Havrekjeksen Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Hei. Jeg kom over flere artikler i vinter som beskrev at folsyre eller folat har en positiv virkning på sædkvalitet hos mannen, enkelte mente også det økte antallet. Jeg ser i dagboka mi at flere drevne prøvere blir overrasket over at vi begge tar folat, så her er en lettlest artikkel. http://www.whattoexpect.com/preconception/ask-heidi/folic-acid-and-male-fertility.aspx Om dere er interessert i å lese mer så søk på "folic acid male fertility" eller tilsvarende, og dere får mye lesestoff.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Det er grunnleggende fysiologi at folat er helt nødvendig for DNA-replikasjon, og følgelig ikke overraskende at sædkvaliteten blir dårligere hvis man har for lavt inntak. Anonymkode: fd498...6b8
Kajal Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Vi fikk anbefalt av gynekolog at min samboer skulle ta folat pga. redusert særkvalitet (pluss sink og selolje).
FlyBabe Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Vi har ikke fått noe info om folat, men sink og c-vitamin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå