AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Oppdaget fukt langs vegg på vaskerommet. Det er verken kondens eller sprukne rør. Hva nå? Kontakte forsikringsselskap? Er det de som gjør videre undersøkelser for å finne ut hvor vannet kommer fra? Eller en annen fagmann? Håper noen kan svare raskt, fordi fukt må man gjøre noe med kjapt. Anonymkode: 2cbe6...953
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Sånne baderomsfolk ville jeg kontaktet Anonymkode: 7ffe2...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Hva mener du med baderomsfolk? Rørlegger? Dette er jo på vaskerommet. .ikke bad. Håper noen kan svare. Anonymkode: 2cbe6...953
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne baderomsfolk ville jeg kontaktet Anonymkode: 7ffe2...b9b Dagens for utmerket og presist svar! Ikke rør og ikke kondens, hva er det da? Er det en yttervegg? Kommer vannet ra etasjen over? Du må starte dektektivarbeid for å finne ut hvor vannet kommer fra. Det er første bud. Deretter kontakter du fagfolk med kompetanse på den problemstillingen du har. Anonymkode: c0096...445
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 Jeg har hatt rørlegger inne og han fant ingen årsak.. jeg er jo ingen fagperson og vet rett og slett ikke hvor jeg går videre nå. Er det ingen som vet, da?? Bør ikke en takstmann se på det?? Anonymkode: 2cbe6...953
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dagens for utmerket og presist svar! Ikke rør og ikke kondens, hva er det da? Er det en yttervegg? Kommer vannet ra etasjen over? Du må starte dektektivarbeid for å finne ut hvor vannet kommer fra. Det er første bud. Deretter kontakter du fagfolk med kompetanse på den problemstillingen du har. Anonymkode: c0096...445 I stedet for å være frekk i kjeften kan du svare på spørsmålet til TS. Det du skreiv her var da ikke hjelpsomt. Igjen, jeg ville kontaktet sånne baderomsfolk som kan finne ut hvor fukten komme fra. Hvis du er uenig trenger du ikke være frekk kjære deg. Anonymkode: 7ffe2...b9b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt rørlegger inne og han fant ingen årsak.. jeg er jo ingen fagperson og vet rett og slett ikke hvor jeg går videre nå. Er det ingen som vet, da?? Bør ikke en takstmann se på det?? Anonymkode: 2cbe6...953 Ring forsikringsselskapet ditt så sender de en takstmann. Er du heldig går det på forsikringen din. Anonymkode: d66d9...80c 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Kan vannet komme fra etasjen over? Anonymkode: aae4b...c69 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Skrevet 27. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdaget fukt langs vegg på vaskerommet. Det er verken kondens eller sprukne rør. Hva nå? Kontakte forsikringsselskap? Er det de som gjør videre undersøkelser for å finne ut hvor vannet kommer fra? Eller en annen fagmann? Håper noen kan svare raskt, fordi fukt må man gjøre noe med kjapt. Anonymkode: 2cbe6...953 Hvor på veggen? Mot taket eller langt nede ved gulvet? Anonymkode: aae4b...c69 1
Gjest Sunhands Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 Det du skriver er litt upresist. Hvilke tegn på fukt er det? Når drenere dere sist?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 7 minutter siden, Sunhands skrev: Det du skriver er litt upresist. Hvilke tegn på fukt er det? Når drenere dere sist? Hei! Det ligger bittelitt vann på gulvet langs veggen. Jeg tørker det bort, men neste dag er det tilbske. . Det er en yttervegg. Rørlegger har vært her og ikke funnet noe galt med rør eller maskiner. Han forsto ikke hvor vannet kom fra.. det er ingen fuktskader på vegg så dette har nok dukket opp nylig. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre nå! Helt fortvilet faktisk for jeg får ingen vettuge svar noen sted. Har prøvd å søke på nett uten hell.. Anonymkode: 2cbe6...953 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #12 Skrevet 27. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det ligger bittelitt vann på gulvet langs veggen. Jeg tørker det bort, men neste dag er det tilbske. . Det er en yttervegg. Rørlegger har vært her og ikke funnet noe galt med rør eller maskiner. Han forsto ikke hvor vannet kom fra.. det er ingen fuktskader på vegg så dette har nok dukket opp nylig. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre nå! Helt fortvilet faktisk for jeg får ingen vettuge svar noen sted. Har prøvd å søke på nett uten hell.. Anonymkode: 2cbe6...953 Sett en luftavfukter på dette rommet Antagelig er det kondens som samler seg der (jeg tenker på dette grunnet at problemet er mot yttervegg. Fukt trekker seg mot der det er kaldest) Tørker dere tøy på dette rommet? Avfukter er en smart investering En klesvask gir fra seg ca 3 liter vann! Anonymkode: aae4b...c69 1
Gjest Sunhands Skrevet 27. februar 2016 #13 Skrevet 27. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det ligger bittelitt vann på gulvet langs veggen. Jeg tørker det bort, men neste dag er det tilbske. . Det er en yttervegg. Rørlegger har vært her og ikke funnet noe galt med rør eller maskiner. Han forsto ikke hvor vannet kom fra.. det er ingen fuktskader på vegg så dette har nok dukket opp nylig. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre nå! Helt fortvilet faktisk for jeg får ingen vettuge svar noen sted. Har prøvd å søke på nett uten hell.. Anonymkode: 2cbe6...953 Du må nesten svare på de spørsmålene du har fått i tråden. Vi klarer ikke å gi deg et vettug svar ellers. Er det en kjeller? Når drenerte dere sist? Er det mekanisk avtrekk i rommet? Er det lufteluke eller lignende? Er det lukt?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #14 Skrevet 27. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det ligger bittelitt vann på gulvet langs veggen. Jeg tørker det bort, men neste dag er det tilbske. . Det er en yttervegg. Rørlegger har vært her og ikke funnet noe galt med rør eller maskiner. Han forsto ikke hvor vannet kom fra.. det er ingen fuktskader på vegg så dette har nok dukket opp nylig. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre nå! Helt fortvilet faktisk for jeg får ingen vettuge svar noen sted. Har prøvd å søke på nett uten hell.. Anonymkode: 2cbe6...953 Har du vaskemaskin der? Har du tørketrommel der? Hvilken type? En som du tømmer vannbeholderen på eller en som har utluftingsslange som skal føres ut i friluft? Anonymkode: aae4b...c69 1
Gjest Sunhands Skrevet 27. februar 2016 #15 Skrevet 27. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett en luftavfukter på dette rommet Antagelig er det kondens som samler seg der (jeg tenker på dette grunnet at problemet er mot yttervegg. Fukt trekker seg mot der det er kaldest) Tørker dere tøy på dette rommet? Avfukter er en smart investering En klesvask gir fra seg ca 3 liter vann! Anonymkode: aae4b...c69 Det er en god sjanse for at dette stemmer. Kalde yttervegger og høy luftfuktighet inne kan føre til dette. Sjansen er vel egentlig større for at det skal være det enn en lekkasje. Derfor er det interessant å høre hvordan utluftingen er på vaskerommet ditt.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #16 Skrevet 27. februar 2016 31 minutter siden, Sunhands skrev: Det du skriver er litt upresist. Hvilke tegn på fukt er det? Når drenere dere sist? Hei! Vi har ikke drenert. Det er ingen kjeller under, kun betongplate på mark. Har ikke trommel, tørker ikke klær der. Har vaskemaskin og varmtvannsbereder i dette rommet. Ikke noe galt med dem. Kjenner en litt rå lukt, men det kan være innbilning. Så dere mener at jeg IKKE trenger å kontakte forsikringsselskap ? Anonymkode: 2cbe6...953
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #17 Skrevet 27. februar 2016 Ops, glemte å besvare alle spm: Dette er første etasje, ingen kjeller under. Sånn rund ventilasjonsavtekk på vegg. Anonymkode: 2cbe6...953
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #18 Skrevet 27. februar 2016 Er det nok tilluft til rommet da? Antar det er mekanisk avtrekksvifte ala pax du mener? sånn som går rett ut på yttervegg? Er det det først de siste dagene det har kommet eller er det på et sted det kunne ha vært en stund, men vanskelig å oppdage fordi man ikke akkurat henger langs gulvet på vaskerommet sitt. Er det vindu eller lignende på rommet? Er det noe kondens/fukt på det i såfall? Hvordan er temperaturen på vaskerommet? Anonymkode: f7597...870 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #19 Skrevet 27. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ops, glemte å besvare alle spm: Dette er første etasje, ingen kjeller under. Sånn rund ventilasjonsavtekk på vegg. Anonymkode: 2cbe6...953 Jeg ville investeri i en avfukter. Det kommer jo tross alt mye fuktighet i luften der når du tar vått tøy ut fra vaskemaskinen. At du kjenner lukt er heller ikke et godt tegn. Hvor gammel er varmtvannstanken som står der? Kan det være lekkasje fra denne? Går vaskevannet fra vaskemaskina rett i et sluk i gulvet? Anonymkode: aae4b...c69 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #20 Skrevet 27. februar 2016 Det er 23-24 grader. God utlufting. Kondens er utelukket. Varmtvannsbereder ok. Jeg lurer egentlig bare på en ting: Hvem skal jeg ringe? Hvilken fagmann? Anonymkode: 2cbe6...953
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå