Gå til innhold

Jeg tror jeg har ødelagt et vennskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her må du nok bare gjøre endring. Venninna di har signalisert tydelig at nok er nok. Selv elsker jeg å gå ut med venninner, være brisne sammen og le av det dagen etterpå, og jeg har da både støttet andre og blitt støttet selv inn i en taxi etter litt for mange glass. Det som gjør ditt tilfelle annerledes er omfanget, og hvor drita du faktisk blir. Det er forskjell på å bli overstadig beruset en sjelden gang, og å bli overstadig hver gang. Og det er en fin grense mellom det å være full, glad og bare litt "gæren", og det å være ufin, uspiselig og nærmest pleietrengende. 

Sistnevnte er skikkelig slitsomt for andre å forholde seg til. Man går ikke på fest for å være spybøtta til noen som ikke klarer å passe på seg selv, man går på fest for å kose seg, danse og prate. Jeg hadde satt foten ned lenge før 20 sånne fester. Hadde ikke kuttet vennskapet med en ellers god venninne, men hadde droppet å drikke sammen - og vært ærlig om årsaken. 

Har du et alkoholproblem? For meg høres det ikke bra ut at du ikke klarer å redusere inntaket. Ville vurdert å snakke med en fagperson om dette. Hvordan er psyken/livet ditt ellers? For noen påvirker psykiske vanskeligheter alkoholinntak i sosiale settinger, ved at man blir "fandenivoldsk" og selvdestruktiv. Hvordan er drikkemønsteret ditt når du er alene? Ville ihvertfall ha holdt meg helt unna alkohol frem til jeg fikk nøstet opp i sånne ting. Det kan uansett ikke være godt for psyken å ha sånne ville fyllenerver som du har dagen derpå.

Anonymkode: a76d2...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, sol87 skrev:

Det jeg lurer på, er hvorfor du drikker når du ikke klarer å håndtere det? Drikkingen har tydeligvis ødelagt for deg før, og da er det kanskje det beste å avstå fra det når du sårer venner og deg selv gang etter gang? Om venninnen din er sint på deg, vil hun kanskje tilgi deg om hun ser at du virkelig vil forandre deg. Å droppe alkohol er et eksempel på en slik forandring.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du nok bare gjøre endring. Venninna di har signalisert tydelig at nok er nok. Selv elsker jeg å gå ut med venninner, være brisne sammen og le av det dagen etterpå, og jeg har da både støttet andre og blitt støttet selv inn i en taxi etter litt for mange glass. Det som gjør ditt tilfelle annerledes er omfanget, og hvor drita du faktisk blir. Det er forskjell på å bli overstadig beruset en sjelden gang, og å bli overstadig hver gang. Og det er en fin grense mellom det å være full, glad og bare litt "gæren", og det å være ufin, uspiselig og nærmest pleietrengende. 

Sistnevnte er skikkelig slitsomt for andre å forholde seg til. Man går ikke på fest for å være spybøtta til noen som ikke klarer å passe på seg selv, man går på fest for å kose seg, danse og prate. Jeg hadde satt foten ned lenge før 20 sånne fester. Hadde ikke kuttet vennskapet med en ellers god venninne, men hadde droppet å drikke sammen - og vært ærlig om årsaken. 

Har du et alkoholproblem? For meg høres det ikke bra ut at du ikke klarer å redusere inntaket. Ville vurdert å snakke med en fagperson om dette. Hvordan er psyken/livet ditt ellers? For noen påvirker psykiske vanskeligheter alkoholinntak i sosiale settinger, ved at man blir "fandenivoldsk" og selvdestruktiv. Hvordan er drikkemønsteret ditt når du er alene? Ville ihvertfall ha holdt meg helt unna alkohol frem til jeg fikk nøstet opp i sånne ting. Det kan uansett ikke være godt for psyken å ha sånne ville fyllenerver som du har dagen derpå.

Anonymkode: a76d2...790

Jeg drikker ikke ofte, og jeg drikker aldri alene. Jeg drikker ikke vin eller øl til mat, det er kun på fest jeg drikker. Jeg har ikke noen psykiske problemer (som jeg vet om?), og jeg er fullstendig klar over at jeg har dårlig kontroll på alkoholinntaket. Jeg sier før hver fest at jeg skal ta det rolig, drikke bare litt osv. men jeg mister kontrollen hver gang. Det er ikke noe gøy for meg heller. Jeg tror, som nevnt tidligere i tråden, at det er best å bare kutte ut drikking helt.

Anonymkode: a9cfb...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men folk som ikke kan oppføre seg i fylla og lager drama på fest gidder jeg ikke. Skjer det gang på gang, så et det ikke greit. Det er fryktelig kjedelig. Man er på fest for å ha det gøy. Klarer du ikke å oppføre deg, for du enten la hver å drikke deg så full eller la hver å komme på festen.

Ta en prat med henne og leg deg langflat. Nok er nok.

Endret av LeilaS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til venninna di som har holdt ut så lenge med oppførselen din. Og skal du redde vennskapet, så er det bare å lære å oppføre seg på fest. Her hadde du aldri blitt inotert på fest for lenge siden, da jeg ikke er barnepike for andre på fest. At du lar det gå så langt før du tenker på å skjerpe deg er litt utrolig...

Anonymkode: 5f828...0d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått snakket med henne, om det ikke har ordna seg vil jeg bare anbefale å være helt paddeflat, love å ta en hvit måned eller mer og holde på det løftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du fått snakket med henne ts? 

Anonymkode: 2d61f...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

Tenker at drikkingen din er en virkelighetsflukt. Har vært der selv. Du drikker i sosiale situasjoner, da du tror det blir "lettere". Stort sett gjør man masse rart og våkner dagen derpå med hodepine, ingen smertestillende og en vaskebøtte mellom beina. Ganske kjipt egentlig. Jeg ville bare sagt sannheten. De ALLER FLESTE mennesker setter pris på din personlighet TS. Du er en person som virkelig vil oppføre seg bra og det er viktig for deg at dine gode venner liker deg. Det er et veldig godt fundament i ethvert vennskap. Jeg hadde likt deg som venn og jeg hadde forstått oppførselen din i fylla. Jeg tror at vennen din også forstod deg.

Jeg ville sagt sannheten. Sannheten er at hun betyr mye for deg og at vennskapet er viktig for deg. Deretter bør du beklage oppførselen din og si at du skal forbedre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...