Gå til innhold

Hvilke ønsker eller mål har du fremover?

Anbefalte innlegg

Gjest Leonardo
Skrevet

Jeg leste gjennom et håndskrevet notat jeg laget i 2015 tidligere i kveld med tittelen "Mål for 2015". Det var morsomt å se at flere av tingene jeg hadde sett for meg faktisk gikk i oppfyllelse og ble noe av, men jeg kom ikke i mål på alle. Jeg liker ikke å planlegge for langt frem i tid, men synes målsetninger kan være nyttig å ha. 

Relevant i forhold til denne delen av forumet ville være følgende mål jeg også skrev ned:

"Finne en intelligent og nydelig kjæreste som jeg er gjensidig forelsket og interessert i."

Hvordan:

1. Fortsette å være frempå og gripe eller lage muligheter. 

2. Være åpen og ikke gi opp så lett. 

Dette gikk ikke i oppfyllelse, men når jeg ser tilbake så har jeg nok ikke forsøkt særlig hardt heller. Det har vært flere som kunne blitt kjæresten min, men jeg har ikke vært interessert nok. Og når jeg tenker meg om så er jeg ikke engang sikker på om jeg ønsker en kjæreste. Jeg liker meg veldig godt slik jeg har det og verdsetter friheten min høyt, samtidig som jeg elsker å møte nye jenter uten de store forpliktelsene.

Har på ny tenkt å notere meg noen mål fremover, men er faktisk usikker hva jeg skal notere meg akkurat her. Jeg ønsker nok fortsatt det jeg noterte meg i 2015, men har vel ikke stort hastverk.

Hvilke ønsker eller mål har du? Og hva gjør du for å nå de? 
:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vel tre mål dette året. Jeg vil si at i hvert fall de to siste er ganske store, men forhåpentligvis oppnåelige :)

1: Få bedre karakterer på studiet enn jeg fikk i fjor. For å oppnå dette må jeg lese mer og bli flinkere på fagtekstskriving.

2: Jobbe for å få fast jobb (vært vikar og hatt deltidsjobb altfor lenge). For å oppnå dette må jeg være flink og positiv i jobben min, og så håper jeg at noe snart dukker opp.

3: Få meg kjæreste. Jeg er nærmere 30 enn 20 og føler at det er på tide. Jeg har det siste året fått flere venner og har det supert sosialt, men jeg føler at jeg mangler en mann. For å oppnå dette skal jeg jobbe med å innse at jeg er bra nok. Jeg vet om en som mest sannsynlig er interessert, og jeg skal vise han at jeg liker han tilbake. Dette målet blir nok det vanskeligste. Ønsker å ta initiativ, men synes det er skummelt. Skjerpings :)

Anonymkode: 6c9e0...f9f

Skrevet

Jeg hadde et mål for 2015 og det var å få meg en kjæreste for sommeren (og gjerne lengre). Det varte akkurat ut sommeren :fnise: Men heller kort glede og gøy enn aldri noen ting.

Anonymkode: d6c9d...e52

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hatt som mål å rydde soverommet og det målet har jeg fortsatt.

Endret av Summers
  • Liker 1
Gjest Leonardo
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å oppnå dette skal jeg jobbe med å innse at jeg er bra nok.

Ser du for deg noen konkrete steg for å oppnå akkurat dette? I forbindelse med målsetninger synes jeg alltid det er lurt å skrive ned i det minste et lite steg man kan ta på veien og aller helst i DAG. Gjerne flere små delsteg som man kan krysse av etterhvert. Da unngår man at det kun blir dagdrømming. 

Gode mål, forresten! 

Skrevet

1:  Ny jobb. 

Har kontaktet profesjonell hjelp som i tillegg til å hjelpe med søknad/CV har kontakt med aktuelle firma.  Skal selvfølgelig lete selv også.  Har dessverre lite nettverk, men før eller senere løsner det.  Jeg er helt desperat etter å komme meg vekk fra der jeg er, så motivasjonen er på topp.

2:  Kjæreste. 

Pga jobbsituasjonen føler jeg meg som et halvdeprimert vrak for tiden, så utgangspunktet er ikke det beste.  Men i løpet av våren når jeg forhåpentligvis føler meg bedre og har mer overskudd er planen å prøve nettdating.  Og matchmaking.  Håper en av delen fører frem.

3:  Bli bedre i selvforsvar. 

Gradering før sommeren, så for å bestå er det et must å stille på trening minst 2 gngr i uka.

Gjest Cartman
Skrevet

1. Vektløfting. Ønsker å forbedre meg hele tiden.

2. Skaffe min egen leilighet

3. Spare mer penger. Sparer greit med penger i dag, men kan bli flinkere.

4. Avstandsforhold.

5. Ta et ekstra årsstudium. Bygge på utdannelsen.

Skrevet
2 timer siden, Leonardo skrev:

Ser du for deg noen konkrete steg for å oppnå akkurat dette? I forbindelse med målsetninger synes jeg alltid det er lurt å skrive ned i det minste et lite steg man kan ta på veien og aller helst i DAG. Gjerne flere små delsteg som man kan krysse av etterhvert. Da unngår man at det kun blir dagdrømming. 

Gode mål, forresten! 

Jeg begynte hos psykolog for et par mnd siden og skal fortsette med det noen ganger til. Har hjulpet en del allerede, og kognitiv terapi har fått meg til å tenke annerledes om en del ting. Selv om psykologen hjelper, er det jeg som må gjøre den største jobben. Jeg tenker meg selv veldig ned og må slutte med det. Han som virker interessert i meg har også hjulpet meg til å se at jeg kan værw bra. Det har gitt den største boosten å få komplimenter fra han! Og så trener jeg - utrolig hva det gjør med selvtilliten :)

Takk :)

Gjest Sheelagh
Skrevet

Hadde ikke sagt nei takk til en kjæreste, men aner ikke hvor jeg skal begynne.. Tror jeg bør få orden i mitt eget liv først, ordner seg sikkert tilslutt :) #evigoptimist 

Skrevet

Først og fremst er mitt mål å komme inn i de gamle buksene mine som jeg dessverre vokste ut av etter jeg begynte på noen medisiner. Er allerede på god vei så jeg er motivert! :biggrin:

Gjest Leonardo
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker meg selv veldig ned og må slutte med det. Han som virker interessert i meg har også hjulpet meg til å se at jeg kan være bra. Det har gitt den største boosten å få komplimenter fra han! Og så trener jeg - utrolig hva det gjør med selvtilliten :)

Takk :)

Det høres ut som om du er på god vei og at det du gjør hjelper. Bra! Og ja, jeg er enig i at trening er veldig effektivt både med hensyn til et optimalt sinn og en veltrent og slank kropp. Alle burde bedrive en eller annen form for trening.

Jeg har en tanke om at svært mange rett og slett ikke ser selv hvor bra de er og at de aldri har gitt det særlig ettertanke. Av og til kan det kanskje være nyttig og til og med skrive det ned på papir for å bli bevisst på det. Skriv ned dine gode kvaliteter. Ting du har oppnådd som du er stolt av. Hvordan du behandler menneskene du har i livet ditt (bra håper jeg). Og hvordan du ville behandlet en eventuell kjæreste. Kanskje innser du at han eller en gitt mann hadde vært heldig om han fikk nettopp deg i livet sitt. 

Og husk å feire hver eneste lille seier!

Skrevet

Ny jobb

Dra 200 KG i markløft

Lære meg å stå på hendene

Gjest Aucaman
Skrevet

1. Få den praksisplassen jeg vil helst ha.

Hvordan: Legge inn et ekstra fokus på hjemmeeksamenene og sondere markedet for mulige praksisplasser utenbys.

2. Utvikle enkeltmannsforetaket mitt.

Hvordan: Ta kontakt med ulike interessenter, både annonsert og uannonsert, med gode ideer. Gjøre meg selv mer synlig på markedet. Gi ballen den ekstra dytten til å rulle mao.

3. Samle et større profesjonelt nettverk.

Hvordan: Blir en konsekvens av punkt 2, 4 og 6.

4. Starte og drifte påbegynt organisasjon.

Hvordan: Forbi første pitch. Konkretisere og markedsføre ideen ovenfor interessenter. Planen er å være i drift rett over nyttår 2017.

5. Få investorer til forretningsidè.

Hvordan: Pitche, pitche, pitche. Aldri gi opp og se etter bakveier inn gjennom samtidige prosesser. Ha case og ideverksted i team og alene minimum en time daglig.

6. Bidra til å utvikle bedrifter via frivillighet.

Hvordan: Gjøre det jeg kan for at de som oppsøker stedet jeg jobber blir mer motivert og lager et helhetlig rammeverk som kan gjøre ideene og engasjementet over til et realistisk, stabilt rammeverk hvor de kan utvikle seg selv til å oppnå drømmene sine.

7. Ha sex minimum èn gang.

Hvordan: Årlig mål. Ender fort med å stå utenfor et utested og lete etter den mest desperate rett før juletider. Minst viktige mål, så det er ikke så veldig farlig om det går til helvete forsåvidt. Kan hende jeg slipper bli negler og frostskade i skjegget i år.

Skrevet
1 time siden, Leonardo skrev:

Det høres ut som om du er på god vei og at det du gjør hjelper. Bra! Og ja, jeg er enig i at trening er veldig effektivt både med hensyn til et optimalt sinn og en veltrent og slank kropp. Alle burde bedrive en eller annen form for trening.

Jeg har en tanke om at svært mange rett og slett ikke ser selv hvor bra de er og at de aldri har gitt det særlig ettertanke. Av og til kan det kanskje være nyttig og til og med skrive det ned på papir for å bli bevisst på det. Skriv ned dine gode kvaliteter. Ting du har oppnådd som du er stolt av. Hvordan du behandler menneskene du har i livet ditt (bra håper jeg). Og hvordan du ville behandlet en eventuell kjæreste. Kanskje innser du at han eller en gitt mann hadde vært heldig om han fikk nettopp deg i livet sitt. 

Og husk å feire hver eneste lille seier!

Takk for fine ord og gode råd! Jeg føler selv at jeg er på vei et sted, og det føles bra. Uansett hvor teit det høres ut, så må man faktisk elske seg selv før man kan elske (og bli elsket av) en annen. Det er troen (eller ikke) på meg selv som gjør at jeg enten stopper meg selv eller får det fint med en som elsker meg for den jeg er. Målet er å komme dit, og jeg har for første gang i mitt liv tro på at jeg kan få det til :)

Gjest Leonardo
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvor teit det høres ut, så må man faktisk elske seg selv før man kan elske (og bli elsket av) en annen.

Jeg er faktisk ikke helt enig i dette utsagnet, selv om det er et som har blitt repetert gjentatte ganger både her og andre steder. 

Man kan både elske og bli elsket selv om man ikke er i stand til å elske seg selv. Man trenger faktisk ikke være perfekt eller komplett FØR man møter noen. Det er ikke bare mulig, men også ønskelig å fortsette å utvikle seg selv etter at man har blitt sammen med noen. Men ja, jeg støtter konseptet å elske og akseptere seg selv.

PS: Moderatorer? Hvorfor ble tråden flyttet? Jeg visste hvor jeg postet den og det var en grunn til at jeg postet den akkurat der. 

Gjest Sheelagh
Skrevet
2 minutter siden, Leonardo skrev:

Jeg er faktisk ikke helt enig i dette utsagnet, selv om det er et som har blitt repetert gjentatte ganger både her og andre steder. 

Man kan både elske og bli elsket selv om man ikke er i stand til å elske seg selv. Man trenger faktisk ikke være perfekt eller komplett FØR man møter noen. Det er ikke bare mulig, men også ønskelig å fortsette å utvikle seg selv etter at man har blitt sammen med noen. Men ja, jeg støtter konseptet å elske og akseptere seg selv.

PS: Moderatorer? Hvorfor ble tråden flyttet? Jeg visste hvor jeg postet den og det var en grunn til at jeg postet den akkurat der. 

Tror den ble flyttet fordi folk skrev generelle mål, og ikke mål spesifikt ift dating :) 

Skrevet
13 minutter siden, Leonardo skrev:

Vel, det er da grader av dette også. Man trenger kanskje ikke elske seg selv, men jeg tør påstå det blir vrient hvis man har masse issues og/eller elendig selvtillig/oppfatning av deg selv. Det kan fort skinne igjennom i en datingsituasjon og er generelt ansett som lite tiltrekkende. 

Anonymkode: e3f63...127

AnonymBruker
Skrevet

-Bli slank

-få mer balanse i livet og ikke ligge bakpå med ting å oppleve stresset det medfører

- begynne å dyrke to nye interesser

- sette i gang prosjektet jeg har hatt i hodet i flere år

- lete etter energigivende "lommer" i livet og unngå negative input mer enn før

- aldri kjøre meg selv helt i senk og bli flinkere til å ta vare på meg selv mentalt.

Anonymkode: e04fb...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...