Gå til innhold

Han er sjenert, gjør meg usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på noen dates nå med en fyr. Vi har det veldig bra sammen og ender alltid opp med å være sammen i timesvis. Men jeg opplever at han er ganske sjenert, og ikke åpner seg helt enda. Av og til ser jeg glimt av "dypere" sider, men vet ikke om det er noe jeg innbiller meg netopp fordi jeg vil se slike sider. Jeg pleide også å være ganske sjenert før, og merker at jeg blir mer sjenert av å være med han. Vi snakker bare om overflatiske ting, vi gir ingen komplimenter og snakker ikke noe om oss to eller noe slikt. Sånn at jeg vet ikke helt hvor jeg har han, og syns det er vanskelig å ta steg videre. Føler ikke at vi har sånn skikkelig god kjemi og slipper oss løs sammen med hverandre, men det kommer kanskje etter hvert? Han tar også lite kontakt over nett, så regner med han ikke er så glad i å prate der. Derfor tar jeg kontakt selv en gang i blant. Men bortsett fra dette tror jeg han kan være det jeg leter etter. Av og til kribler det skikkelig i magen, hehe.

Noen som har erfaring med å date en sjenert person? Endret det seg etterhvert, eller forble personen ganske innesluttet? 

Anonymkode: e5e87...d6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger

Anonymkode: f83af...c5a

Skrevet

Er i en situasjon der jeg også er interessert i svarene på dette spørsmålet :)

Anonymkode: a5607...a83

Skrevet

Så bra, da får vi vente spent på noen svar haha :)

TS

Skrevet

Må du vente på at han tar initativ til alt? Kanskje han åpner seg mer om du gjør det selv?

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Charmander skrev:

Må du vente på at han tar initativ til alt? Kanskje han åpner seg mer om du gjør det selv?

Initiativet går likt fra oss begge. Jeg starter samtaler over nett av og til(selv om han ikke gjør det), men ettersom han ikke viser så mye interesse for å prate, velger jeg å ikke starte samtaler for ofte. Han er flink til å ta initiativ til å møtes, fysisk tar han initiativ og han prøver å prate en del. Samme gjør jeg. Det jeg føler mangler er noe av denne kjemien. Hvor man tuller med hverandre, forteller noe mer personlig enn hva man studerer og lignende, slik at man kommer nærmere. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selv en veldig sjenert person, og sier bare takk gud for at min nåværende kjæreste er en tålmodig kar. Om det kommer til å endre seg eller ikke er vanskelig å svare på, men hvis det skal endres kommer det nok dessverre til å kreves litt av deg. Det at han har sine moments er jo et godt tegn. Nå kan jeg jo bare snakke for meg selv, men for min del hadde det mye å si at jeg følte meg trygg på han, og det kan dessverre ta sin tid. Jeg synes det er skummelt og vet ikke helt hvordan man skal vise sine "dypere sider", men det gikk seg til etterhvert. Det som hjalp for meg var at han var flink til å ta initiativ og stille spørsmål og sånn, samtidig som han var forståelsesfull og omsorgsfull. Sakte, men sikkert "glimtet" jeg til flere og flere ganger. Fordi det er jo ikke sånn at jeg ikke ønsker å være åpen, jeg bare er usikker på hvordan man er det. Du kan jo prøve å begynne litt i det små med å stille spørsmål ol når det virker som om han er komfortabel og se hvordan det utvikler seg

Anonymkode: d426d...2b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...