AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 I 50-årsgave i august 2015, fikk jeg en bankremisse pålydende 50 000,- i gave fra mine foreldre!! Denne har jeg ikke innløst i banken, men bevart hjemme på er trygt sted. Har hele tiden tenkt at jeg må komme meg i banken med den, men det har altså ikke blitt gjort... Til min store overraskelse oppdaget jeg i dag at den kun er gyldig i 6 mnd!!! Den ble utstedt 12. august 2015! Vil det si at pengene er tapt for min del, eller kan jeg fortsatt dra i banken å få pengene satt inn på min konto? Jeg vil helst slippe å fortelle dette til mine foreldre, da jeg synes det er direkte flaut at jeg ikke har klart å få pengene inn på konto... Er det noen bankansatte her inne som kan svare meg på dette? Anonymkode: 69cef...7e6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 I følge DNB sin side så er den gått ut og pengene dine får du ikke. Anonymkode: 97d7d...6e0
Mis(s)Understood Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Om jeg ikke tar helt feil nå (men det må du sjekke med banken, TS) så blir beløpet tilbakeført til avsenders konto en måned etter utløpsdato. I så tilfellet betyr det at dine foreldre har fått pengene tilbake, noe som nok kan føles litt sårt for dem så du bør snakke med dem om hvorfor du ikke hevet remissen før den gikk ut på dato.
Suppeguri Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Huff!!! Noen som arbeider i bank som vet om dette faktisk stemmer? Er jo ikke gått veldig lang tid over 6 mnd fristen...
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 2 minutter siden, Suppeguri skrev: Huff!!! Noen som arbeider i bank som vet om dette faktisk stemmer? Er jo ikke gått veldig lang tid over 6 mnd fristen... Ja, det stemmer. Då må få foreldrene dine til å overføre pengene til deg, som jo er det enkleste, eller å få tak i ny bankremisse, som jo er knotete. Anonymkode: 55d2d...86b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Jeg jobber i bank. Hvilken bank er den fra? Når du går i banken din, må den ansatte ringe ustedende bank for å sjekke at pengene fortsatt står på bankens konto. Gjør de det, går det greit å sette inn pengene på kontoen din. Prosessen er enklest om du skal sette pengene inn på en konto i samme bank som remissen er utstedt fra. Anonymkode: 13447...871
bonsaijenta Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Hei, jeg fikk nettopp løst inn min på 10 000kr. Da hadde det gått 1.5år siden fristen gikk ut og giveren døde for ett år siden. Dette var DnB og de sa ikke noe på det heller. Fikk pengene på konto noen dager senere😊
Suppeguri Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 En mnd etter utløpsdato er vel ikke før 12. mars... Er det ikke mulig at banken fortsatt har pengene da? Ser DNB sier fristen et 6 mnd pluss 20 dager😁
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 1 minutt siden, bonsaijenta skrev: Hei, jeg fikk nettopp løst inn min på 10 000kr. Da hadde det gått 1.5år siden fristen gikk ut og giveren døde for ett år siden. Dette var DnB og de sa ikke noe på det heller. Fikk pengene på konto noen dager senere😊 Hvor i landet var dette? Dersom prosessen jeg fortalte om ikke ble gjort, og disse pengene ikke sto på bankens konto fortsatt, er det fare for at pengene blir trukket fra din konto igjen. Dette skal stå nederst på kvitteringen du fikk. Anonymkode: 13447...871
Suppeguri Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i bank. Hvilken bank er den fra? Når du går i banken din, må den ansatte ringe ustedende bank for å sjekke at pengene fortsatt står på bankens konto. Gjør de det, går det greit å sette inn pengene på kontoen din. Prosessen er enklest om du skal sette pengene inn på en konto i samme bank som remissen er utstedt fra. Anonymkode: 13447...871 Takk for fornuftig svar! Bankremissen er fra Sparebanken i hjembyen min. Velger å ikke si hvor, men en liten by i Nord-Norge😊 Jeg har konto i denne banken, men bruker Sparebank1 som min hovedbank!
TheGirlWhoWaited Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Etter en konfirmasjon skjedde det samme hos oss - vi oppbevarte remissen på et trygt sted hjemme og overså fullstendig at det var en frist for innløsning. Gikk i banken (husker virkelig ikke hvor lang tid etter, men flere måneder) - og hun hjalp oss med å få pengene... Dette var banken remissen var skrevet ut av. Ellers er det jo som andre sier her, pengene er jo ikke borte - men de har blitt tilbakeført til givers konto. Så hvis ikke banken kan gjøre noe, kan du snakke med dine foreldre :-)
bonsaijenta Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor i landet var dette? Dersom prosessen jeg fortalte om ikke ble gjort, og disse pengene ikke sto på bankens konto fortsatt, er det fare for at pengene blir trukket fra din konto igjen. Dette skal stå nederst på kvitteringen du fikk. Anonymkode: 13447...871 Oslo. Jeg gjorde banken oppmerksomme på at giveren døde, men det spilte ingen rolle sa banken.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 26 minutter siden, bonsaijenta skrev: Oslo. Jeg gjorde banken oppmerksomme på at giveren døde, men det spilte ingen rolle sa banken. Karl Johan eller Majorstua? Anonymkode: 13447...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå