Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha hele familien hos oss for første gang. Min mann er afrikansk og jeg er norsk.

Jeg har veldig lyst til å lage en ny tradisjon. En tradisjon som folk forbinder med oss. F.eks. noe å gjøre eller å spise, noe som lukter spesielt som vi senere vil fobinde med jul..

Har spurt min mann om de har noe spesielt som de pleier å gjøre når de feirer jul, men det er det visst ikke.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De spiser jo neppe pinnekjøtt, ribbe eller andre typiske juleting. Kanskje de har en spesiel rett? Kanskje de åpner julegavene 1 juledag sånn som i USA? Eller at han er vant med at en leser opp lappene på julegavene også gir en de ut. Så når alle har fått pakkene kan de begynne og åpne? Kanskje han har noen cd/kassetter med afrikansk julemusikk?

Kan jo vær bare små forskjeller som utgjør litt. :wink:

Husker fra jeg var liten at det var en familie som satt ut tresko en dag før jul også var det godteri i treskoen morgenen etter. Men husker ikke hvor de var i fra.

Håper dere finner noen små forskjeller som dere kan kan gjør at dere lager deres egen tradisjon.

Skrevet

Hvorfor ikke ta en tur på biblioteket og se om de har noen bøker omkring emnet? Biblioteket 'mitt' har en rekke julebøker, bl.a. med fortellinger om ulike julefeiringer. Om du ikke finner noe typisk for afrikansk jul, så kan du kanskje finne inspirasjon til hvordan du kan skape dine egne tradisjoner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...