AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Jeg jobber i en matbutikk og i dag har sjefen satt opp meg selv til å jobbe. Vi holder stengt men må gjøre litt ekstra arbeid i butikken. Jeg har influensa og lurer på om egenmeldingen vil gi meg rett til betaling? Har SMS som beviser at han spurte meg om å jobbe, men ikke hvor lenge da... Anonymkode: 3782f...ae8
Million Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Når man er syk, får man bare betalt for ordinære arbeidstider som man normalt har. Man får ikke betalt for noe ekstra man har blitt spurt om, men ikke utført. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Du høres bare sleip ut. Sjefen spør om du kan jobbe på søndag, så blir du sjuk og du vet ikke hvor lenge du skal jobbe engang ? Si du er sjuk, og kom deg på jobb når du er frisk. Anonymkode: 4d476...f26 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Trur du foresten det er gratis for dem at du er sjuk? Dem må ut med penger til deg pluss personen som må erstatte deg. Udugelig folk som ikke trur at sykdom koster penger for sjefen. Anonymkode: 4d476...f26 3
Hactar Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Du får kanskje ikke betalt, men da bør det vel ikke kreves at du bruker en egenmeldingsdag, heller.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trur du foresten det er gratis for dem at du er sjuk? Dem må ut med penger til deg pluss personen som må erstatte deg. Udugelig folk som ikke trur at sykdom koster penger for sjefen. Anonymkode: 4d476...f26 Udugelige folk? Heller udugelige folk som er så "flink" og drar på jobb med influensa, hvorpå uka etter er halve arbeidstokken også borte med influensa. DA begynner man å snakke om hva man har kostet på sjefen av utgifter. Er man syk, holder man seg HJEMME! Anonymkode: 88c2e...0f5 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Har han satt deg opp til å jobbe, eller har han kun spurt deg? Anonymkode: 2891b...1e4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du høres bare sleip ut. Sjefen spør om du kan jobbe på søndag, så blir du sjuk og du vet ikke hvor lenge du skal jobbe engang ? Si du er sjuk, og kom deg på jobb når du er frisk. Anonymkode: 4d476...f26 Sleip? Oi, beklager, ja, jeg planla selvfølgelig å få influensa i dag! Dette er grunnen til at jeg holder meg unna Kvinneguiden - folk som deg som bare sprer bitre og hatefulle meldinger. Han spurte meg for over en uke siden og det er fullt lov å være syk. Anonymkode: 3782f...ae8 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har han satt deg opp til å jobbe, eller har han kun spurt deg? Anonymkode: 2891b...1e4 Spurte meg. Anonymkode: 3782f...ae8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trur du foresten det er gratis for dem at du er sjuk? Dem må ut med penger til deg pluss personen som må erstatte deg. Udugelig folk som ikke trur at sykdom koster penger for sjefen. Anonymkode: 4d476...f26 Ja, stakkar udugelig meg! Fy fy at jeg ble syk! Det er ikke mitt problem om de må ut med extra penger. Jeg er faktisk syk. Anonymkode: 3782f...ae8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du høres bare sleip ut. Sjefen spør om du kan jobbe på søndag, så blir du sjuk og du vet ikke hvor lenge du skal jobbe engang ? Si du er sjuk, og kom deg på jobb når du er frisk. Anonymkode: 4d476...f26 Og en ting til, når man har regninger å betale er det helt greit å lure på om jeg får betalt.Jeg lever ikke av frisk luft, akkurat. Folk som deg burde bare lære seg litt anstendighet og ikke angripe folk uten noen grunn. Om jeg hadde skrevet at jeg later som jeg er syk, da er en slik aggressiv melding mer passende, og det har jeg vel ikke gjort.... Anonymkode: 3782f...ae8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spurte meg. Anonymkode: 3782f...ae8 Takket du ja? Anonymkode: 2891b...1e4
Gjest Blondie65 Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 Bruker dere vaktlister? Er søndagsjobben oppsatt på denne vaktlisten? Hvis ja, egenmelding og betalt. Hvis nei, ikke egenmelding og ikke betalt. Du må si fra at du er for syk til å jobbe, da. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #14 Skrevet 28. februar 2016 Du får ta kontakt med NAV, som det blir foreslått her. http://www.ung.no/oss/lovogrett/136451.html Denne artikkelen kan være aktuell for deg. Men kontakt NAV du, så du får avklar om du har noe rettigheter i dette tilfellet. Kan være greit å ha dem i rggen, i tilfelle du har rett på bealing og arbeidsgiver setter seg på bakbeina. Men jeg vil tro at du må bevise at du har takket ja til vakten, ikke bare at du har fått spørsmål. Anonymkode: 2891b...1e4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #15 Skrevet 28. februar 2016 heh.... denne artikkelen. Glemte den i farten. http://www.dinside.no/20417/naar-gir-deltidsjobben-krav-paa-sykepenger Anonymkode: 2891b...1e4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #16 Skrevet 28. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, stakkar udugelig meg! Fy fy at jeg ble syk! Det er ikke mitt problem om de må ut med extra penger. Jeg er faktisk syk. Anonymkode: 3782f...ae8 Du ser hvordan du svarer. Har du egentlig orket å krangle på et forum om du er så syk som du sier? Bare holdninger din som: det er ikke mitt problem om se må ut med extra penger. Det sier sitt. Du er nok en viljesterk nordmann som kommer til å komme langt. Ihvertfall starte din egen bedrift. Oi.. Da må du heller si.. Jeg har ikke penger til å være syk. Anonymkode: 4d476...f26 2
Pinkee Skrevet 28. februar 2016 #17 Skrevet 28. februar 2016 Hos oss er det visst lik at man faktisk må jobbe ekstravakter for å få lønnen. Er man syk, så får man ingenting. Kun for ordinære vakter. Har aldri opplevd det selv, så er faktisk ikke helt sikker. God bedring
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #18 Skrevet 28. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser hvordan du svarer. Har du egentlig orket å krangle på et forum om du er så syk som du sier? Bare holdninger din som: det er ikke mitt problem om se må ut med extra penger. Det sier sitt. Du er nok en viljesterk nordmann som kommer til å komme langt. Ihvertfall starte din egen bedrift. Oi.. Da må du heller si.. Jeg har ikke penger til å være syk. Anonymkode: 4d476...f26 jeg er også syk med influensa, har ødelagt hele vinterferien min, klarer ikke stå opp av senga, de to siste gangene jeg prøvde så datt jeg sammen. jeg har feber og hoster opp slim til jeg brekker meg, en lyd jeg ikke unner noen å høre. Jeg har også mistet stemmen og hele familien har holdt seg unna mest mulig de siste dagene for å ikke bli smittet. Jeg er i full stand til å taste på mobilen for det om. Man kan være veldig syk uten at man nødvendigvis ligger i koma, og at man skrive på mobilen/tastatur betyr ikke man er frisk nok til å komme seg ut døren. Anonymkode: 05554...701 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #19 Skrevet 28. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du ser hvordan du svarer. Har du egentlig orket å krangle på et forum om du er så syk som du sier? Bare holdninger din som: det er ikke mitt problem om se må ut med extra penger. Det sier sitt. Du er nok en viljesterk nordmann som kommer til å komme langt. Ihvertfall starte din egen bedrift. Oi.. Da må du heller si.. Jeg har ikke penger til å være syk. Anonymkode: 4d476...f26 Vet du hvor dumt det hørtes ut når du sier at jeg ikke kan være så syk siden jeg har skrevet et innlegg her? Det er en stor forskjell på å være på jobb hvor man er forventet å jobbe raskt og effektivt, kontra å sitte i sengen på en pc. Og svaret mitt om at det ikke er min feil om de må ut med ekstra penger hvis jeg er syk - det er sant. Jeg kan ikke tvinge meg selv på jobb slik at sjefen min skal spare penger. Anonymkode: 3782f...ae8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #20 Skrevet 28. februar 2016 I dette tilfelle er det direkte umoralsk å skulle kreve penger for arbeidstimer. Du har jo ikke rett på det, men jeg synes likevel det er underordna... Anonymkode: 48566...7bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå