Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på noen klipp fra den unge Erik Byes liv, på femtitallet. Da var han allerede kjent og holdt en tale foran kamera. I dress, alvorlig og flott. Husket ikke saken han snakket om, men det var en edel gjerning, ingen tvil om det! :wink:

Før var folk i media, altså kjendisene, så edle og heltmodige, virker det som. Gikk pent kledd i dress, håndhilset og alt var ordentlig. Det var vel litt snusk da også, tenker jeg, men dritten ble ikke trukket frem i dagslyset!

Og kjendisene nå, selvgode dandyer, folk som kaller seg den kulturelle elite og skriver homo-erotiske noveller på grunn av at det er moderne akkurat nå, og gjør alt for å vekke oppsikt, uten at de har en SAK å vekke oppsikt for!

kanskje var ikke alt bedre før, men noe var bedre, det er iallefall sikkert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før i tiden var det ikke bare kjendisene som gikk i dress, det gjorde også mannen i gata.

Og før hadde ikke fjernsynet like mye sendetid. Jeg er 29 år, men husker den tiden da det ikke var noe på TV før barnetv begynte klokken seks. Nå sendes det noe nesten hele døgnet, og da må det fylles med noe. Og dette noe er gjerne kjendiser som blir bedt om å stille opp på teite ting (a la 'lesbesamtalen' og bli-ny saken Dorte hadde i helga) De verdige sakene er der ennå, men de druknes kanskje i pjattet.

Men er det kjendisenes skyld? Eller er kjendiser bare et symptom på samfunnet ellers?

Det var en kulturell elite den gang da også. Og det florerte av dandyer. Og homo-erotiske bøker er slett ikke noe nytt.

Skrevet

Hei hei!

Har alltid vært fascinert av "gamle dager", sånn 50- og 60-tallet, alle gikk i dresser og damene med hatter og skjørt. Jeg burde vel kanskje ikke si det, men jeg synes det er stilig jeg :) Selv er jeg vokst opp i en verden hvor pc'er og tv er en del av min hverdag, jeg skulle ønske jeg kunne levd litt sånn som det var den gangen. Det virker som det var så formelt og alle var høflige med hverandre. Ikke vet jeg, men det er inntrykket mitt...

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Hei hei!

Har alltid vært fascinert av "gamle dager", sånn 50- og 60-tallet, alle gikk i dresser og damene med hatter og skjørt. Jeg burde vel kanskje ikke si det, men jeg synes det er stilig jeg :) Selv er jeg vokst opp i en verden hvor pc'er og tv er en del av min hverdag, jeg skulle ønske jeg kunne levd litt sånn som det var den gangen. Det virker som det var så formelt og alle var høflige med hverandre. Ikke vet jeg, men det er inntrykket mitt...

Du kan komme hjem til meg og vaske opp så kansje du får en herlig følelse av å være kvinne på 50 tallet..

Skrevet

Du kan komme hjem til meg og vaske opp så kansje du får en herlig følelse av å være kvinne på 50 tallet..

Det var vel ikke det som var poenget, jeg har stor respekt for de kvinnene som kjempet før meg, det var vel heller klesmoten og filmer, m.m jeg gjerne skulle ha opplevd på den tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...