Gå til innhold

Brudekjole - alle er helt like?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å lete etter brudekjole. Har ikke all verdens budsjett, så ser for meg å kjøpe brukt. Tråler gjennom alle de "unike" (iflg selger) brudekjolene på finn.no... Alle er klin like! Det er nesten bare stroppeløst, med digre skjørter og lange slep, innimellom med litt gjennomsiktige blonder. For all del, kjolene er fine. Men det er ikke en slik kjole jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg noe litt enklere, og jeg liker ikke (evt er utrolig lei av) stroppeløst. Kan gjerne ha en lang kjole, men uten slep. En enkel, lang eller knelang kjole, med markert midje og litt vidde i skjørtet, og korte ermer.. Man skulle ikke tro det var så vanskelig å få tak i, men det er det tydeligvis!

Noen som har forslag til hvor man får tak i litt annerledes kjoler?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Brudesalonger? De har jo mye for enhver...

Endret av Eighth Planet
Skriveleif
Skrevet

På våren/sommeren er det mange fine hvite kjoler i andre butikker enn brudesalonger. Så kan man heller spandere på seg noen fine sko og tilbehør. Brudekjoler må ikke bestå av masse silke og tyll og være stroppeløse. Nå er det jo også populært med todelte brudekjoler, altså separat overdel og skjørt.

Anonymkode: 22a25...75a

• Liker 2
Skrevet

Mange løser stroppeløse kjoler med å ha en bolero til. Det kan bli fint :)

Skrevet

Det er flere brudesalonger som selger unna kjoler de har brukt til utleie eller prøveeksemplar i butikkene. Disse kan du nok få kjøpt billigere enn vanlig og i verste fall trenger de en runde på et renseri. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med brudesalonger i området der du bor og forhøre deg litt der :) Lykke til med kjolekjøp! Jeg gleder meg til det er jeg som skal tråle brudebutikkene om et års tid :hoppe:

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips :) Ser Asos har mye fint, faktisk. Har sett på Zalando også. Virker som om hvite kjoler blir svindyre i det øyeblikket de heter brudekjoler :P Så absolutt en mulighet med en hvit penkjole som ikke nødvendigvis heter brudekjole. Har tittet på utenlandske sider med kjempebillige brudekjoler, men er skeptisk til kvaliteten på sånne "Kina-kjoler". Har sett mange skrekkeksempler på nettet... En "vanlig" hvit kjole eller en brukt brudekjole er nok bedre alternativer. Problemet er at de brukte brudekjolene stort sett er slike standardkjoler med svære slep etc. Virker vanskelig å finne noe litt enklere, men samtidig pent.  

Skrevet
Den 27. februar 2016 at 22.42, lingua franca skrev:

Holder på å lete etter brudekjole. Har ikke all verdens budsjett, så ser for meg å kjøpe brukt. Tråler gjennom alle de "unike" (iflg selger) brudekjolene på finn.no... Alle er klin like! Det er nesten bare stroppeløst, med digre skjørter og lange slep, innimellom med litt gjennomsiktige blonder. For all del, kjolene er fine. Men det er ikke en slik kjole jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg noe litt enklere, og jeg liker ikke (evt er utrolig lei av) stroppeløst. Kan gjerne ha en lang kjole, men uten slep. En enkel, lang eller knelang kjole, med markert midje og litt vidde i skjørtet, og korte ermer.. Man skulle ikke tro det var så vanskelig å få tak i, men det er det tydeligvis!

Virker som om vi to er ute i akkurat samme ærend! Vi får sloss om den brudekjolen når den endelig kommer på finn. For jeg er helt enig; alle er kliss like! Har finner EN fin som jeg kunne tenkt meg, men den var i helt feil størrelse. 

Leter selv på Zalando og Asos. Regner med det kommer en del utover våren. :)

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

- Pavilion, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en hvit kjole fra Vivien of Holloway (grace) med underskjørt og fargerike sko. Perfekt for meg ;)

Anonymkode: ed4cf...cd3

Skrevet

Om du er interessert i kortere kjoler (mellom knelang og ankellang) har jeg noen forslag :)

www.ladyvlondon.com har akkurat kommet med en brudekolleksjon med flere forskjellige kjoler. De har også av og til de andre kjolene sine i hvitt. Jeg har handlet andre kjoler fra de og er veldig fornøyd med kvaliteten, de har veldig god kundeservice og hjelper deg å finne riktig størrelse.

http://www.honeypieboutique.co.uk/

Der kjøpte jeg min egen kjole fra. Du kan velge skjørtelengde, du kan legge til ermer, de har boleroer, du kan enten velge en standard størrelse eller gi de målene dine og få en spesialtilpasset deg. Jeg hadde noe custom arbeid utenom det de vanligvis tilbyr (sendte de mitt egen design), og kjolen min med tilpassninger, custom 3-lags underskjørt, rush order fee og frakt kom på 2500. Tykk, vakker silke sateng i nydelig kvalitet. De var veldig gode å kommunisere med, fikk svar fort og de var veldig serviceinnstilte :) Jeg var lovlig seint ute med å bestille, de greide å trykke meg foran i køen og kjolen kom tre uker før bryllupet. Storfornøyd :hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å få sydd kjole hos en "sydame"? Det fikk jeg gjort, og fikk den akkurat slik jeg ville. Den bli billigere enn de fleste andre brudekjoler jeg har hørt om, den satt som et skudd og var akkurat så enkel som jeg ønsket.  

Anonymkode: 4ff67...cc9

• Liker 1
Skrevet

Helt enig. Dritt lei av at det en stund bare har vært stroppeløse brudekjoler. Men jeg synes det har endret seg i det siste, med mere ermer og annet i brudekjolebutikkene. Hvis du søker etter et spesielt snitt/topp kan du legge det inn i finn-søket sammen med "brudekjole". Det gjorde jeg, og fant akkurat det jeg lette etter. 

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
Den 27.2.2016 at 22.42, lingua franca skrev:

I de senere år har vi vært flere ganger i bryllup og brudene har vært klin like, iallfall i mine øyne. Stroppeløs kjole med snøring bak og masse bling/strass/stener/perler på kjolen.  Kjedelige greier at alle tilsynelatende har samme smak. Ei brud skilte seg ut med en nydelig, tidløs og klassisk kjole. Jeg tror hun blir mest fornøyd med brudebildet sitt om noen år. 

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
Den 27.2.2016 at 22.42, lingua franca skrev:

Hei :-) Det skader ikke å sjekke Fretex, 500 kr for en brudekjole der, og en KAN finne kupp om en er heldig :-)

• Liker 1
Skrevet
Den 9.3.2016 at 23.17, Frida skrev:

I de senere år har vi vært flere ganger i bryllup og brudene har vært klin like, iallfall i mine øyne. Stroppeløs kjole med snøring bak og masse bling/strass/stener/perler på kjolen.  Kjedelige greier at alle tilsynelatende har samme smak. Ei brud skilte seg ut med en nydelig, tidløs og klassisk kjole. Jeg tror hun blir mest fornøyd med brudebildet sitt om noen år. 

Ja, kjenner meg igjen der...

Hvordan så den kjolen til hun som hadde noe annet ut? Jeg tenker også litt på det der med brudebilde, faktisk. Ser for meg de med stroppeløse kjoler med perler og bling og langt slep blir ekvivalenten til "bløtkakekjolene" på 1990-tallet om noen år... Mote går jo selvsagt i bølger, men noe er liksom mer tidløst enn annet. Og jeg har lyst på noe mer klassisk og tidløst som ikke er sånt man vil fnise av om ti eller tjue år :fnise:

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes denne var så søt jeg (todelt), med litt bling, fine sko og evt. belte til. Finnes også i nude, men synes lyseblått passer godt i bryllup.

Something old,
something new,
something borrowed,
something blue!

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Lace-Crop-Top-Midi-Prom-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=5859175&WT.ac=rec_viewed&CTAref=Recently+Viewedimage1xxl.jpg

Anonymkode: 22a25...75a

Hm, det ble for mye "gardiner" etter min smak...

Skrevet
Den 9.3.2016 at 21.44, Sheherasade skrev:

Helt enig. Dritt lei av at det en stund bare har vært stroppeløse brudekjoler. Men jeg synes det har endret seg i det siste, med mere ermer og annet i brudekjolebutikkene. Hvis du søker etter et spesielt snitt/topp kan du legge det inn i finn-søket sammen med "brudekjole". Det gjorde jeg, og fant akkurat det jeg lette etter. 

Lykke til!

Hvordan gjør man det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...