AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Hva er galt med hjemmebursdager? Nå vil ikke jenta mi ha hjemmebursdag lenger, men jeg syns det er dyrt å feire andre steder, så siste åra har vi slått oss sammen med et par andre mødre, men nå har de foreslått å feire dagen et sted som er ca. 3 timer unna! Og nå til dags etter alt mediastyr forventer man jo at alle kommer i bursdagen, ellers er det mobbing! Og det var jo ikke noe problem mente disse mødrene, for de hadde jo plass til en eller to barn i bilen sin, om noen foreldre ikke hadde anledning til å kjøre. jeg syns det er så korttenkt. tanken er god, men å reise så langt for en barnebursdag? Og jenta mi blir fort bilsyk, så spørs om hun orker så mye kaker når hun reiser frem... Hva syns dere, er det ok å arrangere barnebursdager så langt unna? I tillegg må man betale ferge - det går masse drivstoff og man må ta to ferger, dvs fire - tur retur til sammen altså, og da betaler man jo for barna og... og så skal man gi gave, i klassen hennes er regelen 100 kr... Det blir en dyr bursdag for både gjester og de som arrangerer mener jeg... De som foreslo dette har gode jobber og ser vel ikke at det kan hende det er litt forskjellig hos andre! Og man kan liksom ikke levere barnet og dra derfra og hente om et par timer, her må man jo nesten bli igjen... så da må man kanskje ha med søsken og om man ikke har barnepass............. Hva syns dere? Opplegget høres bra ut, men det skulle vært nærmere... 3 timer - dvs 6 timer tur retur... pluss 2 timer på selskapet? Det blir en laaaaaaaaaaaang dag! Hilsen negative meg Anonymkode: c65dc...074
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Høres ut som reinspikka idioti, det opplegget der. Anonymkode: 8333d...62d 3
GammelKaktus Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Det der hadde jeg aldri orket. Barnet får lære at man ikke kan få alt man ønsker seg. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som reinspikka idioti, det opplegget der. Anonymkode: 8333d...62d Hva skal jeg si til mødrene da? Jeg har i alle fall tenkt å si meningen min, men om vi ikke vil bli med på oppleggget, sså kan det jo hende at de vil arrangere med bare sine døtre, og da blir jo vi invitert uansett og føler oss forpliktet til å dra... den lange turen for en bursdag! Kom med gode argumenter! Anonymkode: c65dc...074 1
Gjest snowz Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Det der hørtes veldig stressende ut og mye styr for en barnebursdag. Jeg hadde trekt meg, og arrangert en hjemmebursdag for henne. Hun må lære seg at hun ikke kan få alt her i verden. Hva med en bursdagsfeiring på mc donalds?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Hva slags sted er det snakk om? Jeg syntes det høres ut som en fint ting gitt at det er nor gøy. Anonymkode: 4da1d...b9a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 4 minutter siden, snowz skrev: Det der hørtes veldig stressende ut og mye styr for en barnebursdag. Jeg hadde trekt meg, og arrangert en hjemmebursdag for henne. Hun må lære seg at hun ikke kan få alt her i verden. Hva med en bursdagsfeiring på mc donalds? Problemet er ikke datteren min, men de andre mødrene. Jeg er uansett i mot det om de arrangerer uten henne, for å reise så langt for en bursdag? Jenta mi har ikke lyst å reise så langt pga hun blir bilsyk... hun vil helst på burgerking Og det syns jeg er ok eller hjemmebursdag... selv om det blir stress, for da må jeg bake så masse kaker og rydde/vaske hus :D Problemet er altså ikke jenta mi - men disse mødrene med denne gode ideen om å feire 3 timer unna! Supert opplegg der ja - men lang reisevei! Og det tror jeg enkelte andre foreldre og vil syns er en dårlig ide.... for vi føler jo forpliktet til å reise i bursdagen... Jeg syns heller opplegget hadde passet som en avslutning på skoleåret for hele klassen for de som ville, men ikke for en bursdag... Anonymkode: c65dc...074
Gjest snowz Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problemet er ikke datteren min, men de andre mødrene. Jeg er uansett i mot det om de arrangerer uten henne, for å reise så langt for en bursdag? Jenta mi har ikke lyst å reise så langt pga hun blir bilsyk... hun vil helst på burgerking Og det syns jeg er ok eller hjemmebursdag... selv om det blir stress, for da må jeg bake så masse kaker og rydde/vaske hus :D Problemet er altså ikke jenta mi - men disse mødrene med denne gode ideen om å feire 3 timer unna! Supert opplegg der ja - men lang reisevei! Og det tror jeg enkelte andre foreldre og vil syns er en dårlig ide.... for vi føler jo forpliktet til å reise i bursdagen... Jeg syns heller opplegget hadde passet som en avslutning på skoleåret for hele klassen for de som ville, men ikke for en bursdag... Anonymkode: c65dc...074 Ja, jeg skjønner. Hva med å ha en liten møte med foreldrene og ta det opp? Hvis det er mange som mener at det er en dårlig idé, så vil de nok revurdere opplegget. Det er jo veldig kjedelig å arrangere noe stort, så er det nesten ingen som kan komme.. Blir jo ikke så stas for døtrene deres heller. Men jeg tenker det kanskje hadde vært greit med en liten foreldremøte der dere kan ta dette opp, og høre hva de andre foreldrene synes?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 Et øyeblikk siden, snowz skrev: Ja, jeg skjønner. Hva med å ha en liten møte med foreldrene og ta det opp? Hvis det er mange som mener at det er en dårlig idé, så vil de nok revurdere opplegget. Det er jo veldig kjedelig å arrangere noe stort, så er det nesten ingen som kan komme.. Blir jo ikke så stas for døtrene deres heller. Men jeg tenker det kanskje hadde vært greit med en liten foreldremøte der dere kan ta dette opp, og høre hva de andre foreldrene synes? tjah blir litt styr å arrangere foreldremøte pga en bursdag, da tenker jeg heller å arrangere foreldremøte for å arrangere dette treffet 3 timer unna som en skolavslutning f.eks. Nå gjelder dette bare jentene i klassen, de skal ha bursdag.. og da trenger man ikke spør de andre er det ok at vi arrangerer der. mEN DA Kan de ikke forvente at det passer for alle å stille. men at vi må diskutere vi 3 mødrene i mellom - ja, problemet er bare at disse er slike som er så forferdelig flinke å snakke for seg og snakke over andre, og de er gode venner og enige om alt, ja så da er jeg redd de ikke hører på meg. men jeg skal stå på mitt. Jeg har argumenter for meg selv, men tenkte si noe om de andre og - at det kan bli vanskelig for andre å møte og? Selv om noen barn kan sitte på... SYns det blir litt voldsomt jeg, som om det er om å gjøre å ha den mest imponerende bursdag. Å leie en gymsal er ikke bra nok... Anonymkode: c65dc...074
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 Jeg hadde ikke giddi å kjørt ungene i 6 timer for en bursdag og brukt hele dagen, no way. Et blir jo bare værre og værre det bursdagshysteriet 🤔😡 Anonymkode: ee8bc...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Om mitt barn hadde blitt invitert i den bursdagen hadde jeg takket pent nei. Jeg hadde aldri kjørt så langt for å spise kake. Og 4 ferger? Nope Anonymkode: ea64b...bdc 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 Er det hyttetur for en helg? Må man bruke penger på å komme seg dit gir man ikke gave. Det kan du bruke som argument. Anonymkode: 1d7b4...2fd
Gjest Magnifiq Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 Hadde aldri giddet å kjøre ungene tre timer en vei for en barnebursdag.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #14 Skrevet 29. februar 2016 Jeg hadde takket nei. Nei til å feire 3 timer unna, og nei til invitasjon til de to resterende. Grunnen er ganske opplagt. Man kjører ikke 6 timer på én dag for en bursdagsfeiring. Regner med at det er mange andre som også vil si nei. Datteren din ønsker å feire bursdag på Burger King. Det høres ut som en fin feiring Hva sier du til de andre mødrene? Du sier det du mener. Det er din datter, og det er du og henne som bestemmer hvor bursdagen skal feires. Ønsker du ikke å kjøre 6 timer, så er det en god nok grunn. Anonymkode: 4bcf2...401
Harlekin Skrevet 29. februar 2016 #15 Skrevet 29. februar 2016 Det hadde vært fullstendig utelukket for meg. I tillegg synes jeg det er temmelig korttenkt av disse damene å arrangere bursdag så langt unna - hva med de som ikke har bil eller sertifikat? De som jobber lenge? Selv i en helt vanlig familie med vanlig logistikk hadde dette vært vanskelig. Jeg synes du feirer din datter på McDonald's eller hjemme, det er jo det hun vil! Jeg vil tro at det vil være flere enn ditt barn som ikke kan komme i bursdagen til disse jentene pga. avstanden, og det er jo veldig dumt for dem. Merkelig at mødrene ikke ser dette selv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #16 Skrevet 29. februar 2016 Den Sunday, February 28, 2016 at 10.52, AnonymBruker skrev: Hva er galt med hjemmebursdager? Nå vil ikke jenta mi ha hjemmebursdag lenger, men jeg syns det er dyrt å feire andre steder, så siste åra har vi slått oss sammen med et par andre mødre, men nå har de foreslått å feire dagen et sted som er ca. 3 timer unna! Og nå til dags etter alt mediastyr forventer man jo at alle kommer i bursdagen, ellers er det mobbing! Og det var jo ikke noe problem mente disse mødrene, for de hadde jo plass til en eller to barn i bilen sin, om noen foreldre ikke hadde anledning til å kjøre. jeg syns det er så korttenkt. tanken er god, men å reise så langt for en barnebursdag? Og jenta mi blir fort bilsyk, så spørs om hun orker så mye kaker når hun reiser frem... Hva syns dere, er det ok å arrangere barnebursdager så langt unna? I tillegg må man betale ferge - det går masse drivstoff og man må ta to ferger, dvs fire - tur retur til sammen altså, og da betaler man jo for barna og... og så skal man gi gave, i klassen hennes er regelen 100 kr... Det blir en dyr bursdag for både gjester og de som arrangerer mener jeg... De som foreslo dette har gode jobber og ser vel ikke at det kan hende det er litt forskjellig hos andre! Og man kan liksom ikke levere barnet og dra derfra og hente om et par timer, her må man jo nesten bli igjen... så da må man kanskje ha med søsken og om man ikke har barnepass............. Hva syns dere? Opplegget høres bra ut, men det skulle vært nærmere... 3 timer - dvs 6 timer tur retur... pluss 2 timer på selskapet? Det blir en laaaaaaaaaaaang dag! Hilsen negative meg Anonymkode: c65dc...074 Nei. Dette vil jeg ikke være med på. Det blir en lang dag....har vel bedre ting å finne på enn 6 t reise Anonymkode: 3e47a...476
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #17 Skrevet 29. februar 2016 Den 28.2.2016 at 11.25, AnonymBruker skrev: tjah blir litt styr å arrangere foreldremøte pga en bursdag, da tenker jeg heller å arrangere foreldremøte for å arrangere dette treffet 3 timer unna som en skolavslutning f.eks. Nå gjelder dette bare jentene i klassen, de skal ha bursdag.. og da trenger man ikke spør de andre er det ok at vi arrangerer der. mEN DA Kan de ikke forvente at det passer for alle å stille. men at vi må diskutere vi 3 mødrene i mellom - ja, problemet er bare at disse er slike som er så forferdelig flinke å snakke for seg og snakke over andre, og de er gode venner og enige om alt, ja så da er jeg redd de ikke hører på meg. men jeg skal stå på mitt. Jeg har argumenter for meg selv, men tenkte si noe om de andre og - at det kan bli vanskelig for andre å møte og? Selv om noen barn kan sitte på... SYns det blir litt voldsomt jeg, som om det er om å gjøre å ha den mest imponerende bursdag. Å leie en gymsal er ikke bra nok... Anonymkode: c65dc...074 er vel like mye styr som de diskusjonene du har med de andre mødre. Hvordan hadde du følt det om du lagt den bursdagfesten for gullgutten/jenta di, ingen sier fra og ingen dukker opp?? Eller det aller viktigste hvordan tror du BARNET føler seg?? Ikke vær egoistisk nå, ta med deg flere mødre og ta opp med de,om det så er avtalt foreldre møte eller en kopp kaffe hos noen! Anonymkode: ea3f6...5c1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #18 Skrevet 29. februar 2016 enten så har mødrene sett dette i kvinneguiden og tatt hintet - eller så ha de diskutert seg imellom det jeg sa - for nå sa hun plutselig at de hadde ombestemt seg ang denne bursdagen , og syntes Burgerking var en ypperlig ide... mvh ts Anonymkode: c65dc...074 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #19 Skrevet 29. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: enten så har mødrene sett dette i kvinneguiden og tatt hintet - eller så ha de diskutert seg imellom det jeg sa - for nå sa hun plutselig at de hadde ombestemt seg ang denne bursdagen , og syntes Burgerking var en ypperlig ide... mvh ts Anonymkode: c65dc...074 Ellers så har en av de andre mødrene tatt til seg mote og opp med henne/de. Slik det burde ha vært. men bra at det ordnet seg. Spesilet for ungens skyld. Utrolig kjipt med bursdagfest med ingen gjester. Anonymkode: ea3f6...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #20 Skrevet 29. februar 2016 Jeg kan ikke tenke meg en eneste forelder som hadde takket ja til en slik invitasjon, så de har nok hørt med andre foreldre, ja, og funnet ut at de måtte ha bursdag i nærheten om de skulle få noen gjester Anonymkode: 4bcf2...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå