Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg  har nå vært påvist syk siden 2011 og har gått igjennom all utreedning som finnes, har og blitt sjekket på alle måter MR, og andre tester. Og har fått endel diganoser. Og lege, psykriaterene og nevrolog, har sagt at jeg skal søke om uføretryggd. Men da vi skulle sett frem krav i januar, fikk jeg plutslig ny saksbehandler (den 6 på siden 2011) og vi har ikke fått ny time før i april, kan jeg da kreve at min søknad bli tilbake ført til januar? Siden NAV igjen forandrer på mine saksbehandlerer, jeg har gått til hver møte, har fulgt opp hver ting på aktivitetsplanen de har satt til meg. ( ps til dere som tror at jeg bare har vondt i arbeidslysta så har jeg jobbet og betalt min skat, og betaler fremdeles) 

Anonymkode: b7b21...810

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg antar du har AAP? Da er det det du får i påvente av at søknaden behandles. Det går ikke å gi en søknad om uføre tilbakevirkende kraft med unntak av tre måneder dersom du ikke har AAP. Ikke sjelden er AAP høyere enn uføre også, så sånn sett kan det være til din fordel. 

Anonymkode: c35b5...792

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg  har nå vært påvist syk siden 2011 og har gått igjennom all utreedning som finnes, har og blitt sjekket på alle måter MR, og andre tester. Og har fått endel diganoser. Og lege, psykriaterene og nevrolog, har sagt at jeg skal søke om uføretryggd. Men da vi skulle sett frem krav i januar, fikk jeg plutslig ny saksbehandler (den 6 på siden 2011) og vi har ikke fått ny time før i april, kan jeg da kreve at min søknad bli tilbake ført til januar? Siden NAV igjen forandrer på mine saksbehandlerer, jeg har gått til hver møte, har fulgt opp hver ting på aktivitetsplanen de har satt til meg. ( ps til dere som tror at jeg bare har vondt i arbeidslysta så har jeg jobbet og betalt min skat, og betaler fremdeles) 

En søknad gjelder fra da den kom inn. Så om du venter med å søke til april vil behandlingstiden starte å telle fra når søknad er mottatt.. Når det er sagt burde man aldri søke uføretrygd før det er avklart med oppfølger og de anbefaler dette, ellers er man nær garantert avslag.... 

Anonymkode: 86bd4...101

• Liker 1
Skrevet

Be om å få en tidligere time, om det er mulig.  Ta kontakt med saksbehandler og forklar situasjonen.  Om det ikke går,  må du bare smøre deg med tolmodighet og vente til april, dessverre.  

Anonymkode: 5134b...a0b

Skrevet

det var om uføre det møte hva om, og det viste de, lege var med med på timen men da vi kom diy fikk vi beskjed om at hadde fått ny saksbehandler og ny time var satt til april. Fikk ikke noe tlf eller brev om at møtet var avlyst pga nt saksbehandler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...