AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Ja spørsmålet står i overskriften. Skal få en valp snart, og gleder meg kjempe masse. Er så mye jeg lurer på og har lyst å spørre om, men er så redd for å mase. Sendte bla en melding i forrige uke som jeg ikke fikk svar på. Anonymkode: f44bd...68b
Sportiva Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Vi hadde litt telefonkontakt, oppdretter sendte mail med bilder, og vi dro innom på besøk da valgene var 5-6 uker gamle for å se på forholdene. Dersom du har konkrete spørsmål, ring - ikke send melding. Oppdrettere er stort sett glad for at valgene deres går til kjøpere som er engasjerte, men husk at internett/bøker også kan hjelpe dere med å besvare spørsmål. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Jeg har bøker, og googler hele veien når det er boe jeg lurer på. Men lurer på hvem han er i flokken, den rolige, viltre, osv. Hvordan foreldrene er, og litt mer som jeg ikke kan finne svar på andre steder enn hos de. Jeg får ringe en dag da 😄 Har fått tilsendt bilder 😄 Anonymkode: f44bd...68b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Vi var på besøk hos oppdretteren før valpene ble født, slik at vi ble vurdert som kjøpere. Og vi fikk fortløpende oppdateringer gjennom drektigheten og om fødsel. Da valpene var 1 uke gamle fikk vi komme på besøk, og frem til vi hentet hu hjem var vi der 1-2 ganger ukentlig. Nå er hu 10 måneder, og vi har jevnlig kontakt. Møtes på organiserte og uorganiserte treninger/kurs og snakker sammen rett som det er. Neste helg skal vi til fjells på jakttrening! Nå er vi heldige som bor nærme oppdretteren vår, men det var og med på å avgjøre at vi kjøpte fra henne. Anonymkode: 02866...c64
Fiberhusk Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 (endret) Folk er forskjellige. Noen oppdrettere er glad i kontakt, noen er alt for intense på kontakt, noen gidder nesten ikke ha kontakt, og noen gir blanke f. Jeg besøkte oppdretter og valpene to ganger før vi hentet valpen. Har hatt endel kontakt, pga. hunder og andre ting. Jeg er så glad for, og takknemlig for min oppdretter. Godheden selv... Vi har møttes siden, og gått tur med hundene. Vil gjerne gjøre det igjen. Heldigvis er hun av den sorten som bryr seg veldig om dyras beste, men hun "stalker" ikke kjøpere. Får hun ikke svar, så er det greit. Endret 28. februar 2016 av Fiberhusk 1
Sapientia Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Vet du lite/ingenting om foreldrene? Da ville jeg virkelig spurt oppdretter om dette umiddelbart. For meg er det i alle fall viktig og ha et visst bilde av foreldredyrene lenge før valpen blir født. Det hender jo man er opptatt og ikke svarer med det samme, eller at en email haver i spam boksen. Men skriv igjen du, eller ring. Det hadde jeg gjort! Som oppdretter ønsker jeg engasjerte kjøpere, så bare positivt at de ønsker å vite så mye som mulig, og er det noe jeg ikke kan svare på per da (f.eks. hvilken valp som blir deres, jeg fordeler de ikke før de er 6-7 uker gamle eller mer), så svarer jeg utfra det jeg kan vite per da. Type valp 1 er litt mindre aktiv en valp 2 akkurat nå, men de er så unge at ting kan snu (litt avhengig av hvilken alder de er selvsagt).
Sugerøret Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Har hatt mye kontakt med mine 2 siste oppdrettere.Synes det er et must egentlig.Vet de har både jobb,familie og div ved siden av. Men en oppdretter som aldri svarer på tekst eller mail .. Hmmm sier min hjerne da. Men må legge til at jeg er venninne med siste oppdretter og vi er på ferie sammen .Litt annerledes forhold enn vanlig tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå