Gå til innhold

Tog fra Italia og hjem gjennom Europa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Geneve og Milano, og i den forbindelse tenkte jeg å ta tog for å se meg litt rundt når jeg reiser hjem. Hvilken rute vil dere anbefale? Er en ukes tid passende?

Anonymkode: 4f2d7...2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

München-Køln/Düsseldorf/Bonn-Amsterdam-Hamburg-Køben-Oslo f.eks. Eller Müchen/Stuttgart-Nürnberg-Leipzig-Berlin-Hamburg----

Evnt kan du jo ta båten fra Kiel hjem, droppe Danmark-Sverige.

Gjest Linaria
Skrevet

Tog i Tyskland er sykt dyrt. Kanskje det hadde vært lurt å kjøpe interrail-pass? Eventuelt bare for Tyskland? Bare et tips. Kan jo være du allerede har et ganske høyt budsjett :P

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Tenkte en ukes pass. Rekker jeg hjem på det tror dere? 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville hvertfall reist til Venezia, og videre opp over brenner passet til østerrike (Innsbruck) :-) Veldig fin togtur, som vi reiste med i fjor høst :-) 

AnonymBruker
Skrevet
Den 1. mars 2016 at 6.15, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Tenkte en ukes pass. Rekker jeg hjem på det tror dere? 

Jeg tok tog fra Milano til Norge i fjor, brukte bare ett døgn. Du får med deg mye på en hel uke :)

Anonymkode: a2f3e...e23

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, romeosa skrev:

Jeg ville hvertfall reist til Venezia, og videre opp over brenner passet til østerrike (Innsbruck) :-) Veldig fin togtur, som vi reiste med i fjor høst :-) 

Åh, så gøy! Det hørtes veldig fint ut. Så dere flere plasser?

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok tog fra Milano til Norge i fjor, brukte bare ett døgn. Du får med deg mye på en hel uke :)

Anonymkode: a2f3e...e23

Takk for svar! Det høres jo kjempefint ut, det hadde vært gøy å få sett litt. Trodde ikke det gikk så fort. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på denne ganske vanlige ruta.

Jeg har vært i BeNeLux-landene og GB, så jeg tenker kanskje noe annet.. Hvilke byer er fine og verdt å se?

europa.png

• 1 måned senere...
Skrevet
Den 12.3.2016 at 11.37, AnonymBruker skrev:

Åh, så gøy! Det hørtes veldig fint ut. Så dere flere plasser?

Vi hadde bare 10 dager på oss, men vi var i Østerrike i 4 dager og da bodde vi i de to landsbyene Mutters og Natters, og i Innsbruck :-)

Skrevet

Vi dro på jernbanestasjonen og ba dem sette opp beste rute, var hjemme på et døgn ca😄 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Perle skrev:

Vi dro på jernbanestasjonen og ba dem sette opp beste rute, var hjemme på et døgn ca😄 

Oi, ett døgn? :o Hvor mye betalte dere da? Sånn omtrent? Lurer litt på om det er vits i å kjøpe interrailbillett kun for turen hjem, eller om jeg kan gjøre det litt billigere.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi, ett døgn? :o Hvor mye betalte dere da? Sånn omtrent? Lurer litt på om det er vits i å kjøpe interrailbillett kun for turen hjem, eller om jeg kan gjøre det litt billigere.

Vi hadde interrailbillett så prisen vet jeg ikke ☺ ja det var rett og slett fra tog til tog😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Perle skrev:

Vi hadde interrailbillett så prisen vet jeg ikke ☺ ja det var rett og slett fra tog til tog😊

Ja, det er vel kanskje det som lønner seg uansett. Får man noe nattog på interrail, eller er det den mest ubehagelige plassen uansett?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel kanskje det som lønner seg uansett. Får man noe nattog på interrail, eller er det den mest ubehagelige plassen uansett?

Vi måtte betale ekstra for sovekupé ja, gjorde ikke det på turen hjem😉

Skrevet

Vil anbefale City night line -  nattoget. Vi hadde en veldig fin tur fra København til Bern, det finnes sikkert andre ruter også. Veldig fine sovekupeer med store vinduer. Men det var ikke superbillig, altså. Men man sparer jo en overnatting på hotell. 

Skrevet

Togturen mellom Nice og Paris er veldig fin! Milano til Nice langs Liguriakysten er også nydelig. Videre fra Paris har jeg ingen tips, men kan se for meg at det er veldig mange fine ruter derifra :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, wondergirl skrev:

Vil anbefale City night line -  nattoget. Vi hadde en veldig fin tur fra København til Bern, det finnes sikkert andre ruter også. Veldig fine sovekupeer med store vinduer. Men det var ikke superbillig, altså. Men man sparer jo en overnatting på hotell. 

Husker du omtrent hvor mye du betalte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...