Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Jeg er ei singel jente som skal reise alene til Kapp Verde for første gang. Jeg har bestilt uspesifisert, og er selvfølgelig litt spent på dette.

Er det noen her inne som har reist uspesifisert til Boa Vista med Star Tour? Hvilket hotell havnet dere på? 
Er det noe spesielt jeg bør tenke på angående dresscode? Gjerne til/fra strender og når jeg er ute på kvelden?
Og til slutt, siden jeg reiser alene vil jeg nok være litt kontaktsøkende. Er det noen barer hvor det samles turister av forskjellige nasjonaliteter? Er jo ikke så stort der har jeg skjønt, så tenker gjerne rundt Sal Rei. Noen typiske samlingspunkt?

På forhånd takk :)

Skrevet

Jeg reiste uspesifisert til Boa Vista i 2012. Havnet på et helt greit hotell i sentrum av Sal Rei. Stort rom, men dårlig service i hotellrestauranten og wifi kun i resepsjonen. De fleste turistene bor på all inclusive langt utenfor sentrum, hvor de holder seg hele tiden, så det er få turister å se ellers rundt på øya. Jeg så ingen samlingspunkter i Sal Rei for turister. Det finnes spisesteder, og sikkert noen barer, men ingen av dem slo meg som et typisk sted å dra for å bli kjent med folk.

Boa Vista virket som et ekstremt trygt sted, slik jeg opplevde det. Lokalbefolkningen er hyggelig og veldig positiv til turister. Jeg gikk ikke rundt alene om kvelden der, men det ville nok vært ganske trygt. Strendene er fine å gå tur på, men det var ekstremt mye bølger og vind da jeg var der (november 2012), så jeg ville ikke kalt det badestrender akkurat.

Dette var som sagt for noen år siden, så mulig at noen ting har endret seg siden da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...