AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Noen tips til hvilke typer vin som kan være gode å smake på for en som ikke drikker vin? Jeg har smakt vin, både rød og hvit, men likte det ikke noe særlig, og det er vel snart ti år siden. Skal i bryllup om ikke så lenge og vet at det blir servert vin til maten. Ønsker derfor noen tips til vintyper som kan være OK å smake på, for å forsøke å like det. Jeg har ikke peiling på vin. Kan legge til at jeg er glad i både øl og cider, samt ulike typer brennevin. Anonymkode: 7a30f...25f
Fiberhusk Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Jeg har prøvd i snart ti år å "lære å like vin", men det går ikke. Var én hvitvin jeg kunne klare en gang, men det var i England for mange år siden. Aner ikke var den heter. Jeg har gitt opp 1
FriCol Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Søtere viner er vel gjerne enklest å lære seg å like, flere typer Riesling er mulige alternativer. Ellers går det jo også an å blande ut vinen med f.eks. sitronbrus også bruker man mindre og mindre brus etter hvert som man venner seg til smaken. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Jeg liker heller ikke vin, men rosa vin, eller Rosévin er godt! Jeg kjøper First Cape Crisp and fresh rosé, og den går ned som bare det Anonymkode: cf75d...a6a
nordlending Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Musserende vin! Asti f.eks. Ellers er Riesling "lettdrikkelig". Det er søt hvitvin
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker heller ikke vin, men rosa vin, eller Rosévin er godt! Jeg kjøper First Cape Crisp and fresh rosé, og den går ned som bare det Anonymkode: cf75d...a6a Leste på baksiden av flasken nå, og der står det at den er blandet forsiktig med fruktjuice, med hint av jordbær og citrus. Anonymkode: cf75d...a6a
PhilosopherSe7en Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Hvorfor lære seg å like vin i det hele tatt? De har jo garantert vann/brus som de serverer som et alternativ. Hvitvin som blir servert til mat i et bryllup er nesten 100% sikkert en tørr vin, og vil oppfattes som svært sur for en som ikke liker vin. Til desserten vil en gjerne få en søtere/halv tørr vin som kan være enklere å få ned. Når en ikke vet hva mat dere får servert så vet en jo heller ikke om det er hvit eller rødvin dere får. Rødvin servert til mat er gjerne for å få frem de beste smakene i kombinasjonen mat+vin, og ikke en vin som en lærer seg å drikke som en "kosevin". Var jeg deg ville jeg gått på polet og spurt dem om hjelp. De har som oftest veldig mye kunnskap rundt dette, og kan finne flere typer, både hvit og rød som du kan begynne med. Bare å si det som det er, så har de god nybegynner vin du kan starte med. 1
ajarRun Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 Blue Nun Golden Edition, den har gullflak i seg! Eventuelt Cava eller Proseco? Rødvin der vil du ha en med høy prosent fra sør-afrika eller australia (hvor som helst som er en ørken). Hvitvin smaker litt spylerveske uansett hva du drikker, så da er det bare å holde seg unna riesling så får man en passe grell opplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå