hundre denne måneden, men er langt fra ferdig med å spare :-?
Saeria Skrevet 17. oktober 2004 #3 Skrevet 17. oktober 2004 Sparer litt, og begynner gavehandelen tidlig sånn at jeg kan fordele kjøpene ut over en lengre periode.
April Skrevet 18. oktober 2004 #4 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg sparer ikke, men fordeler heller kjøpene litt!
Angelica Skrevet 18. oktober 2004 #5 Skrevet 18. oktober 2004 Kjøper det meste i november og desember. Prøver å unngå ihvertfall den siste uka før jul, da er det bare kaos og lange køer i butikkene.
Arkana Skrevet 18. oktober 2004 #6 Skrevet 18. oktober 2004 Sparer ikke, og fordeler heller ikke utgiftene. I og med at jeg feirer hos foreldrene mine er det kun flybillett og gaver jeg skal kjøpe og det har jeg mer enn nok råd til i desember.
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2004 #7 Skrevet 18. oktober 2004 Julegavene kjøper vi før desember. Er ferig med de fleste nå... Prøver å kjøpe etterhvert som vi kommer over bra tilbud sånn at folk kan få en okei gave selvom ikke økonomien alltid er like bra :oops: Siden dette er den første julen vi sev arrangerer vet jeg ikke helt åssen ting bliri desmber..
Gjest Chica Skrevet 18. oktober 2004 #8 Skrevet 18. oktober 2004 Bruker lite penger på gaver, og er invitert bort alle dagene i jula, så økonomien i desember blir langt i fra dårligere enn ellers.
Redhead Skrevet 18. oktober 2004 #9 Skrevet 18. oktober 2004 Sparer ikke, men prøver å begynne gavehandlinga litt tidlig. Har kjøpt to gaver og holder på å strikke to gaver. Så har jeg bestilt tre gaver, og da er det meste gjort. Bare litt småtteri igjen som jeg kan kose meg med seinere.
Cilla Skrevet 18. oktober 2004 #10 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har begynt å kjøpe gaver nå, resten skal kjøpes innen november er over, så desember lønna er mi, mi og bare mi. Den skal gå til å kjøpe litt julestæsj, blir alltids mer mathandling og kos. Klær og sikkert noe nettshopping. Og ikke minst fester, dyrt når to stk skal ut flere kvelder i romjula.
monja Skrevet 18. oktober 2004 #11 Skrevet 18. oktober 2004 Vi fordeler kjøpene litt utover, men så prøver jeg å lage noen julegaver selv også da. Desemberlønna går som regel vekk i julemat og fest - ikke noe fest i år da
koldbruna Skrevet 18. oktober 2004 #12 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg handler julegavene i Oktober og November,de siste gavene handler jeg i desember.Prøver og fordele litt mellom de 3 mnd,slik at ikke alle gavene blir i desember. Koldbruna
Gjest Frigg Skrevet 19. oktober 2004 #13 Skrevet 19. oktober 2004 Klarer meg med desemberlønninga. Det er jo en og en halv månedslønning. Men nå handler ikke jeg så veldig mye til jul. Kjøper litt mere kake-ingredienser, da. Baker godt til jul. Mmmm, pepperkaker. Med melis og non-stop!
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #14 Skrevet 19. oktober 2004 kjøper gaver hele året, og nå er pinnekjøttet bestilt og skal hente det hos slakteren i neste uke, og da er det klart til å hives rett i frysen(ferdig oppskjært)
Gjest Hulderjenta Skrevet 20. oktober 2004 #15 Skrevet 20. oktober 2004 I år er det første året jeg har kommer til å slippe å gå "konkurs" i desember. :D Har kjøpt noen gaver allerede i sommer, og har hjemmelagede-julegaver-prosjekt som jeg snart er ferdig med. Til de aller nærmeste skal jeg bruke litt tid på å finne De Perfekte Gaver, men vil helst ha det unna før desember. Så i år blir juleutgiftene fordelt. Jippi - endelig fikk jeg det til, det har vært mitt mål i flere år! *stolt* Gleder meg til en romsligere desember i år! :D
@shygirl@ Skrevet 20. oktober 2004 #16 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg tenker hvert år at vi skal begynne til, både å kjøpe og å spare til julen, men det blir det aldri noe av... Alt julestyret går stort sett ut av november og desember-lønna og det har alltid gått bra..
Gjest Madden Skrevet 20. oktober 2004 #17 Skrevet 20. oktober 2004 I år tror jeg faktiskt at jeg skal klare kunststykket å være ferdig i god tid! Ikke bare at desemberlønna skal være MIN...men jeg vil ha litt til overs til harde januar....da får jeg meg alltid en smekk..for da kommer det mange regninger gitt!! Har endel julegaver igjen..men satser på å få det unnagjort i november! (syns jeg var eksepsjonelt flink som startet julegavehandelen allerede i mai i år!!!!! )
Gjest Gjesta Skrevet 20. oktober 2004 #18 Skrevet 20. oktober 2004 Vanligvis sparer jeg som en helt slik at jeg alltid har nok til julegaver,...Iår gikk ikke ting slik de skulle gå, så jeg kommer nok til å bruke penger som er forbeholdt andre ting.
ringblomst Skrevet 24. oktober 2004 #19 Skrevet 24. oktober 2004 Har heldigvis(?) ikke mer enn 20 mennesker vi gir julegave til, så vi blir ikke ruinert av julegave-shoppingen. Shopper stort sett gavene i desember, men det hender vi kommer over noe som passer perfekt som julegave - feks en nydelig engel vi fant i Italia til svigermor. Til flere av venninnene mine hender det at jeg lager noe håndlagd i tillegg til den "ordentlige" gaven, og da må jeg jo ofte sette i gang i disse tider.
Gunilla Skrevet 25. oktober 2004 #20 Skrevet 25. oktober 2004 Jeg forsøker å fordele innkjøpene på flere lønninger. Og så brukes nok hele desemberlønna opp (som alle andre lønninger). Men jeg sparer ikke i den forstand. Har også bestemt oss for å kutte litt ned på antall julegaver vi gir i år - det er veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå