Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var naturlig rødt håret som barn. Dette har forsvunnet med årene, og nå er jeg kjedelig kommunegrå :( Jeg har derimot alltid lyst til å farge håret mitt rødt, men jeg ender alltid opp med å angre meg. Jeg synes det er en fantastisk farge og jeg vil så gjerne få den naturlige tilbake. Men det er jo så utrolig dyrt å gå til frisøren hver femte uke for å farge etterveksten. Jeg har per nå ikke økonomien til det heller. 

Hvordan skal jeg kvitte meg med denne tankegangen? Rødt ser unektelig fint ut på meg, og den ser mye bedre ut enn min naturlige farge per nå. Men jeg får det ikke til å gå opp penhemessig med å farge håret så ofte. Om jeg hadde gjort der selv hadde det ikke vært et problem men det er så dårlig utvalg i rød farger her i Norge synes jeg. 

Hva skal jeg gjøre? Noen tips?

Anonymkode: 30d19...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke økonomi til å farge og vedlikeholde hos frisør, så ville jeg droppet det til du evt får økonomi til det. Rødt er en vanskelig farge å få til å se naturlig og bra ut på egen hånd. 

Skrevet
3 minutter siden, Omnivore skrev:

Har du ikke økonomi til å farge og vedlikeholde hos frisør, så ville jeg droppet det til du evt får økonomi til det. Rødt er en vanskelig farge å få til å se naturlig og bra ut på egen hånd. 

Jeg vil nok aldri tro at jeg kommer til å ha 1500.- eller mer til å bruke hver femte uke på frisør skal jeg være ærlig. Jeg tjener bra nok, og jeg kan jo prioritere det men det er jo noe annet som blir skadelidende. Så jeg kan jo gjøre det nå, men jeg synes det er en grusom pris for hver femte uke.. 

Jeg har hatt det rødt to ganger før, og den ene gangen var det første til femte gang farget hos frisøren. Deretter tok jeg hårfarge og blandet ut i enten sjampoen eller balsamen med (developeren, unnskyld. Jeg husker ikke det norske ordet) og det ble fint. Eller jeg synes det da, og jeg fikk masse positive kommentarer :) Men det er jo et tiltak likevel. 

Jeg ender nok opp med denne samme fargen dom jeg har nå som er grusom stygg på meg. :P men takk for innspill og jeg sier meg ganske enig, om bittelitt uenig likevel :P 

Skrevet

Du kan farge håret med henna. Jeg er naturlig rødhåret, men farger det med henna for å forsterke fargen. Det har jeg gjort det jevnlig siden 90-tallet. Henna er billig, ei pakke kjøpt i innvandrerbutikk koster under 20 kroner. Eventuelt kan du også kjøpe det på apotek eller hos Lush, men da er det noe dyrere.

For meg gir henna det mest naturlige resultatet. Har prøvd både farging hos frisør, og vanlig hårfarge til å bruke hjemme, men synes ikke det blir like bra. Enten blir fargen for brun, eller så ser rødfargen kald og kunstig ut.

Skrevet
9 timer siden, Perelandra skrev:

Du kan farge håret med henna. Jeg er naturlig rødhåret, men farger det med henna for å forsterke fargen. Det har jeg gjort det jevnlig siden 90-tallet. Henna er billig, ei pakke kjøpt i innvandrerbutikk koster under 20 kroner. Eventuelt kan du også kjøpe det på apotek eller hos Lush, men da er det noe dyrere.

For meg gir henna det mest naturlige resultatet. Har prøvd både farging hos frisør, og vanlig hårfarge til å bruke hjemme, men synes ikke det blir like bra. Enten blir fargen for brun, eller så ser rødfargen kald og kunstig ut.

Takk for tips! Synes du det sliter på håret? Og hvor ofte farger du? Det blir vel ikke så mange ganger når du farger det med henna, regner jeg med? :) 

Skrevet

Jeg farger håret ca. hver 8. uke. Har ikke gjort det siden før jul, så det er snart på tide igjen. Siden jeg har rødt hår fra før, blir heller ikke etterveksten så veldig tydelig.

Henna sliter ikke på håret, tvert i mot, det pleier og gjør håret mykt og blankt. Den største ulempen med henna er at det er vanskelig å få bort fargen hvis du vil bleike håret, men det har jeg ingen erfaring med selv.

Skrevet

Oooh :laugh: elsker rødt hår :D hadde det selv i mange år, men måtte tilslutt innse at det ble for mye å farge det hele tiden :dry: (er naturlig blond) Men jeg pleide å sitte hårmodell for venner når jeg måtte farge det (betalte bare litt for fargen) eller reiste på en frisørskole i nærheten der jeg betalte 500 kr-ish for farge og klipp :) så da ble det ikke så dyrt å ha rødt hår :) 

Skrevet

20160305_001043.thumb.jpg.bed80ea29176d3

Her er håret mitt, nyfarget og fint. :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...