Gjest agnesb Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 (endret) Elsker emmaljunga så valget sto klart nå når jeg vurderer å kjøpe ny vogn men sitter å ser nå på «white leatherrette» og synes ikke den er noe fin iforhold til feks fjordårets?? Ser gul ut og liker ikke detaljene. Er det bare meg?? Noen som vet hvor man får kjøpt ny 2015 modell? 2016 2015 Endret 28. februar 2016 av agnesb
Saltsild Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Oi, den så faktisk ganske gul ut ja! Kan du ikke sjekke om butikkene har restlager som de har latt stå fremme? Vet at den ene butikken her i Bergen selger ut sitt på 40% (tror jeg). Jeg har min fra 2011 (kjøpte brukt) og den er ikke på langt nær så gul altså. Det var skikkelig merkelig å se på! Er veldig stor forskjell på bildene i hvert fall.
appelsinjuice Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Jeg så på 2015-modellen i fjor, mener den var like "gul" som på det øverste bildet ? Ellers er det vel hovedsaklig kontraststripene som ser annerledes ut? Understellet kan du jo velge, dersom du vil ha classic og ikke duo s air (vi har dette understellet, det er veldig bra å trille) Jeg tror jeg har bilde av 2015-modellen på telefonen min, siden jeg tok bilde for å sende mannen. Kan sjekke det for "gulhet" etterpå
Gjest agnesb Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 13 minutter siden, Saltsild skrev: Oi, den så faktisk ganske gul ut ja! Kan du ikke sjekke om butikkene har restlager som de har latt stå fremme? Vet at den ene butikken her i Bergen selger ut sitt på 40% (tror jeg). Jeg har min fra 2011 (kjøpte brukt) og den er ikke på langt nær så gul altså. Det var skikkelig merkelig å se på! Er veldig stor forskjell på bildene i hvert fall. Ja ikke sant! Og bare den brune lappen istedenfor "Emmaljubga" i sølv gjør det for meg😂✌🏻️ Ja vi har city cross i creme og den ER jo gul. Kanskje de har mixet de to 😂
Gjest agnesb Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 3 minutter siden, appelsinjuice skrev: Jeg så på 2015-modellen i fjor, mener den var like "gul" som på det øverste bildet ? Ellers er det vel hovedsaklig kontraststripene som ser annerledes ut? Understellet kan du jo velge, dersom du vil ha classic og ikke duo s air (vi har dette understellet, det er veldig bra å trille) Jeg tror jeg har bilde av 2015-modellen på telefonen min, siden jeg tok bilde for å sende mannen. Kan sjekke det for "gulhet" etterpå Hm nei jeg vet ikke jeg assa:S Ja sant det. Skulle hatt classic. Det vi har nå å det er jo veldig fint og deilig å trille
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 3 timer siden, Saltsild skrev: Oi, den så faktisk ganske gul ut ja! Kan du ikke sjekke om butikkene har restlager som de har latt stå fremme? Vet at den ene butikken her i Bergen selger ut sitt på 40% (tror jeg). Jeg har min fra 2011 (kjøpte brukt) og den er ikke på langt nær så gul altså. Det var skikkelig merkelig å se på! Er veldig stor forskjell på bildene i hvert fall. Hvilken butikk er det? Anonymkode: 78158...0f4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Husk at det ikke er noe som helst demping/gyngefunksjon når understellet har svingbare hjul. Den er stiv å trille.. Jeg var ikke klar over det da jeg kjøpte vognen Anonymkode: 504e2...655
Gjest agnesb Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at det ikke er noe som helst demping/gyngefunksjon når understellet har svingbare hjul. Den er stiv å trille.. Jeg var ikke klar over det da jeg kjøpte vognen Anonymkode: 504e2...655 ja nei jeg skla IKKE ha det understellet som på bildet! skal ha classic ! Det har jeg nå og det er suuuupert ihvertdall vi som ikke bor i byen med asfalt
Gjest agnesb Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 (endret) Ahaaa city bag supreme 2016 see slik ut... Den så noe bedre ut. Men den passer kun til city cross, super viking og en til tydeligvis. Og da er det feil understell igjen.. haha lett å være perfeksjonist Endret 28. februar 2016 av agnesb
Minlillelykke Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 53 minutter siden, agnesb skrev: Ahaaa city bag supreme 2016 see slik ut... Den så noe bedre ut. Men den passer kun til city cross, super viking og en til tydeligvis. Og da er det feil understell igjen.. haha lett å være perfeksjonist City cross fåes også med crome understell i visse farger nå. Denne passer uansett på alle understell utenom viking og monkey.
Gjest agnesb Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 46 minutter siden, Minlillelykke skrev: City cross fåes også med crome understell i visse farger nå. Denne passer uansett på alle understell utenom viking og monkey. ahaaaa takk
Saltsild Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken butikk er det? Anonymkode: 78158...0f4 Den er på nesttun.
appelsinjuice Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 Her er bilde av 2015-modellen jeg så på i høst. Den er like gul som 2016-modellen, og ser også litt annerledes ut enn 2015-modellen på bildet i åpningsinnlegget ?
appelsinjuice Skrevet 28. februar 2016 #14 Skrevet 28. februar 2016 Kanskje den på bildet er i fargen vanilla ?
FantasDick Skrevet 28. februar 2016 #15 Skrevet 28. februar 2016 Jeg googlet bilder av den og synes ikke den så så gul ut på mange av bildene - kanskje du burde få sett på den live før du avskriver den?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #16 Skrevet 28. februar 2016 Hei! Vet ikke om dette er til noe hjelp. Jeg har Emmaljunga espresso leatherette 2014 modell med delux understell. Det jeg liker veldig godt med denne vogna er dempingen i understellet. De store lufthjulene har utrolig bra fjøring som virker veldig behagelig for barnet. De sover utrolig bra når de blir gynget i søvn særlig på ulendt terreng. Vogna kommer frem overalt i skog og mark og gjennom masse snø og brøytekanter. Det er mye snø her vi bor og vi triller mest i skog og mark. De store lufthjula triller veldig lett og vogna er stabil. Baggen er stor og romslig. Barnet sov i den til det var 8 mnd. Det negativet med denne vogna er at understellet crome, tåler salt fra veiene utrolig dårlig å ruster i stykker. Har fått nytt understell fra emmaljunga, men dette har også begynnt å ruste kraftig. Så jeg tror rett å slett ikke det tåler norsk vinter. Solskjermen er ikke noe særlig, barnet får mye sol i øynene. Liker ikke solskjærmen en kan rulle ut av hetta, da den blokkerer utsikten for barnet. Jeg valgte leaterette fordi jeg syntes det så finest ut. Men det er lite praktisk. Sprekker lett, blir fullt av rim når det er kaldt, fottrekke blir veldig stivt og vanskelig å få på når det er kaldt. Så hadde nok valgt et annet materialet om jeg skulle velge vogn igjen. Har også en Emmaljunga super nitro air 2016 modell. Det jeg liker med denne vogna er at den har bedre solskjerm. Bagen er mindre, men kan til gjengjeld bæres som er veldig praktisk om babyen har sovnet i vogna og en vil bære bagen med seg inn. Veldig behagelig å kjøre. Svingbare hjul gjør den utrolig lett og manøvre. De nye modellene kan fås med lufthjul som gir bedre demping en de gammle supernitro modellene. Desverre er det få farger å velge mellom med lufthjul. Men denne gangen valgte jeg praktisk foran utseenet. Mondial delux har selvsagt bedre demping og kommer lettere frem i dyp snø pga store faste hjul. Men hjulene på super nitro kan låses, så det hjelper for å gjøre den mer stabil på ulent terreng. Har ikke brukt den så mye på vinterføret som den andre, men foreløpig har det vert mindre rust på dette understellet. Når det kommer til farger, er min erfaring at varer kan se ganske ulike ut på farge fra bilde til virkelighet. Anbefaler derfor å se vognen i virkeligheten. Personlig ville jeg aldri valgt hvit. For all del den er veldig pen. Men utrolig upraktisk på norske forhold, med rein, søle og snø. Lykke til med vognkjøp Anonymkode: 7d824...1f9 1
Gjest agnesb Skrevet 29. februar 2016 #17 Skrevet 29. februar 2016 13 timer siden, appelsinjuice skrev: Her er bilde av 2015-modellen jeg så på i høst. Den er like gul som 2016-modellen, og ser også litt annerledes ut enn 2015-modellen på bildet i åpningsinnlegget ? ja dette å være creme / vanilla fargen ja. Den har jeg ifra før. Men ja selve utseende og er litt andreledes
Gjest agnesb Skrevet 29. februar 2016 #18 Skrevet 29. februar 2016 13 timer siden, FantasDick skrev: Jeg googlet bilder av den og synes ikke den så så gul ut på mange av bildene - kanskje du burde få sett på den live før du avskriver den? ja må nok det. Men synes bare det er noe med den jeg ikke liker... hmmm noe med detaljene. Sikkert bare fargesynet mitt som gjør det
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #19 Skrevet 29. februar 2016 Syns de brune cordfløyelsvognene fra 70-tallet er mye kulere. Tørre å skill deg ut fra mengden og kjøp en sånn en i stedet! Kanskje du blir en trendsetter. Anonymkode: 99f40...de1 1
Gjest agnesb Skrevet 29. februar 2016 #20 Skrevet 29. februar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vet ikke om dette er til noe hjelp. Jeg har Emmaljunga espresso leatherette 2014 modell med delux understell. Det jeg liker veldig godt med denne vogna er dempingen i understellet. De store lufthjulene har utrolig bra fjøring som virker veldig behagelig for barnet. De sover utrolig bra når de blir gynget i søvn særlig på ulendt terreng. Vogna kommer frem overalt i skog og mark og gjennom masse snø og brøytekanter. Det er mye snø her vi bor og vi triller mest i skog og mark. De store lufthjula triller veldig lett og vogna er stabil. Baggen er stor og romslig. Barnet sov i den til det var 8 mnd. Det negativet med denne vogna er at understellet crome, tåler salt fra veiene utrolig dårlig å ruster i stykker. Har fått nytt understell fra emmaljunga, men dette har også begynnt å ruste kraftig. Så jeg tror rett å slett ikke det tåler norsk vinter. Solskjermen er ikke noe særlig, barnet får mye sol i øynene. Liker ikke solskjærmen en kan rulle ut av hetta, da den blokkerer utsikten for barnet. Jeg valgte leaterette fordi jeg syntes det så finest ut. Men det er lite praktisk. Sprekker lett, blir fullt av rim når det er kaldt, fottrekke blir veldig stivt og vanskelig å få på når det er kaldt. Så hadde nok valgt et annet materialet om jeg skulle velge vogn igjen. Har også en Emmaljunga super nitro air 2016 modell. Det jeg liker med denne vogna er at den har bedre solskjerm. Bagen er mindre, men kan til gjengjeld bæres som er veldig praktisk om babyen har sovnet i vogna og en vil bære bagen med seg inn. Veldig behagelig å kjøre. Svingbare hjul gjør den utrolig lett og manøvre. De nye modellene kan fås med lufthjul som gir bedre demping en de gammle supernitro modellene. Desverre er det få farger å velge mellom med lufthjul. Men denne gangen valgte jeg praktisk foran utseenet. Mondial delux har selvsagt bedre demping og kommer lettere frem i dyp snø pga store faste hjul. Men hjulene på super nitro kan låses, så det hjelper for å gjøre den mer stabil på ulent terreng. Har ikke brukt den så mye på vinterføret som den andre, men foreløpig har det vert mindre rust på dette understellet. Når det kommer til farger, er min erfaring at varer kan se ganske ulike ut på farge fra bilde til virkelighet. Anbefaler derfor å se vognen i virkeligheten. Personlig ville jeg aldri valgt hvit. For all del den er veldig pen. Men utrolig upraktisk på norske forhold, med rein, søle og snø. Lykke til med vognkjøp Anonymkode: 7d824...1f9 takk for godt svar! aaah ja den er fin altså. Har sett på den grå og hvite city crossen og med deluxe understell. ELSK! Vi har jo city cross vanilla leatherette far før og har faktisk ikke opplevd at den sprekker eller blir stygg. Smører den jo av og til da. Lett å holde ren og, aldri vært noe problem. Pga skinnet. bare å tørke over:) Liker og understellet som du sikter til godt. Hm har faktisk ikke opplevd rust og det er jo 3 år gammelt men bremsen derimot, har jeg byttet. Takk. Jeg får bare titte litt 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns de brune cordfløyelsvognene fra 70-tallet er mye kulere. Tørre å skill deg ut fra mengden og kjøp en sånn en i stedet! Kanskje du blir en trendsetter. Anonymkode: 99f40...de1 nei takk du hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå