AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #21 Del Skrevet 29. februar 2016 19 minutter siden, Strawberrygirl skrev: Hvordan vet dere hvor gamle dere var ved minnet? Har dere blitt fortalt hvor gamle dere var? Ja, nesten ingen av hendelsene jeg husker er avbildet. Det ene var et sykehusbesøk med overnatting i 2 årsalder, det andre en samtale i bilen med mamma om barnehagen jeg skulle begynne i så fort jeg ble 3. Husker også en episode med tyvspising av flere (!) kakestykker fra da jeg var ca 1,5. Er avbildet, men jeg husket det krystallklart lenge før mamma endelig fant igjen det aktuelle albumet. Anonymkode: 77580...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. februar 2016 #22 Del Skrevet 29. februar 2016 Husker masse fra jeg var to år. Spesielt fra barnehagen. Trivdes ikke så er nok derfor. Vet jeg var to år dajeg ble tatt ut av barnehagen da jeg var blitt tre år. Blant annet husker jeg at jeg satt på lasteplanet på sykkelen til min søster. Jeg hadde akkurat våknet (sovnet når som helst og hvor som helst som barn) så varlitt i ørska. Husker jeg ble målt tempen på da jeg var syk og jeg husker at jeg ble skiftet på etter et uhell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #23 Del Skrevet 20. mars 2016 Jeg har studert psykologi og lest om barndomsamnesi, altså der fenomenet som gjør at vi glem mer ca første 3 år av barndommen. Jeg reagerte da jeg lærte dette for jeg vet Jeg husker lengre tilbake enn det. Vi flyttet inn i nytt hus da jeg var akkurat 2 år og jeg husker ting fra dette. Bl.a at jeg og søsteren min syklet rundt på trehjulssykler inne i huset siden rommene ikke hadde møbler enda og det var god plass. De hadde stablet mange ting foran trappegelenderet så vi ikke skulle kjøre ned i åpningen siden gelenderet manglet. Og vi manglet trapp foran inngangsdøra- hadde bare paller. Og de opplevdes ustabile for meg som var så liten. Husker følelsen - det er garantert ikke noe noen skulle fortalt meg. Så husker jg at jeg ble trillet i sportsvogn av mamma og storesøster. Det begynte å småregne og de sa til hverandre at jeg var hendig som satt inne i vogna . Husker det som jeg koste meg og det var lunt under "tak". Da må jeg ha vært max 2.5 år. . Anonymkode: c5c88...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #24 Del Skrevet 20. mars 2016 Jeg husker bruddstykker og korte glimt fra jeg var rundt 2 år. Trilleturer til bestemor om sommeren. Hun døde den påfølgende vinteren. Katten vår kom hjem med en diger kvist i halsbåndet, pappa som bærte meg på 17. mai.. Anonymkode: 333b8...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #25 Del Skrevet 20. mars 2016 Den 29.2.2016 at 20.46, Teriyaki skrev: Husker masse fra jeg var to år. Spesielt fra barnehagen. Trivdes ikke så er nok derfor. Vet jeg var to år dajeg ble tatt ut av barnehagen da jeg var blitt tre år. Blant annet husker jeg at jeg satt på lasteplanet på sykkelen til min søster. Jeg hadde akkurat våknet (sovnet når som helst og hvor som helst som barn) så varlitt i ørska. Husker jeg ble målt tempen på da jeg var syk og jeg husker at jeg ble skiftet på etter et uhell. Jeg husker jeg lå i grindsenga og våkna i mitt eget spy.... søsteren min var ikke født da siden jeg hadde grindsenga, så da må jeg ha vært i 2 års alderen... Anonymkode: c5d9d...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #26 Del Skrevet 20. mars 2016 Det sies vel at man ikke husker noe fra før man er tre, men jeg har noen klare minner fra der vi bodde da jeg var 1-2. Et minne er at jeg sykler på trehjulsykkel i bakgården og at pappa kaster ned en bamse til meg fra vinduet. Foreldrene mine protesterte en gang jeg fortalte om det og mente jeg ikke kunne hatt plass til å sykle der, så jeg dro dit for å sjekke. Som jeg husket, så er det akkurat plass nok til å sykle rundt der. Jeg kunne også peke ut vinduet pappa hadde kastet ut bamsen fra og det viste seg å være riktig. Så det er i hvert fall ett minne jeg er sikker på at ikke er konstruert. Anonymkode: 5190d...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivorion Skrevet 23. mars 2016 #27 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg husker jeg var med pappa på sykehuset for å se på den nye broren min. Han er 1 år og 3 måneder yngre enn meg. Jeg husker mamma satt med ryggen mot et vindu med en bylt med blått teppe i armene. Jeg tror også jeg husker oldefar. At han lente seg over meg og stirret på meg. Krokete nese. Litt strengt ansikt. Merke i pannen etter hatten. Han døde da jeg var rundt 1 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #28 Del Skrevet 23. mars 2016 Halvsøsteren min har et veldig tidlig første minne, fra hun var rundt 1,5 år. Et minne av faren hennes som banker mor. Mamma har aldri fortalt henne om det, og mamma husker den spesifikke hendelsen selv, så det er garantert et ekte minne. Skulle jo ønske det var et bedre minne, men.. Anonymkode: 0b107...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #29 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg trodde det var normalt å huske ned til babystadiet, for det gjør jeg. Mitt første minne var fra da jeg lå i sprinkelsenga og dro etter suttekluten jeg hadde under hodet. Jeg ville ha den inn i munnen og kose med den. Husker hvordan jeg lå, og hvordan rommet så ut. Vi flyttet da jeg var to år, og i ettertid har jeg gitt presise forklaringer på hvordan huset så ut innvendig. Vi har for eksempel ikke bilder fra underetasjen av huset, mener jeg har forklart med stor nøyaktighet hvordan det så ut. Dette med suttekluten har ingen fortalt meg om, men det var i hvert fall slik jeg begynte å bruke Kosekluten (som jeg hadde til jeg var 7 (!) år). Ellers har jeg drøssevis med minner fra det huset. Mine foreldre blir like imponerte hver gang jeg forteller om en eller annen detalj derfra. Anonymkode: 7350b...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå