Gå til innhold

Ville du datet en muslim?  

16 stemmer

1. 1. Ville du datet en muslim?

• Ja
      4
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, hva tenker dere om muslimer? Ville dere vært sammen med en?

Anonymkode: 79f99...f41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt er muslimer bare vanlige mennesker. De jeg kjenner personlig av muslimer er helt vanlige folk og følger like mye koranen som de fleste kristine følger bibelen.

Anonymkode: fce69...50a

Skrevet

De muslimene jeg kjenner til er helt vanlige, hyggelige mennesker med de samme verdiene i livet som oss kristne. Har ingen problemer med å omgås muslimer. 

Om jeg ville vært sammen med en, kommer helt an på personligheten og ikke religionen.

Anonymkode: 139c6...143

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 79f99...f41

• Liker 2
Skrevet

Så lenge det ikke ikke er en som må gjøre ditt å datt må be 3 ganger for dagen vendt mot mekka må be for maten etc.

Anonymkode: 905c7...634

Skrevet

Trodde ikke muslimer datet vanntro. Eller er det kun jentene som ikke får lov til det?

Anonymkode: 3c74e...77c

Skrevet

Tar denne som anonym. Ja, jeg kunne vært sammen med en muslim. 

Kjæresten min er muslim. Faktisk er han fra Syria. Nei, jeg fant ham ikke på asylmottak. Ja, han er oppvokst i Syria, og nei, han er ikke i landet ulovlig. 

Han er ikke veldig religiøs. Han tror på Gud, men praktiserer ikke religionen veldig strengt. Vi spiser ikke svinekjøtt sammen, men det er delvis fordi jeg ikke er noe glad i det. Han drikker litt, men ikke mye og når vi er ute så kjøper han alkohol for meg. Ikke er han kontrollerende, aggressiv eller voldelig heller (som noen tror alle muslimer er). Hvis jeg kler meg i f.eks en lårkort kjole til en fest, så sier han at jeg ser nydelig ut og at jeg må kose meg masse på festen.  

Jeg kan t.o.m si at jeg har truffet noen kompiser (og da mener jeg uten jenter tilstedet i det hele tatt) og da spør han bare om jeg hadde det kjekt. Han har heller ikke noe problem med at jeg har kontakt med min eks (og jeg har ikke noe problem med at han har kontakt med sin).  Dere skjønner tegningen. 

Hadde han derimot krevd at jeg dekket meg til, nektet meg å være med kompiser osv.... så hadde jeg selvfølgelig ikke vært sammen med ham. 

Det er personligheten som avgjør. Ikke religionen. 

Har også flere venner som er muslimer. De er alle veldig forskjellige, men fantastiske på hver sin måte. 

Anonymkode: bf276...a75

• Liker 1
Gjest Splitterpine
Skrevet

Jeg tenker at muslimer er forskjellig mennesker, som alle andre. Jeg hadde allikevel ikke datet en muslim. Dette fordi jeg ville unngått å falle for en muslim. Jeg ønsker å videreføre kristne verdier til eventuelle barn. Er selv gift i kirken, og ønsker at kristne verdier skal stå sentralt i min familie :) Derfor var det viktig når jeg fant min partner, at vi deler grunnleggende samme verdier og livssyn. 

Skrevet
5 minutter siden, Splitterpine skrev:

Jeg tenker at muslimer er forskjellig mennesker, som alle andre. Jeg hadde allikevel ikke datet en muslim. Dette fordi jeg ville unngått å falle for en muslim. Jeg ønsker å videreføre kristne verdier til eventuelle barn. Er selv gift i kirken, og ønsker at kristne verdier skal stå sentralt i min familie :) Derfor var det viktig når jeg fant min partner, at vi deler grunnleggende samme verdier og livssyn. 

Der tror jeg du har et poeng. (Jeg er den som svarte rett over deg). 

Selv er jeg hardbarket ateist, noe min kjæreste respekterer til det fulle. Når det kommer til barn, så må han gjerne fortelle dem om islam (han forklarer ting for meg hvis jeg spør) og jeg må kunne forklare barna våre at jeg ikke tror Gud finnes, men at jeg ikke vet. 

Anonymkode: bf276...a75

Skrevet

Nei. Jeg ville ikke datet en kristen heller. Hvis hensikten er å utforske mulighetene for samliv videre, så tror jeg at det er bra om man er av samme innstilling når det gjelder de store spørsmålene i livet.

Skrevet

Muslimer er ulike, som alle andre mennesker, men de fleste jeg har møtt er flotte folk :) Kunne personlig ikke blitt sammen med en muslim, rett og slett fordi det er viktig for meg i et forhold at vi deler tro. Jeg ønsker å gi videre den kristne troen til mine fremtidige barn, og å kunne snakke sammen om tro, be sammen, være aktive i menighet osv. :)

Skrevet

Vanskelig å svare på. I utgangspunktet ønsker jeg en ikke-religiøs partner.  Har selv holdt på med en muslim. Dessverre flyttet han til en annen kant av landet. Senere fikk jeg vite at han hadde sagt at hun skulle "pule" meg hardt. I tillegg skal han ved flere anledninger ha sagt at kvinner er til å suge og stå på kjøkkenet. Han var godt integrert, men hadde likevel slike meninger. Men utenom dette likte jeg ham veldig... 

Anonymkode: 3e7e3...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...