Gå til innhold

negative forhold og vurderingsevne

Anbefalte innlegg

Gjest the guest
Skrevet

Jeg har vært gjennom stort sett bare negative forhold. Jeg føler selv at jeg etter hvert fungerer som en taper-magnet, og har lyst til å bryte denne sirkelen. :-(

Men hvordan skal jeg gjøre det? Jeg blir lett forelsket, og ser ikke de negative sidene hos mennene i mitt liv før det har gått for langt. :roll:

Er det noen som har noen tips? Jeg stoler ikke på min egen vurderingsevne lenger. Det er ikke lett å spørre andre om å vurdere typer heller... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Du burde vente en stund med sex og forhold.

Da får du med deg de negative egenskapene FØR følelsene forhåpentligvis er der.

Skrevet
Du burde vente en stund med sex og forhold.

Da får du med deg de negative egenskapene FØR følelsene forhåpentligvis er der.

:klø: Pleier ikke folk å ha følelser før de går inn i forhold? Eller er det veldig gammeldags?

Gjest the guest
Skrevet

Det er jo liksom det som er problemet da! :-) Jeg har allerede følelser for en mann, men skulle ønske jeg hadde bedre vurderingsevne så jeg ikke havner inn i nok et destruktivt forhold... :-?

Skrevet

For min del har jeg noen kriterier som må/bør være der hvis jeg skal gå inn i et forhold.

Det er greit å ha gjort seg opp en mening om hva man ser etter hos en mann, og hvilke egenskaper man setter pris på.

En mann som er totalt ulik meg, tror jeg uansett jeg ikke kunne forelsket meg i.

Du kan jo gi oss noen pekepinner på hvordan denne mannen er, og hvordan dette stemmer i forhold til deg.

Og er det noen varsellamper som lyser, er det kanskje greit å få med seg noen råd om det også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Selv om man har følelser for noen MÅ man jo ikke gå inn i et forhold med vedkommende. Jeg vet at det kan være vanskelig å se klart når man er forelska, men still krav: Behandler han deg med respekt? Kan du få en klar og ærlig beskjed om hva HAN vil deg, eller er han vag og unnvikende? Faller du for han bare fordi han viser deg oppmerksomhet, eller har han egenskaper du faktisk beundrer?

Jeg har selv vært betatt av håpløse tilfelle, og må innrømme at det ikke er så lett å bryte tvert av. Men jeg har i hvert fall lært å bremse meg selv. Man kan si nei til sex selv om man egentlig vil, hvis man vet at mannen ikke er seriøs. Og man kan være bestemt og klar på hva man vil selv, og ikke gi etter for dårlige kompromisser. Det er vanskelig å sette opp en huskeliste over viktige momenter i et forhold, men respekt er grunnleggende. Har han ikke respekt for deg i utgangspunktet bør du heller ikke anstrenge deg for å forandre han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...