Arwen Skrevet 17. oktober 2004 #1 Skrevet 17. oktober 2004 Jeg er ikke så veldig glad i sanger i bryllup så vi dropper alt av sånne velkommen til bords-sang og takk for maten sang. Hva gjør dere? Har dere mange sanger?
rutti Skrevet 17. oktober 2004 #2 Skrevet 17. oktober 2004 Hei! Vi skal ha velkommen sang som vi har diktet selv. Vi skal også skrive sang til foreldre og søsken, takke for alt liksom. Men hvis dere ikke liker sanger, så synes jeg dere skal droppe det.???Jeg synes stemningen tar seg litt opp med sanger blant mange taler...!
Gjest Tabby Skrevet 17. oktober 2004 #3 Skrevet 17. oktober 2004 Vi er ikke glad i sanger, og siden vi er bare maks 19 til maten så er det helt uaktuelt. De aller færreste i min familie synger høyt med andre til stede. Svigermor snakket om at de måtte sette seg ned og dikte, dette var i sommer, men da sa jeg at de godt kan la være. Er litt trist om de legger masse tanker i en sang, og så er det ingen som synger...
rutti Skrevet 17. oktober 2004 #4 Skrevet 17. oktober 2004 Enig i det at når man er så få til stede, blir det bare dumt med masse fine sanger som ikke blir sunget skikkelig. Vi blir vel 90!
Tina75 Skrevet 17. oktober 2004 #5 Skrevet 17. oktober 2004 Jeg er ikke så veldig glad i sanger i bryllup så vi dropper alt av sånne velkommen til bords-sang og takk for maten sang. Hva gjør dere? Har dere mange sanger? Vi hadde ingen sanger og var ca. 70. kjempebra stemning allikevel!
ringblomst Skrevet 17. oktober 2004 #6 Skrevet 17. oktober 2004 Utgangspunktet ikke vant med sanger, men mannen min sin familie har det "alltid". Vi hadde kun hjemmelagde sanger - og det var faktisk veldig hyggelig, spesielt siden svigerfar er veldig flink til å dikte .
Lullu Skrevet 18. oktober 2004 #7 Skrevet 18. oktober 2004 Hei! Vi syntes det er koselig med sanger vi. Så lenge det ikke blir alt for mange da selvsagt. Er jo ikke alle som ønsker å si noe, men som gjerne vil skrive en sang istedet. Har ingen "Velkommen-sang", men har en type "takk-for-maten-sang". Vi deler ut konvolutter som inneholder sangen og et lite lys etter middagen. Sangen er skrevet etter melodien til "Lykkeliten". Gjestene tenner lysene, og disse sendes mot brudeparet. Lysene plasseres i et isoporhjerte forran brudeparet (kledd med folie). Var i et bryllup, der dette ble gjort, og var en virkelig flott avslutning på det hele. (Isopor-hjertet må gjøres ferdig med hull til lysene på forhånd). Jeg skal holde tale til min kjære, men har også skrevet en sang.
Martha Stewart Skrevet 18. oktober 2004 #8 Skrevet 18. oktober 2004 Vi er ikke glad i sanger' date=' og siden vi er bare maks 19 til maten så er det helt uaktuelt. [/quote'] Samme her. Håper jeg da...
Arwen Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2004 Vi deler ut konvolutter som inneholder sangen og et lite lys etter middagen. Sangen er skrevet etter melodien til "Lykkeliten". Gjestene tenner lysene, og disse sendes mot brudeparet. Lysene plasseres i et isoporhjerte forran brudeparet (kledd med folie). Var i et bryllup, der dette ble gjort, og var en virkelig flott avslutning på det hele. (Isopor-hjertet må gjøres ferdig med hull til lysene på forhånd). Blir ikke sånne ting veldig stivt og rart? Har aldri vært med på det og prøver å se det fra brudeparets sted. Tror jeg ville følt meg litt beklemt jeg.
Lullu Skrevet 18. oktober 2004 #10 Skrevet 18. oktober 2004 Blir ikke sånne ting veldig stivt og rart? Har aldri vært med på det og prøver å se det fra brudeparets sted. Tror jeg ville følt meg litt beklemt jeg. Dette var utrolig flott, og ikke stivt og rart i det hele tatt. Men folk er jo forskjellige selvsagt. Folk syntes det var veldig hyggelig. T.o.m. de unge gutta vi snakket med etter bryllupet vi var i, ble rørt av denne sangen. Lysene ble slått av, og alle sang og sendte lysene fremover til de endte hos brudeparet. Det ble en fin stemning blandt gjestene. Kommer jo sikkert ann på antall gjester også. Vi blir 70 stk. Mamma og svigermor som er ansvarlig for å dele ut sangene. Teksten på sangen er også ganske koselig syntes jeg: Melodi: Lykkeliten Nå er bryllupsfesten kommet og det siste brev brakt ut Vi vil hylle både mannen og hans søte lille (?) brud La oss åpne dette brevet som vår postmann har bragt frem. Bring dem både lys og glede med i deres felles hjem. Sangens ord og toner klinger mot vårt unge brudepar. Gode ønsker den jo bringer til de to vi feiret har. Dele livet skal de hver dag det går godt i slik et lag For en fremtid lys og fager er vårt ønske her i dag. Tenn et lys og la det vandre til den plass hvor festens to sitter glade blant oss andre der i lysets skjær skal bo Og en minnekrans vi binder av de glade flammers dans Ønsker dagene som rinner Stråle må i lysets glans.
ragsan Skrevet 18. oktober 2004 #11 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg trengte egentlig et "Tja" alternativ, men endte med å svare nei - noe som kanskje er litt feil... Jeg er vant til at det dukker opp sanger ved festlige anledninger, og synes egentlig det er greit (selv om man kan bli litt flau når man selv er midtpunktet...) - men har desverre litt problemer med å sette til side litteraturkritikeren i meg, så jeg gremmer meg dersom sangen har for mye klisjéer eller for anstrengte rim... Ikke noe å gjøre ved. Vi kommer nok ikke legge opp til sanger selv, men jeg tror neppe vi kan unngå at det blir skrevet noen til oss...
Arwen Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #12 Skrevet 18. oktober 2004 Vi kommer nok ikke legge opp til sanger selv' date=' men jeg tror neppe vi kan unngå at det blir skrevet noen til oss... [/quote'] Det er vel der vi er også. Hvis noen har lyst å skrive sanger så må de gjerne gjøre det, men vil ikke sette i stand noe selv (eller oppfordre til det)
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2004 #13 Skrevet 18. oktober 2004 Tja,...sanger kan være greie nok de, så lenge ikke flesteparten av sangene har melodien "musevisa" eller "jeg er havren",..
Gjest MrsL Skrevet 18. oktober 2004 #14 Skrevet 18. oktober 2004 I utgangspunktet er jeg ikke glad i sanger, men vi hadde en velkommensang, en sang til hjemmet og ett takk for maten vers. 2 av dem ble brukt. I tillegg hadde forloveren til brudgommen skrevet sang og det hadde også brudgommens foreldre.
Gjest Eir Skrevet 18. oktober 2004 #15 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg synes det er bra med sanger, så lenge de er skrevet så det er mulig å synge dem, og de har en innholdsrik tekst. I tillegg til at man bør være nok sangglade mennesker for at det skal funke.
cecily Skrevet 19. oktober 2004 #16 Skrevet 19. oktober 2004 Vi hadde ikke en eneste sang i vårt bryllup. Helt bevisst.
Bokalven Skrevet 19. oktober 2004 #17 Skrevet 19. oktober 2004 Jovisst liker jeg sanger... (Det var ikke noe spørsmål om type sanger eller hvor de ble sunget... )
LilleBille Skrevet 19. oktober 2004 #18 Skrevet 19. oktober 2004 Jovisst liker jeg sanger... (Det var ikke noe spørsmål om type sanger eller hvor de ble sunget... ) .. skal riktignok ikke gifte meg ... men mener noe om sanger likevel.. Synes det er hyggelig med personlige sanger - sanger som er diktet til paret/en av dem med personlige minner. Misliker derimot veldig sånne ferdigproduserte "standarsanger" - hvor det bare synges om brud/brudgom - og det bare er en sang for sangens skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå