Grønt blad Skrevet 27. februar 2016 #21 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg synes du skal ta en prat med henne først. Si at om hun ikke forteller om utroskapen (f.eks innen en uke), så gjør du det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #22 Del Skrevet 27. februar 2016 Si hva du mener om saken til henne, at du syns det er forkastelig at hun er utro mot kjæresten sin og at hun bør gjøre det slutt med han, og slutte å utnytte han. Se hvilke reaksjoner du får. Det er jo viktig at du er ærlig til henne også, om du har planer om å være ærlig til kjæresten hennes. Du kan jo også si at du vurderer å fortelle han det, for du syns det er så fælt og at han ikke fortjener det. Som sagt må du da se reaksjonene hennes. Det beste er jo at hun gjør det slutt selv slik at stakkaren ikke blir bedratt mer. Om ikke hadde jeg faen meg sagt det.. Man skal ikke blande seg oppi andres forhold, men.. I min verden er lojalitet den største verdien, deretter ærlighet. Med andre ord ville jeg, i ditt tilfelle, snakket med venninnen, sagt nøyaktig hva jeg mente og hva jeg syns om det hun gjorde. Oppmuntret henne til å gjøre det slutt med han. Om hun nektet og ikke tok det seriøst, hadde jeg sagt at vet du, jeg liker ikke det jeg sier nå, men jeg tror jeg må fortelle han det. For han fortjener det så absolutt ikke og dette er uansett slutten på vårt vennskap, for jeg kan faen ikke være venn med noen som behandler kjæresten sin på den måten der!!! Jeg hadde dog aldri havnet i en slik problemstilling for jeg omgås ikke slike mennesker. Anonymkode: a5a92...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 27. februar 2016 #23 Del Skrevet 27. februar 2016 6 minutter siden, Ferny skrev: Nå snakker jeg om nære venner, og jeg synes man skal kunne tilgi feil hos sine nærmeste. Ingen er perfekte. Og tja, nei, klarer ikke å si det på en bedre måte. Men vet i hvert fall at jeg tidligere ikke har sladret på en nær venninne som har vært utro. Tenker vel at ting ikke var så bra i forholdet, og at hun heller trengte støtte enn fordømmelse herfra. Har aldri sladret jeg heller for de gangene det har skjedd har jeg ikke kjent kjærestene. Men jeg ser på venner som er utro som falske og det er de jo. Synes ikke jeg hadde vært den rette til å tilgi en kompis som er utro. Det er jo ikke meg han sviker og han fortsetter jo med sviket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 27. februar 2016 #24 Del Skrevet 27. februar 2016 5 minutter siden, Summers skrev: Har aldri sladret jeg heller for de gangene det har skjedd har jeg ikke kjent kjærestene. Men jeg ser på venner som er utro som falske og det er de jo. Synes ikke jeg hadde vært den rette til å tilgi en kompis som er utro. Det er jo ikke meg han sviker og han fortsetter jo med sviket. Nei, hadde jeg vært venn med den som ble bedratt også, så hadde jeg nok i langt større grad grepet inn. Da kunne jeg nok ha sagt at enten så forteller hun om utroskapen eller gjør det slutt, eller så sier jeg ifra selv. Men hadde nok heller tenkt at den utro personen var på et dårlig sted i livet eller noe, fremfor å stemple vedkommende som falsk. En person som har det bra med seg selv og i forholdet, den personen er ikke utro. Jeg tror det handler om bekreftelse når folk søker intime relasjoner utenfor forholdet - i hvert fall tror jeg det ofte er tilfellet for jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 27. februar 2016 #25 Del Skrevet 27. februar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, dersom kameraten min hadde voldtatt noen og jeg så det, så hadde jeg ikke tystet. Ærlighet og lojalitet til venner er noe av det viktigste vi har. Tenk en verden der vennene dine kan hive deg til purken for ingenting! TS, ikke si noe, dette er ikke din sak. Jobben din er å støtte venninna di Anonymkode: 02095...184 Støtte en venninne som er utro hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #26 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg tenker at du må bestemme deg for hva du vil. Vil du være hennes venn, eller hans? Og hvorfor vil du fortelle det? Hvor mye tåler vennskapet deres og hva betyr det for deg? Du må regne med at vennskapet deres ikke blir det samme om du forteller. Du vet heller ikke hvordan typen hennes vil reagere? Her kan du fort ødelegge mer enn du tror. Jeg tror jeg ville sagt til henne noe sånn som at du er skuffet over at hun krever at du skal holde på hennes hemmeligheter, at du ikke kan støtte eller skjule utroskapen hennes og at hvis du blir spurt kommer du ikke lenger til å lyve for hennes skyld. Gi henne en advarsel, det mener jeg er fair. Anonymkode: fa516...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClosedParadise Skrevet 27. februar 2016 #27 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg hadde sagt ifra, fort som faen. Og for lenge siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #28 Del Skrevet 27. februar 2016 Ok, hadde dette vært et engangstilfelle og hun angret, så er det noe helt annet. Men her er hun bevisst utro og skryter av det. Sender deg melding når hun er med eksen og koser seg. Det er FORKASTELIG! Herregud, stakkars mann. Sånt støtter ikke jeg og hadde sagt hun måtte si det eller slå opp med ham. For dette kan ikke fortsette. Hvis ikke sier jeg det selv. Igjen, sånt støtter jeg ikke. Har selv hatt en mann som var utro flere ganger mot meg. At du ab sier utroskap ikke er livsødeleggende er en naiv og dum ting å si. For jo, utroskap kan ødelegge liv. Hvert fall hvis det er barn med i bildet. Jeg ser ikke lett på utroskap og slike venninner gidder ikke jeg å assosiere meg med. Anonymkode: cd998...444 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #29 Del Skrevet 27. februar 2016 Håper det er eksen min hun bedrar, han passer beskrivelsen, for så får han smake sin egen medisin. Jeg ville sagt til venninnen min at enten så forteller hun han det selv, eller så sier du det til han. Jeg ville ikke sagt noe til han uten å advare henne på forhånd. Anonymkode: c0aec...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #30 Del Skrevet 28. februar 2016 jeg tror vel ikke helt på deg, men det er nok fint å ha andre å skylde på når ting går deg i mot. rart du ikke har blitt utestengt her fra. Anonymkode: 43511...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #31 Del Skrevet 28. februar 2016 je skjønner ikke at folk oppretter tråder og spørsmål her som de ikke tør å stille vennene sine. som i ditt tilfellet, han eller hun er utro, etc. du kan ikke mene at det er seriøst? nei, da er jeg enig i det at du er vel ikke en spesielt god venninne. Anonymkode: 43511...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 28. februar 2016 #32 Del Skrevet 28. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg tror vel ikke helt på deg, men det er nok fint å ha andre å skylde på når ting går deg i mot. rart du ikke har blitt utestengt her fra. Anonymkode: 43511...691 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #33 Del Skrevet 28. februar 2016 Jeg tror ingen av mine nære venninner er istand til å være utro, være sammen med en fyr fordi han har masse penger osv. så det er vanskelig å se for seg. Jeg ville blitt veldig skeptisk, og lurt på hva jeg skulle gjort med min og hennes relasjon.. Jeg ville ikke snakket direkte til han, ikke med det første i hvert fall. Ville helt sikkert oppfordret henne til å få opp øynene, være ærlig og gjøre det slutt med fyren. Hadde det ikke bare vært en liten stunds galskap fra hennes side, ville jeg nok droppet henne. Respekten ville rett og slett forduftet for et sånt menneske. Anonymkode: 4fef7...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #34 Del Skrevet 28. februar 2016 Den 27. februar 2016 at 16.32, AnonymBruker skrev: Tja, dersom kameraten min hadde voldtatt noen og jeg så det, så hadde jeg ikke tystet. Ærlighet og lojalitet til venner er noe av det viktigste vi har. Tenk en verden der vennene dine kan hive deg til purken for ingenting! TS, ikke si noe, dette er ikke din sak. Jobben din er å støtte venninna di Anonymkode: 02095...184 WOW 🙁 Anonymkode: 78907...d8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 28. februar 2016 #35 Del Skrevet 28. februar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: WOW 🙁 Anonymkode: 78907...d8c Er ikke det ulovlig? Å ikke si ifra når man ser noen begå lovbrudd og bare late som ingenting? Hadde en kompis av meg voldtatt noen mens jeg så på, så hadde jeg tystet. Jepp, jeg er en dårlig venninne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 28. februar 2016 #36 Del Skrevet 28. februar 2016 Den 27. februar 2016 at 15.27, Blomsterert skrev: Venninner er de en skal stole på. Vennskap er ikke verdt noe uten tillit. Da må en jo tenke at hvem som helst kan dolke en i ryggen. Du bør si hva du mener til henne! Ikke late som om alt er ok og dømme henne moralsk innerst inne. Det kalles falskhet,og det er heller ikke en særlig flatterende side. Så..er du et så mye bedre menneske? Hvis dette er så vanskelig for deg,pga dine verdier,så kutter du henne ut og sier hvorfor. Eller bare kutt henne ut uten å forklare hvis du mener hun fortjener det,-noe jeg vil synes er dårlig,men heller det,enn å dolke henne vi ryggen. Og så bør du vurdere hvordan han vil se på deg. Vil han tro at du virkelig gjør det for hans skyld om du gjør dette? Eller vil han tenke at du er en utspekulert venn som tilmed vil vise fram meld på telefonen?? Vil han lure på hva du vil oppnå? Jeg vet veldig godt hva jeg hadde tenkt,for har nå erfart kompiser som går bak ryggen på venner. De er sleipe i mine øyne,uten tvil. Hvis du virkelig har rene hensikter,så gi beskjed anonymt. Vær bare forberedt på at du vil bli nødt til å se henne vi øynene,og være vitne til at noen rakner rundt deg. Godt sagt! Helt enig. Venninnene mine vet godt hvor jeg står når det gjelder utroskap. Utifra det så vet de også at det ikke er noen støtte å få. At din venninne finner støtte og alibi i deg er din skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 28. februar 2016 #37 Del Skrevet 28. februar 2016 4 minutter siden, MapleSirup skrev: Godt sagt! Helt enig. Venninnene mine vet godt hvor jeg står når det gjelder utroskap. Utifra det så vet de også at det ikke er noen støtte å få. At din venninne finner støtte og alibi i deg er din skyld. Hvorfor er det ts skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #38 Del Skrevet 28. februar 2016 Den 27.02.2016 at 14.50, AnonymBruker skrev: Jeg blander meg aldri inn i andres forhold, men får vondt av han. Han fortjener å vite det. Han kommer til å få hjerte sitt knust. Men hva ville dere ha gjort? Skal jeg fortelle det? Hun kommer til å klikke på meg, men jeg får så vondt av han Anonymkode: a6f69...8cd Jeg ville i alle fall ha sagt dette til ham... Anonymkode: de9b4...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #39 Del Skrevet 28. februar 2016 Den 27.2.2016 at 15.43, AnonymBruker skrev: Ts her Hørtes ut som en god ide å si hun må si det eller sier jeg det. Jeg har jo bevis. Men er jo litt redd han ikke vil tro meg og mene jeg er ute etter å ødelegge. Synes synd på han og han fortjener å vite det. Jeg hadde likt å vite det i alle fall. Nei, de har heldigvis ikke barn. Anonymkode: a6f69...8cd Si det før de ender opp med barn sammen da i hvertfall. Anonymkode: 54cd0...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 28. februar 2016 #40 Del Skrevet 28. februar 2016 Selv om venninnen din ikke har noe standard for seg selv så betyr det ikke at du ikke skal ha det. Gjør det riktige, du kjenner allerede hva det er. Fortell ham det, men ikke gi henne noe forvarsel, da rekker hun å koke ihop en historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå