Ayesh Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 (endret) Hei jeg sliter med høy FSH. Den ligger på 28. I januar skulle jeg bare ta noen blodprøver for å sjekke vitamin nivå. Jeg visste ikke at FSH prøven er også blitt sent til FÜrst (elektronisk) så da ble FSH prøven også tatt itillegg til vitamin prøvene. Den dagen jeg tok disse prøvene var jeg på syklus dag 6 og hadde gått på synarela i 15 dager. Da jeg fikk svar på prøvene lå fsh på 8. Har min fsh sunket? Er det pga synarela? Eller er det pga jeg tok fsh prøven på feil syklusdag? Jeg vet at den skal tas på dag 2 eller 3 Endret 27. februar 2016 av Ayesh
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Det er pga Synarela som senker fsh og lh så du kan ikke bruke den til noe. Uansett må den tas på CD 3, ikke 6, og sammen med østradiol som må være lav for at basal fsh skal tolkes Anonymkode: cf428...398 2
Ayesh Skrevet 28. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2016 Takk for at du svarte. Østradiolen lå på 0.06. Veldig lav den også
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 2 minutter siden, Ayesh skrev: Takk for at du svarte. Østradiolen lå på 0.06. Veldig lav den også Det er jo også pga Synarela. Man kan ikke bruke de målingene til fortolkning mens man er nedregulert, nettopp fordi man er nedregulert. Bare hyggelig😊 Anonymkode: cf428...398 1
Ayesh Skrevet 28. februar 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo også pga Synarela. Man kan ikke bruke de målingene til fortolkning mens man er nedregulert, nettopp fordi man er nedregulert. Bare hyggelig😊 Anonymkode: cf428...398 Ok. 😭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå