Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2004 #1 Skrevet 17. oktober 2004 hva er best å fylle heklede/strikkede bamser o.l med? Har tilgang på skumgummi(men synes gamle madrasser og materialet i seg selv er litt ekkelt) og kan alltids nappe ull fra nabosauene... eller bør jeg dra i en hobbybutikk? Hva gjør andre?
Hedda84 Skrevet 17. oktober 2004 #2 Skrevet 17. oktober 2004 Hei, jeg vet bare hva bestemoren min brukte å fylle bamsene med og det var vatt..
jordbær Skrevet 17. oktober 2004 #3 Skrevet 17. oktober 2004 Bamsefyll bør være vatt! Stapp dem så fulle som du klarer.
Gjest Hulderjenta Skrevet 17. oktober 2004 #4 Skrevet 17. oktober 2004 Noen som har en oppskrift på strikkede bamser...? Husker at jeg strikket en bamse i forminen på barneskolen en gang, men det er mangfoldige år siden... Noen som kan hjelpe...?
Pip Skrevet 17. oktober 2004 #5 Skrevet 17. oktober 2004 Watt er nok best. Forresten så hugsar eg tanta til mamma - ho samla på alle trådendar som vart klipte av (når ho festa trådar på strikketøy og sånn) i ein pose, og brukte desse til 'fyll' i bamsar og dokker. Har ikkje ptrøvd det sjølv - men er jo god utnytting av ressursar i alle fall
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2004 #6 Skrevet 17. oktober 2004 ok - men hva slags vatt? Ikke sånn bomull som selges i hygienehyllene i butikken..? Trådender var en god ide, selv om jeg ikke har opparbeidet meg noen samling sådanne ennå
jordbær Skrevet 17. oktober 2004 #7 Skrevet 17. oktober 2004 Vanlig vatt! Sånn som du får kjøpt i hobbybutikkene! Luftig "bomull" av kunstfiber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå