AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg blander meg aldri inn i andres forhold, men får vondt av han. Han fortjener å vite det. Han kommer til å få hjerte sitt knust. Men hva ville dere ha gjort? Saken er den at venninnen min er sammen med en veldig snill og fantastisk mann, som behandler henne som en prinsesse. Han har en reisejobb hvor han er borte 2 uker av gangen. Når han er borte, er hun utro! Han vet ingenting. Hun er for det meste utro med eksen. Jeg vet han er forelsket i henne, for det ser jeg jo når vi er sammen. Hun har også sagt han ikke er så kjekk og er mest sammen med han pga penger. Han tjener veldig godt. Stakkars mann tenker jeg. Han aner ikke hva hun gjør når han er på jobb. Jeg blir kvalm. Jeg har meldinger som bevis. Meldinger fra henne. "Nå er jeg hjemme hos xxx og vi koser oss" Skal jeg fortelle det? Hun kommer til å klikke på meg, men jeg får så vondt av han Anonymkode: a6f69...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 27. februar 2016 #2 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Dette er ikke en type dame jeg ville hatt noe vennskapsforhold til på noen som helst måte. Har lite til overs for folk som er utro og utnytter sin partner. Fortell denne mannen hva dama hans driver med før han frir til henne. Det er bedre at han får vite sannheten nå enn senere uansett hvor vanskelig og vondt det er. Endret 2. mars 2016 av The Lost Dreamer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Del Skrevet 27. februar 2016 Stått i det dilemmaet selv en gang, og løste det enkelt med å si til min venninne at enten fortalte hun det til mannen sin, ellers så gjorde jeg det. Hun drar deg inn i dette med både å fortelle det og sende SMSer om det, og da skal jo du "holde på hemmeligheten" hennes. Han fortjener å få vite hva slags kjæreste han har før de evt gifter seg og får barn. Anonymkode: 7f4c0...bb1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 27. februar 2016 #4 Del Skrevet 27. februar 2016 Har de barn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 27. februar 2016 #5 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg hadde også samme dilemma Engang. Jeg valgte å kutte kontakt med henne. Jeg orket rett og slett ikke å være innblandet i slikt og holde en så stor hemmelighet for en så fantastisk mann. Idag er de gift og jeg mistenker at hun fortsatt er utro. Jeg angrer selvsagt på at jeg ikke ga henne ultimatum , om å enten fortelle det selv eller at jeg gjorde det. Ikke gidd å være innblandet uten å ta standpunkt ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 27. februar 2016 #6 Del Skrevet 27. februar 2016 Hvor god venninne er hun for deg? Dersom du kan "miste henne" ville jeg tatt det opp med henne som et ultimatum, eller sagt det til ham. Om du ikke vil at hun skal vite at det er deg, så ville jeg fått sagt det til han anonymt - medlagt sladdet bevis. Så kan han konfrontere henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 27. februar 2016 #7 Del Skrevet 27. februar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blander meg aldri inn i andres forhold, men får vondt av han. Han fortjener å vite det. Han kommer til å få hjerte sitt knust. Men hva ville dere ha gjort? Saken er den at venninnen min er sammen med en veldig snill og fantastisk mann, som behandler henne som en prinsesse. Han har en reisejobb hvor han er borte 2 uker av gangen. Når han er borte, er hun utro! Han vet ingenting. Hun er for det meste utro med eksen. Jeg vet han er forelsket i henne, for det ser jeg jo når vi er sammen. Hun har også sagt han ikke er så kjekk og er mest sammen med han pga penger. Han tjener veldig godt. Stakkars mann tenker jeg. Han aner ikke hva hun gjør når han er på jobb. Jeg blir kvalm. Jeg har meldinger som bevis. Meldinger fra henne. "Nå er jeg hjemme hos xxx og vi koser oss" Skal jeg fortelle det? Hun kommer til å klikke på meg, men jeg får så vondt av han Anonymkode: a6f69...8cd Venninner er de en skal stole på. Vennskap er ikke verdt noe uten tillit. Da må en jo tenke at hvem som helst kan dolke en i ryggen. Du bør si hva du mener til henne! Ikke late som om alt er ok og dømme henne moralsk innerst inne. Det kalles falskhet,og det er heller ikke en særlig flatterende side. Så..er du et så mye bedre menneske? Hvis dette er så vanskelig for deg,pga dine verdier,så kutter du henne ut og sier hvorfor. Eller bare kutt henne ut uten å forklare hvis du mener hun fortjener det,-noe jeg vil synes er dårlig,men heller det,enn å dolke henne vi ryggen. Og så bør du vurdere hvordan han vil se på deg. Vil han tro at du virkelig gjør det for hans skyld om du gjør dette? Eller vil han tenke at du er en utspekulert venn som tilmed vil vise fram meld på telefonen?? Vil han lure på hva du vil oppnå? Jeg vet veldig godt hva jeg hadde tenkt,for har nå erfart kompiser som går bak ryggen på venner. De er sleipe i mine øyne,uten tvil. Hvis du virkelig har rene hensikter,så gi beskjed anonymt. Vær bare forberedt på at du vil bli nødt til å se henne vi øynene,og være vitne til at noen rakner rundt deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 27. februar 2016 #8 Del Skrevet 27. februar 2016 Ikke legg deg opp i det, du vil bare bli halshugget av begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Del Skrevet 27. februar 2016 Flere mulige scenarier dersom du sier fra: - Han tror deg ikke, venninna di overbeviser ham om at det ikke er sant. Vennskapet er over. - Han tror deg, konfrontere kjæresten, hun innrømmer forholdet. Forholdet kan enten ta slutt eller de velger å satse på hverandre igjen. Vennskapet til deg vil uansett være annerledes eller vil ikke bestå. - Noen ønsker faktisk å leve lykkelig uvitende om slikt. Han blir sint på deg for at du blander deg, samme blir venninna di. Vennskapet går ad undas. - Han finner det ut av seg selv, eller via andre. Han får greie på at du har holdt det skjult. Han blir bitter på deg. Du beholder vennskapet til venninna di. - Sikkert flere som jeg ikke kommer på Om du blander deg inn ved å si fra så er risikoen veldig stor for at vennskapet er over. At det er pyton å se på at slik skjer - ja. Du bør snakke med venninna di alvorlig og fortelle henne hva hun gjør, mulige konsekvenser dersom kjæresten finner det ut, hvor ødeleggende det er - og hva du mener om det. Anonymkode: d1e11...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #10 Del Skrevet 27. februar 2016 Ts her Hørtes ut som en god ide å si hun må si det eller sier jeg det. Jeg har jo bevis. Men er jo litt redd han ikke vil tro meg og mene jeg er ute etter å ødelegge. Synes synd på han og han fortjener å vite det. Jeg hadde likt å vite det i alle fall. Nei, de har heldigvis ikke barn. Anonymkode: a6f69...8cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #11 Del Skrevet 27. februar 2016 Tror du har noe og snakke med ****** om. Og screenshot meldinga så han ser avsender. Han burde være klar over at han sikkert ikke får så mye kose meldinger selv så dette løser seg fort. Du gjør han en tjeneste med og fortelle det, det er kun et tidsspørsmål før ballen ruller og da har du vært med på og holde det skult for han. Anonymkode: f461c...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 27. februar 2016 #12 Del Skrevet 27. februar 2016 Uff, kjipt dilemma. Hun er venninna di, men du er på hans side i denne sak (noe jeg skjønner godt). Kanskje du kan råde henne til å gjøre det slutt med han, ellers vil du fortelle han hva som foregår? Vil du være en skikkelig dårlig venninne, men et "godt menneske", kan du kanskje informere han om dette bak hennes rygg. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til egentlig, men jeg tror at jeg ville holdt munn, og heller vist min misnøye om dette til venninna mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 27. februar 2016 #13 Del Skrevet 27. februar 2016 Huff, vanskelig dilemma. Har ikke hvert i samme situasjon, men ja, han fortjener å vite det. Sånn han kan ta et valg. Om han vil fortsette med å være sammen med henne eller ikke. Men jeg synes hun er råtten. Er bare sammen med han pga penger og er utro? Nei, vet du hva! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 27. februar 2016 #14 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg hadde aldri tystet på en venninne på den måten. Kunne nok sagt at hun burde holde seg unna eksen, men det får uansett være opp til henne. Hadde mannen til venninnen derimot vært en god venn av meg han også - først da hadde det blitt et dilemma i min verden. Men å kutte ut en nær venninne fordi hun er utro... nei, aldri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 27. februar 2016 #15 Del Skrevet 27. februar 2016 Er det et vennskap verdt å beholde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 27. februar 2016 #16 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) 16 minutter siden, Ferny skrev: Men å kutte ut en nær venninne fordi hun er utro... nei, aldri. Hvorfor? Synes det er ekstremt udelikat når venner behandler andre som dritt, hjelper ikke da at de er snille mot meg. Ikke stoler jeg på utro venner heller, kan man svike kjæresten så kan man vel svike vennen sin også når det blir opportunt. Endret 27. februar 2016 av Summers 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #17 Del Skrevet 27. februar 2016 Som regel er det best å la andre folk få ha livene sine i fred. Man kan tenke hva man vil om handlingene, men man skal være forsiktig med å leke Gud og blande seg direkte inn. Noen ganger er det helt riktig å blande seg inn i venners privatliv - f.eks. hvis det foregår vold, barnemishandling, grov svindel eller andre ting som straffeloven typisk dekker. Men jeg synes ikke utroskap hører under den kategorien. Ja, det er kjipt å bli bedratt, men det er verken farlig eller totalt livsødeleggende. Det er bare uetisk, sårende, og temmelig vanlig - en stor prosentdel av befolkningen opplever til enhver tid å bli bedratt av sin partner. Men du er selvsagt i din fulle rett til å si din mening til venninna di, og sette foten ned når hun prøver å bruke deg som samtalepartner/støtte. Det er også fullt forståelig om du velger å distansere deg fra henne og redusere kontakten, fordi du ikke liker henne som venninne når hun behandler folk på den måten. Kjæresten hennes vil nok avsløre henne etterhvert uansett. Det er sjelden utroskap i en så stor skala forblir skjult for alltid, som regel vil den bedratte parten lukte lunta - og hvis han ikke gjør det, så stikker han hodet i sanden med vilje. Hold deg unna situasjonen og la universet gjøre jobben selv. Anonymkode: 16d77...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 27. februar 2016 #18 Del Skrevet 27. februar 2016 Hvorfor er dette et dilemma? Sett denne løgnaktige hora til veggs, enten sier hun det, eller så sier du det. Deretter kutter du all kontakt med dette undermennesket. Om ikke, vil mest sannsynlig denne mannen bli nok en av de som kommer til å oppdra barn som potensielt ikke er hans egne en gang, mtp at det på diskriminerende vis ikke foreligger obligatorisk DNA-prøver ved fødsler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #19 Del Skrevet 27. februar 2016 Tja, dersom kameraten min hadde voldtatt noen og jeg så det, så hadde jeg ikke tystet. Ærlighet og lojalitet til venner er noe av det viktigste vi har. Tenk en verden der vennene dine kan hive deg til purken for ingenting! TS, ikke si noe, dette er ikke din sak. Jobben din er å støtte venninna di Anonymkode: 02095...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 27. februar 2016 #20 Del Skrevet 27. februar 2016 11 minutter siden, Summers skrev: Hvorfor? Synes det er ekstremt udelikat når venner behandler andre som dritt, hjelper ikke da at de er snille mot meg. Ikke stoler jeg på utro venner heller, kan man svike kjæresten så kan man vel svike vennen sin også når det blir opportunt. Nå snakker jeg om nære venner, og jeg synes man skal kunne tilgi feil hos sine nærmeste. Ingen er perfekte. Og tja, nei, klarer ikke å si det på en bedre måte. Men vet i hvert fall at jeg tidligere ikke har sladret på en nær venninne som har vært utro. Tenker vel at ting ikke var så bra i forholdet, og at hun heller trengte støtte enn fordømmelse herfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå