AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Jeg har brukt mineralpudder fra BareMinerals i årevis nå. Har alltid hatt litt kviser, men har skyldt på mensen, sukker og at jeg rett og slett får kviser lett. Men for en måneds tid tilbake gikk jeg sminkefri i en uke av ulike årsaker, og det jeg la merke til etterpå var at huden min var blitt så fin og at jeg ikke hadde fått noen kviser i mellomtiden. Noen kom og tilbake når jeg begynte å sminke meg igjen. Så jeg tror kanskje det er noe i sminken som jeg reagerer på, hvis det er mulig? Da lurer jeg på.. finnes det noen andre sminkemerker som jeg da ikke kommer til å reagere på? Liker å bruke mineralpudder fordi jeg ikke føler meg så pakket inn i sminke da, så vil helst bruke pudder av noe slag. Vet ikke riktig hva slags stoffer jeg reagerer på, men jeg må tydeligvis finne meg et merke som ikke har dette. Jeg kan gå uten foundation til vanlig, men jeg ønsker å ha muligheten til å sminke meg til fest eller noe, så derfor ser jeg meg "nødt" til å finne et nytt brukbart merke. Noen tips? Anonymkode: d4e2f...88d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Bismuth er en ingrediens i mineralsminke som man reagerer på. Står en del om det her: http://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/article755596.ece Anbefaler deg å Google deg frem til noe som ikke har den ingrediensen, det er godt mulig det hjelper. Anonymkode: 381a2...f00
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt mineralpudder fra BareMinerals i årevis nå. Har alltid hatt litt kviser, men har skyldt på mensen, sukker og at jeg rett og slett får kviser lett. Men for en måneds tid tilbake gikk jeg sminkefri i en uke av ulike årsaker, og det jeg la merke til etterpå var at huden min var blitt så fin og at jeg ikke hadde fått noen kviser i mellomtiden. Noen kom og tilbake når jeg begynte å sminke meg igjen. Så jeg tror kanskje det er noe i sminken som jeg reagerer på, hvis det er mulig? Da lurer jeg på.. finnes det noen andre sminkemerker som jeg da ikke kommer til å reagere på? Liker å bruke mineralpudder fordi jeg ikke føler meg så pakket inn i sminke da, så vil helst bruke pudder av noe slag. Vet ikke riktig hva slags stoffer jeg reagerer på, men jeg må tydeligvis finne meg et merke som ikke har dette. Jeg kan gå uten foundation til vanlig, men jeg ønsker å ha muligheten til å sminke meg til fest eller noe, så derfor ser jeg meg "nødt" til å finne et nytt brukbart merke. Noen tips? Anonymkode: d4e2f...88d Jeg hadde samme problem da jeg brukte BareMinerals-produkter påført med kost. Jeg hadde liksom et inntrykk av at de skulle være så gode og fine for huden, men alt ble bare styr. For min del antar jeg at det kan ha vært selve kosten jeg reagerte på, enten at jeg var allergisk mot hårene i kostene, eller om huden ble irritert av små stikk fra de syntetiske hårene i kostene. Uansett, jeg sluttet med dette og har nå lenge brukt en BB-krem fra REN. BB-krem er litt mindre "innpakking" enn foundation, men funker bra både til hverdags og fest, synes jeg. Bruker også bare kremløsninger når jeg skal lysne rundt øyne eller ha noe rødt eller rosa i kinnenene. Huden har det tipp topp! En annen ting jeg har merket er at jeg får mer kviser og trøblete hud når det er veldig kaldt og tørt. Så det å kjøre på med fuktighetskrem/-maske og ansiktsolje om vinteren, kan gjøre mye Anonymkode: 8834c...e01
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Jeg har også samme problemet, og tror også det skyldes bismuth da alle pudder (jane iredal, colore sience)med dette også gir meg kviser. Samme om det er dyrt eller billig. Vanskelig å finne pudder uten dette stoffet. Om noen har en anbefaling så hadde det vært supert. Nå bruker jeg ingenting. Har prøvd bodyshop sitt for noen år siden, og det funket veldig bra men nå har de skiftet ut dette så vet ikke hvordan det nye er. Anonymkode: ae965...307
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt mineralpudder fra BareMinerals i årevis nå. Har alltid hatt litt kviser, men har skyldt på mensen, sukker og at jeg rett og slett får kviser lett. Men for en måneds tid tilbake gikk jeg sminkefri i en uke av ulike årsaker, og det jeg la merke til etterpå var at huden min var blitt så fin og at jeg ikke hadde fått noen kviser i mellomtiden. Noen kom og tilbake når jeg begynte å sminke meg igjen. Så jeg tror kanskje det er noe i sminken som jeg reagerer på, hvis det er mulig? Da lurer jeg på.. finnes det noen andre sminkemerker som jeg da ikke kommer til å reagere på? Liker å bruke mineralpudder fordi jeg ikke føler meg så pakket inn i sminke da, så vil helst bruke pudder av noe slag. Vet ikke riktig hva slags stoffer jeg reagerer på, men jeg må tydeligvis finne meg et merke som ikke har dette. Jeg kan gå uten foundation til vanlig, men jeg ønsker å ha muligheten til å sminke meg til fest eller noe, så derfor ser jeg meg "nødt" til å finne et nytt brukbart merke. Noen tips? Anonymkode: d4e2f...88d Det kan absolutt være noe i sminken ja... pluss det å dekke huden hele tiden med noe tetter porene, selv om det er mineralpudder. Jeg reagerer på kosmetikk- kremer og sminke, fra Yves Rocher. Tror de bruker mye parfyme i sine produkter, så trolig det jeg reagerer på. Anonymkode: 21d93...28b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også samme problemet, og tror også det skyldes bismuth da alle pudder (jane iredal, colore sience)med dette også gir meg kviser. Samme om det er dyrt eller billig. Vanskelig å finne pudder uten dette stoffet. Om noen har en anbefaling så hadde det vært supert. Nå bruker jeg ingenting. Har prøvd bodyshop sitt for noen år siden, og det funket veldig bra men nå har de skiftet ut dette så vet ikke hvordan det nye er. Anonymkode: ae965...307 Potetmel Anonymkode: 21d93...28b 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Potetmel Anonymkode: 21d93...28b På den urene huden? Eller som pudder generelt? Jeg har også hørt at pærlepulver er bra det samme med rismel Anonymkode: ae965...307
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 Sorry, perlepulver Anonymkode: ae965...307
Hmmmmmm Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også samme problemet, og tror også det skyldes bismuth da alle pudder (jane iredal, colore sience)med dette også gir meg kviser. Samme om det er dyrt eller billig. Vanskelig å finne pudder uten dette stoffet. Om noen har en anbefaling så hadde det vært supert. Nå bruker jeg ingenting. Har prøvd bodyshop sitt for noen år siden, og det funket veldig bra men nå har de skiftet ut dette så vet ikke hvordan det nye er. Anonymkode: ae965...307 Bismuth er i BB sine gamle produkter men ikke i Mate serien. Helt sant:)
Hmmmmmm Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 Den 27. februar 2016 at 17.26, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt mineralpudder fra BareMinerals i årevis nå. Har alltid hatt litt kviser, men har skyldt på mensen, sukker og at jeg rett og slett får kviser lett. Men for en måneds tid tilbake gikk jeg sminkefri i en uke av ulike årsaker, og det jeg la merke til etterpå var at huden min var blitt så fin og at jeg ikke hadde fått noen kviser i mellomtiden. Noen kom og tilbake når jeg begynte å sminke meg igjen. Så jeg tror kanskje det er noe i sminken som jeg reagerer på, hvis det er mulig? Da lurer jeg på.. finnes det noen andre sminkemerker som jeg da ikke kommer til å reagere på? Liker å bruke mineralpudder fordi jeg ikke føler meg så pakket inn i sminke da, så vil helst bruke pudder av noe slag. Vet ikke riktig hva slags stoffer jeg reagerer på, men jeg må tydeligvis finne meg et merke som ikke har dette. Jeg kan gå uten foundation til vanlig, men jeg ønsker å ha muligheten til å sminke meg til fest eller noe, så derfor ser jeg meg "nødt" til å finne et nytt brukbart merke. Noen tips? Anonymkode: d4e2f...88d Hvilken BB mineral serie bruker du? De har en foundation som er matte, den er uten bismuth:)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 Takk for svarene deres. Har funnet ut at det er Bismuth i to av produktene jeg har brukt mye av. Har noen andre produkter fra BareMinerals som skal være uten (ja, jeg har en haug fra merket. Liker dem så godt, sett borti fra at jeg tydeligvis reagerer på en ingrediens..). Har brukte disse andre produktene en del sammen med de med Bismuth. Nå skal jeg vaske alle kostene mine og prøve å bruke de Bismuth-frie produktene alene i noen uker og se om jeg bryter ut i huden da. Hvis jeg fremdeles reagerer så må det være noe annet jeg ikke tåler enn dette Bismuth-stoffet.. Anonymkode: d4e2f...88d 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 1 time siden, Hmmmmmm skrev: Hvilken BB mineral serie bruker du? De har en foundation som er matte, den er uten bismuth:) Takk, skal sjekke den ut da:) Anonymkode: ae965...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå