Gå til innhold

Vær helt ærlig med meg nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det alltid ryddig og rent hjemme til deg?
Hvis nei;
Hvis noen sier "Jeg kommer innom en tur, er like rundt hjørnet". 
Hva er det første du må rydde da? 

Jeg hater å få overaskelesesbesøk. Verste jeg vet! 
Det første jeg gjør er å løpe til bade og setter på glodvarmtvann. For å fjerne tannkremrestene i vasken. 
Sparker så hundelekene bort i et hjørne og håper på det beste. 
Også er tiden ute og jeg må bare late som at det er pent og ryddig her :fnise:

Det første er det viktigste. For jeg pusser tennene i halvsøvne om morgningen. Går på jobb. Når jeg kommer hjem er det matinnkjøp, lage middag, gå tur med hundene, støvsuge og/eller vaskeklær. Så er det litt KG og tv, så er det natta. 
Når jeg dusjer så sprayer jeg vasken, og spyler med dusjhodet etterpå. Men dusjer annen hver dag, bruker klut daglig. Om sommeren vasker jeg kroppen i halvsøvne om morgningen. 
Jeg bruker å rengjøre vasken vær kveld etter tannpuss. Går fort over med slike støvkluter bare det er for bad. 

Men hvis noen kommer på overaskelesesbesøk så kan det være en liten tannkrem flekk i vasken. 
Jeg støvsuger vær dag på grunn av hundene. Støv taes ved behov og vasker gulv en gang i uken, eller oftere ved behov. 
Bare jeg som har det sånn hjemme?
Føler alle har det så skinnende rent og perfekt til en vær tid! Jeg får det ikke til! 

Anonymkode: 996b7...509

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid ryddig, men ikke nødvendigvis rent. Rot oppstår rett og slett ikke her, jeg pakker alltid bort ting etterhvert som jeg er ferdig med dem. Det går automatisk. Men vasking må jeg aktivt gå inn for, og det er mye sjeldnere. Hvis noen sier at de er rett rundt hjørnet ville jeg sjekket bad, kjøkken og gulv - i den rekkefølgen, og fått rengjort det jeg rakk før de kom.

Skrevet

Nei, det er det ikke. Med en gang jeg får beskjed at noen kommer, er det definitvt opp fra stolen og rett på hurtig-rydding. Hundeleker og katteleker må vekk, eventuelle kopper og glass må i vasken eller i oppvaskmaskina, poser, vesker, jakker o.l. må settes pent og ryddig ett eller annet sted...

Jeg sier alltid til folk at jeg må få beskjed før de kommer, så jeg er sikker på at jeg er hjemme osv. Den aller største årsaken er vel egentlig så jeg kan rydde litt. Liker gjerne å lufte ut og/eller tenne noen duftlys også. Er ikke alle som er så glade i hundelukt.

• Liker 4
Skrevet

For å si det sånn da.Jeg ble dumpet av han jeg datet fordi jeg nektet å sleppe han inn. No kidding. Sa det var bedre om han kom dagen etterpå 🙈 Jeg må ha det sleiket og det må skinne fra alle kanter når noen skal inn her. Er helt mongo på det der :(

Anonymkode: 3640a...b86

• Liker 6
Gjest Blomsterert
Skrevet (endret)

Det er rent hos meg,men litt rot er det. Papirer som ligger litt strødd,noen klær hengende på en stol eller over badekarkanten. Et par glass her og der,og noen kjekspakker eller frukt. En colaflaske på skrivebordet Tja,det er faktisk sånn det er til vanlig. Måtte se meg rundt nå,og tenkte at dette er jo typisk. 

Bryr meg ikke så mye akkurat. 

Altså,det står ikke mer enn to glass til sammen her da. Hehe,så ut som det kunne være en drøss: -D men,jeg glemte kaffekoppen. Den står også all tid på bordet. Jaja.

Endret av Blomsterert
Skrevet

Takk gud det ikke bare er meg! 

Jeg bor nær en restaurant som familien liker. Både foreldrene mine, søsknene mine, tanter, onkler og søskenbarn.
Så klart må de innom meg mens de er i nærheten, av og til. Vet jeg at noen skal dit så rydder jeg før de eventuelt dukker opp på døren. Men som oftest så sier de ikke ifra, og jeg aner ikke at de er i nærheten.

De ringer ofte på 1 gang, hvis jeg ikke svarer så ringer de meg på mobilen. 
Da bruker jeg å sette på dusjen, står på bade når jeg svarer mobilen og sier "Sorry, jeg er i dusjen jeg". 
Da er det for rotete til å ha besøk :skratte:
Eller at jeg daffer rundt i 4 tiden i nattbukse, og spiser godteri mens jeg ser film.. og vil ikke slutte for å ta imot besøk :P 

Har sagt ifra at jeg ønsker en skriftlig beskjed 2 dager i forveien, og en påminnelse digitalt 24 timer før. 
Ok ikke så ille da, men skulle vært sånn! :fnise:
Har sagt at de gjerne kan sende meg en tekstmelding om at de skal dit, eller er der. Så vet jeg at de kommer innom en snartur 2-3 timer senere. 
Mamma har blitt litt flinkere.. men glemmer seg ofte. Og hun pirker på alt :P Men vet jo at hun bare er typisk mamma. Jeg har det ikke skittent her hjemme, men litt rot, det blir det.
Jeg føler selv at badet er viktigst. Har alltid to håndklær hengende, en til besøk og en for meg. Den for meg tar jeg å hiver i klesdunken når jeg får besøk. Slik at det alltid henger en ren håndduk der. Har også en ny eller veldig ny dorull hengende på veggen, klar for besøk. Ingenting er flauere enn å ha besøk som må spørre etter dopapir. 
Jeg bruker ikke den som henger veggen, liker å holde i dorullen, vet ikke hvorfor. Jeg er bare litt rar. 

ts

Anonymkode: 996b7...509

Skrevet

Her kan folk komme innom på 2 min varsel, det er aldri rotete, alt blir lagt tilbake på sin plass etter bruk, så det er ikke noe å rydde her. Det ligger ikke tannkremrester i vasken, jeg skyller bort alt når jeg pusser tennene, men tar gjerne en microfiberklut kjapt over vasken på de 2 min før besøket kommer, for det støver mye på mitt bad synes jeg.

Anonymkode: 15f8a...888

Skrevet

Det er stort sett alltid ryddig her, men ikke bestandig helt rent - dog ikke sånn at jeg hadde følt behov for å vaske før noen kom på besøk (kanskje evt. gått over bordet i stua) :) Vasker og rydder her ukentlig, i tillegg til at jeg rydder etter meg når jeg har gjort noe, slik som å skylle ut av vasken etter tannpuss, tørke over benken etter matlaging, rydde bort bøker etter jeg har lest. Koster ikke mange minutter ekstra :)

Skrevet

Jeg er så glad jeg har et avslappende forhold til rot i huset.. 

Vi rydder etter oss når vi har spist eller gjort noe, og så vasker vi huset ved behov, minimum en gang i uken. Om det kommer noen på besøk og det står et brukt glass på bordet, er litt støv i vinduskarmen og gårsdagens avis ligger slengt på sofaen, så tar jeg det helt med ro om noen plutselig kommer på besøk. Vi har det jo ryddig, men hender det blir liggende småting rundt omkring som vi tar litt sånn når vi føler for det.

Jeg kan til og med la en skitten kjele stå fremme om jeg får besøk, besøket mitt vet at jeg stort sett har det ryddig og rent uansett. 

Anonymkode: ffe75...aa5

Skrevet

Det er ofte rot, men aldri tannkrem i vasken. Den skyller jeg bort når jeg pusser tennene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...