Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2004 #1 Skrevet 17. oktober 2004 Nå er jeg de forbanna syklistene som ALLTID skal kjøre på fortauet der folk skal GÅ og ikke bli ihjelkjørt av syklister som ikke engang skulle ha vært i nærheten av en sykkel. Nå storkoste jeg meg! Jeg gikk på fortauet, og en syklist i sin egen verden kjørte som bare fy, og oppdaget meg på en halv meter, og jeg stod der, og jaggu bråbremset h*n ikke og tryna, jeg har aldri ledd så godt, nå er jeg lei disse syklistene som aldri klarer å bruke ringeklokke og bare suser forbi og kjører nesten over en. :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2004 #3 Skrevet 17. oktober 2004 Nå er jeg de forbanna syklistene som ALLTID skal kjøre på fortauet der folk skal GÅ og ikke bli ihjelkjørt av syklister som ikke engang skulle ha vært i nærheten av en sykkel. Nå storkoste jeg meg! Jeg gikk på fortauet, og en syklist i sin egen verden kjørte som bare fy, og oppdaget meg på en halv meter, og jeg stod der, og jaggu bråbremset h*n ikke og tryna, jeg har aldri ledd så godt, nå er jeg lei disse syklistene som aldri klarer å bruke ringeklokke og bare suser forbi og kjører nesten over en. :evil: Man har det ikke mer moro enn det man har på andres bekostning!
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2004 #4 Skrevet 18. oktober 2004 Man har det ikke mer moro enn det man har på andres bekostning! Nei, i hvertfall ikke når syklisten sier at JEG må se meg for
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2004 #5 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg for min del er dritforbanna på alle syklister som kjører i kjørebanen når det faktisk finnes fortau som nesten er folketomme til enhver tid, som de kan kjøre på. De ligger der en halv til en hel meter inn i kjørebanen og vingler frem og tilbake så du ikke kan kjøre forbi dem, uten å risikere og forårsake en aldri så liten bilulykke.... GRRRRRRRR
villkatt Skrevet 18. oktober 2004 #6 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg er generelt lei av syklister som ikke klarer å se seg for i trafikken!! Enten de kjører sjødesløst i trafikken, eller på fortauet -det er like gale!! Man skulle hatt sykkelsertifikat her til lands! Blir så frustrert av syklister som bare kjører på og ikke tar hensyn til at de kan være vanskelig å få øye på. Blir spesielt sinna i lyskryss når de bare kjører på rødt lys! Skal de kjøre på i veibanen må de følge trafikkreglene! ARG!!! Har også nesten blitt nedmeid flere ganger av råkjøring på fortau og sykkelstier. Her er ARG!! SYKKEL-SERTIFIKAT, JA TAKK!! ellers får de holde seg til sin egen oppkjørsel/hage! 8)
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2004 #7 Skrevet 18. oktober 2004 De tror de kan oppføre seg som fotgjengere og kjørende samtidig, de skjønner ikke om de betrakter seg som kjørende, så må de stoppe på rødt sammen med bilene. Betrakter de seg som gående, skal de faktisk gå av sykkelen og leie den over lyskryss, og da på grønn mann må vite. Dette er veldig vanskelig å forstå. Du vet de bruker bena for å komme seg frem, samtidig som de har jul... er det rart de blir forvirret?
Timian Skrevet 18. oktober 2004 #8 Skrevet 18. oktober 2004 Joda, jeg er tildels enig med dere andre her! Jeg irriterer meg over skjødesløse syklister! Men som syklist selv, så må jeg komme med noen kommentarer! Å sykle i veien gjør at jeg slipper å kjøre opp og ned fortauskanter og punktere... :evil: Å sykle over et lyskryss på rødt.. ja, det gjør jeg kun hvis det er grønn mann, og det hender jo at det blir grønn mann FØR bil-lyset blir grønt! Da går jeg altså IKKE av sykkelen! Det er veldig viktig for syklister å lese trafikken! Og jeg er enig i at mange ikke er så gode på det, men at vi ikke alltid skiller på fotgjenger og syklistregler synes jeg må være ok så lenge man ikke er til fare for noen! Det er tross alt MYE mer skummelt å sykle i trafikken med en masse uvørne bilister rundt! Og må ærlig talt si at jeg synes det er flere idiot-BILISTER enn det er idiot-SYKLISTER!
lizzy x Skrevet 18. oktober 2004 #9 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg for min del er dritforbanna på alle syklister som kjører i kjørebanen når det faktisk finnes fortau som nesten er folketomme til enhver tid, som de kan kjøre på. De ligger der en halv til en hel meter inn i kjørebanen og vingler frem og tilbake så du ikke kan kjøre forbi dem, uten å risikere og forårsake en aldri så liten bilulykke.... GRRRRRRRR heeelt enig
Anglofil Skrevet 20. oktober 2004 #10 Skrevet 20. oktober 2004 For min egendel så kaller jeg selv disse for "selvmordssyklister" slik som de kjører som hakka-møkk...! På vei til skolen har det vært fler enn en gang mamma har hatt lyst til å ta en med støtfanger'n...!! Mvh Yvonne
villkatt Skrevet 20. oktober 2004 #11 Skrevet 20. oktober 2004 J ... Å sykle over et lyskryss på rødt.. ja, det gjør jeg kun hvis det er grønn mann, og det hender jo at det blir grønn mann FØR bil-lyset blir grønt! Da går jeg altså IKKE av sykkelen! Det er veldig viktig for syklister å lese trafikken! Og jeg er enig i at mange ikke er så gode på det, men at vi ikke alltid skiller på fotgjenger og syklistregler synes jeg må være ok så lenge man ikke er til fare for noen! ... Og må ærlig talt si at jeg synes det er flere idiot-BILISTER enn det er idiot-SYKLISTER! Jeg er helt uenig! Hvis du skal sykle i trafikken må du følge trafikkreglene! Ellers har du/man ingenting der å gjøre! Jeg går ut i fra at når det er rød mann, men grønt lys fiser du forbi uten å nøle...?!?! "idiotbilister" forholder seg i det minste til ett sett regler, i motsetning til vinglete syklister!!!! :evil:
Gjest anti Skrevet 20. oktober 2004 #12 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har blitt påkjørt to ganger i mitt liv..... av syklister, den ene gangen da jeg var barn og kan nok skylde meg selv da jeg sprang rett ut i veien etter ballen min. Men den andre gangen var det ikke min feil, og har også flere ganger opplevd å nesten bli nedkjørt for enkelte syklister kommer kjørende i ekstrem fart og bare sneier forbi.
Jens Skrevet 20. oktober 2004 #13 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg for min del er dritforbanna på alle syklister som kjører i kjørebanen når det faktisk finnes fortau som nesten er folketomme til enhver tid, som de kan kjøre på. De ligger der en halv til en hel meter inn i kjørebanen og vingler frem og tilbake så du ikke kan kjøre forbi dem, uten å risikere og forårsake en aldri så liten bilulykke.... GRRRRRRRR Helt enig med deg Mysan!
ivanka Skrevet 20. oktober 2004 #14 Skrevet 20. oktober 2004 det som er vilt irriterende er syklister som insisterer på å sykle midt i veibanen foran bussen i 10 km/t der det ikke er mulig å kjøre forbi. jeg mener, hva er det som FOREGÅR oppi hue på disse folka? og de er ALLTID menn.
@nna Lovinda Skrevet 20. oktober 2004 #15 Skrevet 20. oktober 2004 Da burde man heller parkere sykkelen spør du meg!
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #17 Skrevet 20. oktober 2004 Her hvor jeg bor har vi faktisk brede fortau som er beregnet på fotgjengere og sykklister og det er intet som irriterer meg mer en de sykklistene som mener seg for "proffe " til å sykkle på sykkelstien :evil: Bare fordi de har syllstramme bukser så alt der nede er fremhevet , stramme gensere og hjelmer som gjør at de ser ut som en IDIOT - ja da mener de selv at de ser så kule ut at de må sykkle på veien. Neste gang ber jeg minien åpne bildøra
aline Skrevet 20. oktober 2004 #18 Skrevet 20. oktober 2004 jeg har vært utsatt for maaaaaange nesten-ulykker pga syklister som velger å være kjøretøy og fortausgjenger som det passer dem selv, TOTALT uten å se seg for eller bry seg om at det er til fare for andre at de gjør dette. når jeg står å venter på grønn mann, det blir rødt for bilene og grønt for meg og jeg FREMDELES må stå å vente til de fordømrade syklistene har syklet videre på tross av rødt lys... da blir jeg ærlig talt ganske provosert!! For meg så er det så enkelt: - når man befinner seg i veibanen, så følger man trafikkreglene på lik linje med de andre som befinner seg i veibanen!! - når man befinner seg på ett fortau som i hovedsak er der for de som går på to bein, så følger man de "regler" de følger og tilpasser seg disse. lurer på hva syklister hadde tenkt dersom jeg PLUTSELIG hadde hoppet ut i deres del av kjørefeltet og løpt litt, rett forran dem.... fordi det akkurat da passet meg å løpe litt akkurat der.... og i rundkjøringer... de BREMSER aldri ned for fotgjengere, og stopper IHVERTFALL aldri. så ser jeg en syklist som nærmer seg, så er det søren meg bare å stå musestille.... nei, enig med trådstarter: FORBANNA SYKLISTER!!
Timian Skrevet 21. oktober 2004 #19 Skrevet 21. oktober 2004 :o Jeg tror flere av dere hadde hatt godt av en sykkeltur! Nå har jeg ikke bare syklet i mitt liv, og må få kommentere at jeg faktisk ALDRI har opplevd å bli irritert på syklister når jeg selv har kjørt bil! For dere som har hatt nesten-ulykker forstår jeg jo at det gir en støkk, men det er vel bare å innse at syklister og bilister må dele veibanen?? Hva gjør man når det brede fine fortauet opphører å eksistere?? Og når den oppmerkede sykkelstien bare forsvinner? Min erfaring er nå at syklister stort sett oppfører seg svært bra i trafikken! (Og kan ikke skjønne om noen ikke gjør det, for det er jo nærmest risiko-sport å sykle i større byer...!)
ivanka Skrevet 21. oktober 2004 #20 Skrevet 21. oktober 2004 hm. etter mange år med sykling i oslo ga jeg opp til slutt, etter at jeg ble påkjørt på fortauet. hva gir du meg. ikke bare syklister som trenger å skjerpe seg, denne byen er livsfarlig. det betyr ikke at jeg ikke blir irritert på syklister som legger beslag på hele veibanen og lager bilkø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå