urenluren Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Sitter her nå mutters alene, drikker rødvin og nettshopper, mens det popper opp meldinger på tinder, snap og face hvor folk spør hva jeg gjør i helgen. Jeg får alltid spørsmål om det på fredager og mandager. Hva gjør jeg/har gjort i helgen? Svaret er som regel det samme: Ingen ting! Og folk blir like sjokkerte hver gang. Er det virkelig så unormalt for en i tyveårene å være usosial i helgene? Vennene mine er bare med kjærestene sine, og medstudentene drar som regel ut. Jeg liker å dra ut noen ganger, men det blir ganske sjeldent. Er kanskje sosial 1-2 helgen i måneden. Trives godt i midt eget selskap og trenger å lade batteriene . Så det jeg egentlig lurer på er hva dere pleier å gjøre, og om det er flere der ute som er like usosiale som meg? Haha, sykt teit å opprette emne om dette kanskje, men det får nå bare være... 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Ikke teit i det hele tatt! Jeg trives også godt i mitt eget selskap og er gjerne mer sosial i ukedagene heller. I helgene liker jeg å hente meg inn og lade batteriene. Synes ikke du er unormal i det hele tatt, bare sunt å gjøre det du selv har lyst til Anonymkode: f9f95...773 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Du er selvsagt ikke alene, men ettersom det ikke er særlig sosialt akseptabelt å si det holder mange det for seg selv. Min omgangskrets er heldigvis lik meg på dette området og vi kan fint fortelle om slaskeplanene våres, men jeg opplever at mange nesten blir rystet i sjelen over mine helgeplaner. Det er også flere som blir litt stille og nesten blir medfølende, som om jeg har det ille. Tvert imot, men det har mange tydeligvis vanskeligheter med å forstå. De personene som ikke klarer å forstå det er uansett ikke min type mennesker. Anonymkode: 50de0...8c8 4
Sapientia Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Jeg var som deg TS, eller antagelig ennå mer usosial. Jeg fant vel på noe med en tilsvarende lite "ut på byen" venninne kanskje 1 av 8 helger. Men jeg liker ikke å dra ut på byen. Nå har jeg kjæreste så jeg kan i alle fall si jeg var med ham, selv om de fleste helgene innebærer noe så spennende som å sløve på sofaen, litt god mat og turer med hundene i nærområdet 2
urenluren Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke teit i det hele tatt! Jeg trives også godt i mitt eget selskap og er gjerne mer sosial i ukedagene heller. I helgene liker jeg å hente meg inn og lade batteriene. Synes ikke du er unormal i det hele tatt, bare sunt å gjøre det du selv har lyst til Anonymkode: f9f95...773 Haha, godt å høre 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er selvsagt ikke alene, men ettersom det ikke er særlig sosialt akseptabelt å si det holder mange det for seg selv. Min omgangskrets er heldigvis lik meg på dette området og vi kan fint fortelle om slaskeplanene våres, men jeg opplever at mange nesten blir rystet i sjelen over mine helgeplaner. Det er også flere som blir litt stille og nesten blir medfølende, som om jeg har det ille. Tvert imot, men det har mange tydeligvis vanskeligheter med å forstå. De personene som ikke klarer å forstå det er uansett ikke min type mennesker. Anonymkode: 50de0...8c8 Akkurat! Det virker som om de syntes skikkelig synd på meg, og er jeg ensom og ikke har noe liv. 1 minutt siden, Sapientia skrev: Jeg var som deg TS, eller antagelig ennå mer usosial. Jeg fant vel på noe med en tilsvarende lite "ut på byen" venninne kanskje 1 av 8 helger. Men jeg liker ikke å dra ut på byen. Nå har jeg kjæreste så jeg kan i alle fall si jeg var med ham, selv om de fleste helgene innebærer noe så spennende som å sløve på sofaen, litt god mat og turer med hundene i nærområdet Hmm, kanskje det er trikset? Skaffe seg type?
Sapientia Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, urenluren skrev: Hmm, kanskje det er trikset? Skaffe seg type? Da slutter folk og synes like synd på deg, så er man bare et kjedelig par i stedet men det anbefales ikke å ha feil type.... 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Jeg er like usosial som deg (i helgene) Med en sosialt "krevende" jobb med folk rundt meg hele tiden, hver dag, synes jeg det er skikkelig deilig å bare slappe av alene i helgene. Lade opp og bry meg om meg selv. Anonymkode: 57b62...e3f 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 (endret) Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
globalagogo Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 Syns ikke du er så usosial om du har 1-2 helger ute i mnd? Da har du jo annenhver helg ute og annenhver helg rolig? Intet oppsiktsvekkende. Jeg liker også å være hjemme i helgene. Får vasket, handlet, trent og tatt igjen skole. Ladet batterier. 1
wolfpotion Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 Usosiale helger er de beste! Merker også det at folk rynker litt på øyenbrynet når de spør hva jeg har gjort i helgen og jeg sier at jeg ikke har gjort noe spesielt. Men det er sånn jeg liker det, foretrekker å ha planer i ukedagene, så helgene kan brukes til å lade opp til en ny uke. Tror som noen lenger opp her sa at det er mange som har det sånn, men få som sier det på grunn av reaksjoner. 2
Mynona Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Tråden er ryddet for personangrep. Mynona, mod.
fullførsetningen Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 Ja, og jeg blir deprimert av det.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 Noen takler ikke å være alene.. Noen er skikkelig sosiale "for syns skyld".. Det er jo ikke noe bedre enn å faktisk kose seg hjemme i eget selskap. Kjipt er det jo om man ufrivillig sitter hjemme helg etter helg, da bør man jo prøve å være litt frempå selv. Og folk som vet at noen sitter hjemme "hele tiden", bør prøve å inkludere litt. Synes det er deilig å ikke ha masse planer i helgene jeg. Foretrekker sosiale ting på fredager, for da har man fortsatt mye helg etterpå. Mens er man sosial på lørdag, er hele helga over på null komma niks. Da jeg hadde kjæreste hygget vi oss sammen i helga, noen ganger med familiene våre og, mens vi hang litt med andre i ukedagene. Blir ikke ordentlig i form for ny uke på jobb, om ikke helga er litt rolig jeg. Anonymkode: 82f01...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #14 Skrevet 28. februar 2016 Jeg hatet det styret med at alle måtte gjøre noe spennende i helga. Jeg trenger alenetid og sofatid for å fungere.. Jeg elsker å være ute, og treffe folk og, men må ha en dag eller tre der jeg slapper av for meg selv. Alltid vært sånn. Var ute en helg innimellom før, men og hjemme, og koste meg med det. Husker det var verst når jeg studerte. Nå med barn og familie er de fleste hjemme og man er ikke lengre rar om man er lite sosial i helgene på kvelden. Anonymkode: 429a4...768 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #16 Skrevet 28. februar 2016 Har det på samme måte, men har heldigvis venner som er like meg, så etter en helg kan vi spørre hverandre "hva gjorde du i helgen?" og "jeg gikk i pysj hele helgen og gjorde absolutt ingenting" er et akseptert svar som den andre kan le av, og svare "Hahaha, jeg også!". Har derimot hatt noen supersosiale venner som hadde synes det var merkelig å bare være hjemme helt alene en hel helg, og som gjerne hadde vært på fest både fredagen og lørdagen og møtt venner fyllesyk på søndagen. De vennskapene varte ikke så lenge da vi rett og slett var veldig ulike. Anonymkode: 8cd18...b0f 1
caskerette Skrevet 28. februar 2016 #17 Skrevet 28. februar 2016 Glad jeg ikke er i 20 årene lenger, merker jeg ;-) Men å "gjøre noe" i helgen trenger vel ikke å bety noe sosialt? Hva med å svare at du skal lese en god bok eller noe slikt. 1
CuYRaX Skrevet 28. februar 2016 #18 Skrevet 28. februar 2016 20 timer siden, NasseNøff skrev: Usosiale helger, ukedager og helligdager. Akkurat som jeg liker det Jeg kjenner meg veldig igjen i det å være usosial. Jeg har en fysisk krevende jobb, og da er bare så herlig å komme hjem, lage litt mat og slappe i sofan resten av dagen I hæljene er det ikke stort bedre, sløver litt, og pusler på med det jeg måtte finna på ;-) Just the way I like it 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #19 Skrevet 28. februar 2016 Jobber annenhver helg og har mye annet som skjer på ettermiddag og kveldstid ellers i uka, så de helgene jeg har fri er hellige - da skal jeg gjøre det jeg har lyst til. Noen helger har jeg ikke lyst til å gjøre noe annet enn å hente meg inn på sofaen, og da blir det sånn. Andre helger skjer det litt mer, med middag eller festligheter, kurs, turer eller reiser, og det er også supert fordi jeg har valgt de aktivitetene selv. Jeg begynner å innse at jeg kanskje er mer en introvert personlighet, og jeg kjenner ofte på det at jeg blir sliten i altfor store folkemengder. Det er rett og slett godt med alenetid, noe det også var da jeg var i et lengre forhold. Det ideelle er jo den perfekte partneren som er som meg, som trenger sin egen alenetid innimellom, som kan tilbringe lørdagskvelden eller vinterferien hjemme sammen med meg, med å lese eller se en film eller serier, og som ikke higer etter det supersosiale utelivet som mange i dag gjør. Anonymkode: 13021...d11 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #20 Skrevet 29. februar 2016 Jeg trenger også noen usosiale helger uten fyll og sammenkomster, for å lade batteriene og ha egentid. Det ideelle for min del er kanskje å gå på fest/konsert/lignende annenhver helg, mens de resterende helgene er åpne og planløse. Kan sette pris på en rolig kafétur med en god venninne i sånne "alenehelger", men ikke større planer enn som så. Blir dessuten ganske sliten og fyllesyk dagen etter en fest, så da må jeg faktisk sette grenser for meg selv - kan ikke ha det kjipt hver eneste søndag, det holder med to søndager i måneden. Jeg føler at det er ganske akseptert å si rett ut at "jeg skal ha alenetid i helgen". Får som regel respons av typen "åh, det høres deilig ut" av bekjente, og de fleste vennene mine har selv alenehelger iblant. Har vel kanskje litt med miljø å gjøre? Jeg bruker mye tid på en kreativ/kunstnerisk interesse jeg har, som jeg prøver å gjøre til en yrkesvei. Da sier det seg selv at jeg trenger alenedager til å fokusere på dette. Mange av de jeg kjenner holder på med lignende ting, så de skjønner naturligvis hvordan det er. Anonymkode: 8ea20...4f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå