Gå til innhold

Hvordan få hemmelig nummer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha hemmelig nummer da flere klienter i det siste har søkt opp telefonnummeret mitt og ringt meg privat. Ser at telenor tar 700,- for å opprette hemmelig nummer og deretter 8 kr per måned. Jeg synes allerede jeg betaler for mye til telenor og ønsker ikke betale 700,- for dette. Trodde det var bare å melde inn til telefonkatalogen at man ikke ønsker nummeret sitt der. Noen som vet?

Anonymkode: 11bc3...d3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hemmelig nummer for noen år siden og da tror jeg ikke det kostet noe, kan ikke ha vært mye i så fall. Rart prisen har økt så mye. Kan du ikke sjekke andre mobilselskaper også? 

Anonymkode: 40860...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet kan man i prinsippet få strøket katalogoppføringer på nett gratis. Jeg sier i prinsippet fordi jeg opplever at ikke alle er like gode til å oppdater registrene sine. Det er imidlertid ikke det samme som hemmelig nummer. Ringer man opplysningen vil man fremdeles få opplyst nummeret. Hemmelig nummer er sperret for innsyn.

Du kan sikkert sjekke hva andre selskap krever for hemmelig nummer.

https://slettmeg.no/artikler/slik-sletter-du-deg-fra-nettkatalogene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut til at min telefonoperatør har denne tjenesten. Men hos Telia (ex Netcom) koster det visst 250/år eller 1/dag for kontantkort. Gratis hos Chess?

Selskapa taper jo poenger på at folk ikke får ringe når de ikke vet nummeret, så at de tar betaling for å holde det hemmelig, er forståelig

Anonymkode: 423a9...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er dessverre bundet til telenor et halvt år til, men får se om det hjelper å fjerne nummeret fra katalogene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ante ikke at noen måtte betale for det. Jeg har hatt hemmlig nummer i årevis, helt gratis. Jeg har også onecall :)

Anonymkode: 18cc8...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EpleDrue

Du kan få kjøpt hemmelig nummer hos din mobilleverandør, evt så kan du gratis gjøre nummeret ditt privat. Da ringer du til feks Telenor og ber de fjerne nummeret ditt fra telefonkatalogen. Mener du også kan gjøre dette selv på f.eks gulesider.no 

med hemmelig nummer vil ikke ditt nummer stå når du ringer folk. Privat nummer vil ikke la andre søke deg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten umulig å ha hemmelig nummer. Jeg ha hatt det i mange år, men så kom det en haug nye opplysningstjenester... De sjekket ikke hva operatøren hadde notert, og la ut navn og adresse på mitt nummersøk. Har hatt mange runder med flere selskap, og min operatør. Operatøren har alt på det rette, men fremdeles er jeg fult søkbar, fordi disse selskapene som leverer opplysningstjenestene ikke bryr seg en døyt. Fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdt å notere også, at noen opplysningstjenester har fjernet opplysningene, men siden det ligger et sted i historikken på nettsidene deres, så kommer det opp på googlesøk alikevel. Hvis jeg googler navnet mitt eller nummeret mitt, kommer ALT opp, selv når de har fjernet opplysningene fra sin egen søkemotor.... Har testet dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Verdt å notere også, at noen opplysningstjenester har fjernet opplysningene, men siden det ligger et sted i historikken på nettsidene deres, så kommer det opp på googlesøk alikevel. Hvis jeg googler navnet mitt eller nummeret mitt, kommer ALT opp, selv når de har fjernet opplysningene fra sin egen søkemotor.... Har testet dette. 

Testet på meg selv nå, jeg slettet meg rundt omkring på opplysningstjenester for et år siden eller noe. Fant ingenting, men det tar kanskje litt tid før det er borte?

Anonymkode: f930c...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testet på meg selv nå, jeg slettet meg rundt omkring på opplysningstjenester for et år siden eller noe. Fant ingenting, men det tar kanskje litt tid før det er borte?

Anonymkode: f930c...174

Sikkert. Men siden jeg ikke har fjernet mitt hemmelige nummer siden 2009 og nå plutselig ligger ute igjen, gir ingen mening. Ble kasteball mellom obsternasige ansatte i mindre opplysningstjenester og Google. Google tar ikke imot noe som helst og de små selskapene skylder på Google. De store selskapene sa bare "aner ikke...." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiberhusk skrev:

Verdt å notere også, at noen opplysningstjenester har fjernet opplysningene, men siden det ligger et sted i historikken på nettsidene deres, så kommer det opp på googlesøk alikevel.

For å sikre at nr. er løynt, er det best å teikne nytt abo i nytt selskap med nytt nr., og ha det løynt frå dag ein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha hemmelig nummer da flere klienter i det siste har søkt opp telefonnummeret mitt og ringt meg privat. Ser at telenor tar 700,- for å opprette hemmelig nummer og deretter 8 kr per måned. Jeg synes allerede jeg betaler for mye til telenor og ønsker ikke betale 700,- for dette. Trodde det var bare å melde inn til telefonkatalogen at man ikke ønsker nummeret sitt der. Noen som vet?

Har hemmelig nummer hos både Netcom og telenor. 

Skal du nå ha hemmelig nummer, så er det lurt å få deg et nytt nummer og ikke bruke det gamle fordi det ligger ute på mange katalogsider og på google. Omtrent umulig å få fjernet det. Du må gå inn på hver enkelt side og skrive og bed dem fjerne nummeret ditt. Stress. 

Oppretter du et nytt nummer, gir du beskjed om at du skal ha hemmelig nummer FØR nummeret blir registrert og det blir ordnet. Har aldri hørt eller sett at noen tar seg betalt for hemmelig nummer. 

På Telenor kan du og gå på mine sider, og reservere deg mot katalogoppføring og div. Det har jeg gjort med alle mine nummer der og ingen kommer opp ved googlesøk, nå. Vær obs på at noen på sperret adresse med hemmelig telefonnummer har ved feil blitt lagt ut med både adresse og telefonnummer. Den teleoperatøren har da måttet ta kostnadene kunder får ved å flytte...(avisoppslagssak.)

Anonymkode: ef732...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!erk degnog at ulempen ved hemmelig nummer er at du ved nymotens telefonsentraler hos f.eks. fastlegen risikerer å ikke komme igjennlm på telefonen. Disse sentralene prioriterer nummer som ligger knyttet til deres pasienter. Med hemmelig nummer så får du ikke den tilknytningen, og ender bakerst i køen. 

Anonymkode: ef732...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Vox_populi skrev:

For å sikre at nr. er løynt, er det best å teikne nytt abo i nytt selskap med nytt nr., og ha det løynt frå dag ein.

Det ble gjort :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Det ble gjort :icon_frown:

Du fekk nytt hemmeleg nr. og nytt abonnement for sju år sidan, meiner du? Du må rekne med å måtta skifte med få års mellomrom; nummeret ditt blir etter kvart kjent dersom du brukar telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vox_populi skrev:

Du fekk nytt hemmeleg nr. og nytt abonnement for sju år sidan, meiner du? Du må rekne med å måtta skifte med få års mellomrom; nummeret ditt blir etter kvart kjent dersom du brukar telefonen.

Gir fremdeles ingen mening at det skal være så enorme glipper i systemene til samtlige opplysningstjenester. Skjult fra søk skal da være skjult. Har gitt opp kampen, da jeg ble henvist til Google. Største og værste bedrift å prøve å kommunisere med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Gir fremdeles ingen mening at det skal være så enorme glipper i systemene til samtlige opplysningstjenester. Skjult fra søk skal da være skjult. 

Har du hatt telefonnummeret ditt offentleg tilgjengeleg, er løpet køyrt. En kan samanlikne internett med avisa. Har noko stått i avisa, kan ein ikkje vende deg til nokon instans og be om at opplysninga skal slettast. DET ER IKKJE MOGELEG, når avisa er trykt og distribuert. (Det ville vere historieforfalskning også, forresten)
Sjølv om du mot formodning skulle klare å få Google til å underslå tlf.nr. ditt, finst det fleire andre søkjemotorar, og ei ukjend mengde private diskar som også kan ha lagra det.
Opplysningstenestene konkurrerer i å kunne opplyse om tlf.nr., og vil ha mest mogeleg fullstendige lister, så dei supplerer opplysningane frå telefonselskapa med kunnskap frå andre kjelder. At du finn på at du vil gjere nummeret ditt hemmeleg, bryr dei seg fint lite om. Dei vil ikkje med vitande og vilje gjere oppslaga sine dårlegare enn konkurrentens.

Det du kan, gjere, er som før nemnt at du får deg nytt nr,, som tlf.selskapet (ev. mot betaling) ikkje røpar til opplysningstenestene. Det gamle, som har vori kjent, kan ikkje gjerast hemmeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nytt hemmelig nummer for noen år siden igjennom Telenor. I utgangspunktet så kostet det penger hvis man bare vil ha det, men jeg fikk det gratis grunnet trakassering/trusler osv. Har hvert fall ikke betalt ett øre i etterkant.

Men mye mulig ting har forandret seg nå og at det koster penger uansett.

Anonymkode: 1c0d4...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...