AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 hei! jeg har i samtale med nav og samråd med lege søkt om AAP arbeidsavklaringspenger etter at plages med store smerter i hverdagen som trenger utredning imens jeg skal komme tilbake til jobb. Problemet er bare at jeg har gått på dagpenger siden juli i fjor, og nå etter jeg søkte om arbeidsavklaringspenger så står det kun: registert som arbeidssøker. På nav siden min og det står ikke lenger: mottaker av dagpenger! mener de at jeg ikke får dagpenger inntil arbeidsavklaringspenger søknaden er ferdig behandlet? skal jeg leve uten penger til den er ferdig behandlet? jeg trenger pengene til husleie eller klarer vi oss ikke økonomisk =(! noen som har vært i samme situasjon?? hva gjør man? Anonymkode: 6316f...260
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: hei! jeg har i samtale med nav og samråd med lege søkt om AAP arbeidsavklaringspenger etter at plages med store smerter i hverdagen som trenger utredning imens jeg skal komme tilbake til jobb. Problemet er bare at jeg har gått på dagpenger siden juli i fjor, og nå etter jeg søkte om arbeidsavklaringspenger så står det kun: registert som arbeidssøker. På nav siden min og det står ikke lenger: mottaker av dagpenger! mener de at jeg ikke får dagpenger inntil arbeidsavklaringspenger søknaden er ferdig behandlet? skal jeg leve uten penger til den er ferdig behandlet? jeg trenger pengene til husleie eller klarer vi oss ikke økonomisk =(! noen som har vært i samme situasjon?? hva gjør man? Anonymkode: 6316f...260 Ta kontakt med NAV! Anonymkode: a73c5...856
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med NAV! Anonymkode: a73c5...856 jeg skal jo det til mandagen, men nå er det jo helg. Og eg fikk litt panikk når jeg skulle gå inn og sende meldekort som ikke gikk ann! trenger pengene til husleien =( Anonymkode: 6316f...260
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Dersom sykemeldingen har gått ut får du nok ikke penger under søknadsperioden, men du får etterbetalt. Ventet nettopp på svar på søknad (om forelengelse på AAP), måtte gå 6 uker uten å mptta penger. Takk gode gud for at vi har sparekonto å låne fra. Men, jeg måtte sende meldekort til samme tid som tidligere også i den perioden jeg ikke mottok penger. Anonymkode: 2f914...c7f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom sykemeldingen har gått ut får du nok ikke penger under søknadsperioden, men du får etterbetalt. Ventet nettopp på svar på søknad (om forelengelse på AAP), måtte gå 6 uker uten å mptta penger. Takk gode gud for at vi har sparekonto å låne fra. Men, jeg måtte sende meldekort til samme tid som tidligere også i den perioden jeg ikke mottok penger. Anonymkode: 2f914...c7f jeg har ikke vært sykemeldt. Du skjønner jobben min ble lagt ned og i den perioden jobbet jeg knapt 20% på grunn av mine smerter og plager. Derfor har jeg gått på dagpenger siden juli i fjor selvom jeg kansje heller skulle søkt AAP. Det har jeg gjort nå og det går ikke ann å send meldekort i det hele tatt, skjønner ingenting? Burde ikke NAV gi meg beskjed om at jeg ikke vil få noe penger frem til arbeidsavklaringspengene mottaes? jeg sa til han at jeg var helt avhenging av å få dagpengene P.G.A husleie Anonymkode: 6316f...260
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Burde ikke NAV gi meg beskjed om at jeg ikke vil få noe penger frem til arbeidsavklaringspengene mottaes? jeg sa til han at jeg var helt avhenging av å få dagpengene P.G.A husleie Det er saksbehandlingstid på AAP, for meg tok det åtte uker fra jeg søkte til jeg fikk penger. Du får eventuelt søke Nav Sosial om penger som kan trekkes fra etterbetalingen din. Anonymkode: 7f014...424 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 Hvis du ikke er aktiv arbeidssøker lengre, så skal du ikke motta dagpenger. Da må du søke sosialtrygd, som dekker husleie, strøm og livsopphold. Disse pengene blir trukket fra før du får AAP etterbetalt. Anonymkode: 81879...195 3
Gjest Bossa Nova Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Kan du ennå sende inn meldekort, eller er denne funksjonen stengt for deg?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Skrevet 27. februar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har ikke vært sykemeldt. Du skjønner jobben min ble lagt ned og i den perioden jobbet jeg knapt 20% på grunn av mine smerter og plager. Derfor har jeg gått på dagpenger siden juli i fjor selvom jeg kansje heller skulle søkt AAP. Det har jeg gjort nå og det går ikke ann å send meldekort i det hele tatt, skjønner ingenting? Burde ikke NAV gi meg beskjed om at jeg ikke vil få noe penger frem til arbeidsavklaringspengene mottaes? jeg sa til han at jeg var helt avhenging av å få dagpengene P.G.A husleie Anonymkode: 6316f...260 Forstår. Jeg fikk heller ikke beskjed om at de stanset pengene, enda jeg hadde møte med dem når det ble bestemt at jeg skulle søke om forlengelse. Hadde aldri gjort dette før så skjønte egentlig ikke hvorfor de gikk ut fra at jeg skulle skjønne det. Men, når jeg ikke mottok penger som vanlig ringte jeg dem og fikk da bekreftet at pengene var stanset fram til nytt tiltak var innvilget. Men, de kunne skrive at det var "hastevedtak" og det kunne ta to uker. Det tok allikevel seks uker. Jeg ville kontaktet Nav på mandag, penger til livsopphold må du jo har rett til å motta. Anonymkode: 2f914...c7f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 Du får ikke dagpenger når du ikke lenger er reell arbeidssøker. Du kan søse sosialstønad i påvente av vedtak på aap. Anonymkode: 2faa1...a37 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg har ikke vært sykemeldt. Du skjønner jobben min ble lagt ned og i den perioden jobbet jeg knapt 20% på grunn av mine smerter og plager. Derfor har jeg gått på dagpenger siden juli i fjor selvom jeg kansje heller skulle søkt AAP. Det har jeg gjort nå og det går ikke ann å send meldekort i det hele tatt, skjønner ingenting? Burde ikke NAV gi meg beskjed om at jeg ikke vil få noe penger frem til arbeidsavklaringspengene mottaes? jeg sa til han at jeg var helt avhenging av å få dagpengene P.G.A husleie Anonymkode: 6316f...260 Høres veldig rart ut at du ikke får sendt inn meldekort.. Så lenge du er registrert som arbeidssøker så skal det vel være mulig. Er du sikker på at det er denne uken du skal sende inn, og ikke neste uke? Anonymkode: 90385...af9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 Her kommer det klart frem hva NAV alltid har vært god på: Informasjon.... Anonymkode: 91618...0c4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 Hei! Takk for svar alle sammen sjønner det sånn at dagpengend er stoppet siden søknaden min om AAP er motatt? Men jeg har også en plan med NAV om arbeidstiltak/avklaring, det er jo en måte og prøve ut jobb å se hva jeg kan tåle/klare å utføre av arbeid men får jeg ikke noe penger for dette arbeidstiltaket imens jeg venter på svar AAP?? Anonymkode: 6316f...260
Gjest Bossa Nova Skrevet 28. februar 2016 #14 Skrevet 28. februar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Takk for svar alle sammen sjønner det sånn at dagpengend er stoppet siden søknaden min om AAP er motatt? Men jeg har også en plan med NAV om arbeidstiltak/avklaring, det er jo en måte og prøve ut jobb å se hva jeg kan tåle/klare å utføre av arbeid men får jeg ikke noe penger for dette arbeidstiltaket imens jeg venter på svar AAP?? Anonymkode: 6316f...260 Nav skal ikke stoppe utbetalinger uten at du får beskjed om det. Sjekk om det er mulighet for å fylle ut meldekortet på nett.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #15 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her kommer det klart frem hva NAV alltid har vært god på: Informasjon.... Nav.no gir svar på alle spørsmål. Anonymkode: 7f014...424
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #16 Skrevet 28. februar 2016 3 minutter siden, Bossa Nova skrev: Nav skal ikke stoppe utbetalinger uten at du får beskjed om det. De stopper dagpengene når man ikke er arbeidssøker. Mens TS venter på at søknaden om AAP skal bli behandlet vil hun ikke få utbetalt penger. Du gir inntrykk av at det har skjedd en feil når det som skjer er standard praksis. TS får jo uansett etterbetalt for hele denne perioden når AAP innvilges. Anonymkode: 7f014...424
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #17 Skrevet 28. februar 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: men får jeg ikke noe penger for dette arbeidstiltaket Har du søkt om kursstønad for tiltaket? Anonymkode: 7f014...424
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #18 Skrevet 28. februar 2016 hei! jeg har ikke fått noen beskjed om å søke noe tiltakstønad? arbeidstiltaket skal begynne til uka og jeg står kun oppført som arbeidsøker på nav.no og får ikke sendt meldekort :S men er det vanlig og få tiltakstønad når man går på arbeidstiltak imens man venter på at AAP søknad behandles? Anonymkode: 6316f...260
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #19 Skrevet 28. februar 2016 De som går på jobbklubb men som ikke har rett på andre ytelser kan få indvidstønad. Mener å ha lest at det er rundt 300 til pr dag. Jeg vil tro det er en lignende ordning for det opplegget du skal delta på, er det jobbklubb kanskje? Anonymkode: b8abd...2ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå