AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Hvordan panerer du Kyllingfileter? Anonymkode: b0cf4...6a1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Mel, egg, griljemel/knust kavring. Evt mel, egg, mel, egg, griljemel. Ha krydder i melet Anonymkode: 1bb1b...be7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Kjepper kyllingfileten i to (eller tre) så den blir løvtynn, vasker, klapper tørr, ruller i mel, salt og pepper, dypper i en blanding av egg, salt pepper og parmesan, ruller så i en blanding av brødsmuler, parmesan, salt og pepper. Dersom jeg får glutenallergikere på besøk er det rismel heller enn hvetemel og malte mandler heller enn brødsmuler. Stek til gyllen stekeskorpe. Pannert noe som helst uten parmesan er kjipe saker, så heldigvis får jeg aldri folk som ikke spiser ost på besøk... Anonymkode: 5cb43...5f8
Ananas. Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 I en blanding av egg, polenta og krydder (kan være salt, pepper, andre krydder fra boks, friske urter, chili osv.), noen ganger med parmesan, men liker det ofte bedre uten, og kan da heller fylle dem med ost av noe slag.
Susa Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjepper kyllingfileten i to (eller tre) så den blir løvtynn, vasker, klapper tørr, ruller i mel, salt og pepper, dypper i en blanding av egg, salt pepper og parmesan, ruller så i en blanding av brødsmuler, parmesan, salt og pepper. Dersom jeg får glutenallergikere på besøk er det rismel heller enn hvetemel og malte mandler heller enn brødsmuler. Stek til gyllen stekeskorpe. Pannert noe som helst uten parmesan er kjipe saker, så heldigvis får jeg aldri folk som ikke spiser ost på besøk... Anonymkode: 5cb43...5f8 Litt ot her.. Kan jeg spørre hvordan parmesan smaker? Er det veldig sterk smak? Jegver liksom så sær at jeg kun spiser norvegia og synnøve finden, og mozarella på pizza da...ofte jeg rasper vanlig gulost oppi paneringen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Den 2/27/2016 at 17.47, Susa skrev: Litt ot her.. Kan jeg spørre hvordan parmesan smaker? Er det veldig sterk smak? Jegver liksom så sær at jeg kun spiser norvegia og synnøve finden, og mozarella på pizza da...ofte jeg rasper vanlig gulost oppi paneringen. Mild Anonymkode: b0cf4...6a1
Sapientia Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Den 27.2.2016 at 17.47, Susa skrev: Litt ot her.. Kan jeg spørre hvordan parmesan smaker? Er det veldig sterk smak? Jegver liksom så sær at jeg kun spiser norvegia og synnøve finden, og mozarella på pizza da...ofte jeg rasper vanlig gulost oppi paneringen. Parmasan lukter jo nærmest sure føtter, sånn sett kan osten være litt avskrekkende. Men den smaker MYE bedre, og en god del mildere, enn den lukter. Hvis du er usikker på om du liker det, så kjøp en god parmasan (f.eks. en av de "trekantene") de selger, for all del ikke kjøp den opprevne i en brun boks. Den er ikke god! Og prøv først med litt i en osteblanding på pizza, lasagne eller lignende. Eller ta litt på pasta med kjøttsaus (bolognese eller lignende). De smelter da inn i retten. Jeg synes i alle fall selv osten var best i de sammenhengene de første gangene jeg spiste den. Nå spiser jeg den gjerne i salat og på helt andre pastaretter også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå