AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #1 Del Skrevet 26. februar 2016 https://nrkbeta.no/2016/02/24/disse-robotene-skremmer-vettet-av-oss/ Vil slike roboter brukes i krig i fremtiden? Anonymkode: f9c22...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 26. februar 2016 #2 Del Skrevet 26. februar 2016 Synes ikke at den roboten der virket så skummel og heller ikke så truendes ut. Jeg kan godt tenke at roboter eller andre type maskiner kan bli brukt i krig i fremtiden, jeg har også sett andre eksempler på maskiner som er ment for militære hensikter, og disse ser virkelig skumlere ut. Tenker da at det vil være en blanding av maskiner/roboter og mennesker, ikke kun roboter/maskiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
44h Skrevet 26. februar 2016 #3 Del Skrevet 26. februar 2016 https://en.wikipedia.org/wiki/General_Atomics_MQ-1_Predator Synes det virker mer skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 27. februar 2016 #4 Del Skrevet 27. februar 2016 Roboter vil sannsynligvis bli brukt, men jeg tviler på at menneskelignende roboter som dette vil være hensiktsmessig (les: økonomisk). Fra et teknisk perspektiv så er det vanvittig komplisert med slike styringssystemer som skal emulere menneskelige bevegelser og da i tillegg kunne utføre praktiske oppgaver. På slagmarken tror jeg muligens vi vil se kjørbare roboter for rekognosering og strid og i tettbebyggelse vil man se flyvende droner for rekognosering og detonering av eksplosiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. februar 2016 #5 Del Skrevet 27. februar 2016 20 timer siden, Sunflower-Delight skrev: Synes ikke at den roboten der virket så skummel og heller ikke så truendes ut. Jeg kan godt tenke at roboter eller andre type maskiner kan bli brukt i krig i fremtiden, jeg har også sett andre eksempler på maskiner som er ment for militære hensikter, og disse ser virkelig skumlere ut. Tenker da at det vil være en blanding av maskiner/roboter og mennesker, ikke kun roboter/maskiner. Flere av robotene til Boston Dynamics er utviklet spesiikt for krig, som de firbeinte pakkdyrene. De er laget for å kunne ta oppakningen og utstyret til en hel tropp marinesoldater, for å lette forseringen av ulendt terreng for dem. Den er autonom, kan programmeres til å enten følge en bestemt person, eller til å ta seg frem til et bestemt sted i terrenget. Den kan gå stort sett over alt der f.eks en hest kan gå, og minst like raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. februar 2016 #6 Del Skrevet 27. februar 2016 4 timer siden, Larsern skrev: Roboter vil sannsynligvis bli brukt, men jeg tviler på at menneskelignende roboter som dette vil være hensiktsmessig (les: økonomisk). Fra et teknisk perspektiv så er det vanvittig komplisert med slike styringssystemer som skal emulere menneskelige bevegelser og da i tillegg kunne utføre praktiske oppgaver. På slagmarken tror jeg muligens vi vil se kjørbare roboter for rekognosering og strid og i tettbebyggelse vil man se flyvende droner for rekognosering og detonering av eksplosiver. Det er laget flere sentinel-systemer basert på et lite ATV-chassis, med bestykning som kan varieres etter oppgave. Det er selvsagt prototyper, men jeg tror ikke det er langt igjen til man ser sånne maskiner i felten. En sånn enhet kombinert med flygende droner ville kunne dekke et stort område og være vanskelige å oppdage, siden de kunne unngå vakter, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 27. februar 2016 #7 Del Skrevet 27. februar 2016 1 time siden, Mann 42 skrev: Flere av robotene til Boston Dynamics er utviklet spesiikt for krig, som de firbeinte pakkdyrene. De er laget for å kunne ta oppakningen og utstyret til en hel tropp marinesoldater, for å lette forseringen av ulendt terreng for dem. Den er autonom, kan programmeres til å enten følge en bestemt person, eller til å ta seg frem til et bestemt sted i terrenget. Den kan gå stort sett over alt der f.eks en hest kan gå, og minst like raskt. Kan hende. Syntes bare ikke at den videoen av den ene roboten viste den's beste side. Han snublet jo halveis i snøen. Hvis den hadde hatt litt stødigere måte å bevege seg rundt på så ville det ha vært mye bedre eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. februar 2016 #8 Del Skrevet 27. februar 2016 46 minutter siden, Sunflower-Delight skrev: Kan hende. Syntes bare ikke at den videoen av den ene roboten viste den's beste side. Han snublet jo halveis i snøen. Hvis den hadde hatt litt stødigere måte å bevege seg rundt på så ville det ha vært mye bedre eksempel. Ja, ikke sant? Den snublet HALVVEIS, men hentet seg fint inn igjen. Det er ganske imponerende. Disse robotene har veldg solid programmering for bevegelseskontroll og balanse. De er omtrent så effektive som hardwaren tillater dem å være, virker det som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå