Gå til innhold

Tegn på at man begynner å bli eldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg nærmer meg 35, så merker jeg at det er visse ting jeg foretrekker nå i forhold til jeg var yngre. Er jeg alene om dette?

- fredag kveld er hellig. fordi jeg gleder meg til krimen på nrk...

- jeg har begynt å lese Norsk Ukeblad og løser kryssord. 

- har begynt å si "det var bedre før, huff dagens ungdom, skjønner ikke all teknologien" 

- jeg drar helst på ferie der jeg har vært før. har faste hotell jeg liker og jeg bor på minst 4 stjerners hoteller. My backpacking days are gone. 

- sosialt samvær planlegges mye mer enn før. nå skjer det ikke så ofte at jeg bare ramler ut på fylla. jeg blir så utrolig sliten så vurderer nøye om det er verdt det før jeg drar på fest/byen.

- syns ny musikk er slitsom og bråkete. foreterekker P4 fremfor MP3.

- plutselig ble baking og matlaging artig. 

Flere?  

Anonymkode: 4878d...80b

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Når topp 20-musikken er ukjent

- Når barne-tv er bråkete

- Når man skrur opp lyden på radioen når nyhetene kommer, og skrur ned igjen når det er over.

- Reiser på charter (orker ikke å bruke tiden på planlegging)

- Når man drar på jobb for å slappe av

Blir selv 35 år i år :fnise:

Anonymkode: 57e8d...c9a

• Liker 4
Gjest gjestvest
Skrevet

- Du må til enhver tid passe på å ha på deg rent undertøy når du forlater huset. I tilfelle du havner opp i en ulykke.

Neida. Det var mamma som sa det.  :laugh:

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Når up and coming artister og skuespillere er yngre enn deg.

Skrevet

Når jeg begynner å skimte pungen til mannen mellom beina når jeg ser han naken bakfra :(

Da tar jeg et blikk på mine egne patter, og innser at de også har nærmet seg bakken med flere cm fra "glansdagene". Vi er midt i 30-årene. Så jævlig irriterende at kroppen forfaller så tidlig....

Anonymkode: bf1b1...d00

• Liker 7
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg nærmer meg 35, så merker jeg at det er visse ting jeg foretrekker nå i forhold til jeg var yngre. Er jeg alene om dette?

- har begynt å si "det var bedre før, huff dagens ungdom, skjønner ikke all teknologien" 

- jeg drar helst på ferie der jeg har vært før. har faste hotell jeg liker og jeg bor på minst 4 stjerners hoteller. My backpacking days are gone. 

- sosialt samvær planlegges mye mer enn før. nå skjer det ikke så ofte at jeg bare ramler ut på fylla. jeg blir så utrolig sliten så vurderer nøye om det er verdt det før jeg drar på fest/byen.

Flere?  

Dette!

- Løser kryssord før jeg legger meg

- Synes dagens ungdom er veldig masete

- Synes plutselig kjøttpudding med brun saus og tyttebærsyltetøy er en veldig god middag :P

- Gleder meg til fredagskveldene, for da skal jeg være helt alene med god middag og bok eller TV

- Når jeg en sjelden gang er på byen, kjeder jeg meg stort sett og savner sofaen min. 

- Har begynt å stønne lavt når jeg må reise meg opp fra gulvet eller gjøre andre ting som før ikke var fysisk krevende i det hele tatt.

(33 år)

• Liker 4
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere?  

- fredag kveld: varierer mellom å ville slappe av og gjøre noe

- Jeg skal aldri lese norsk ukeblad, da vil jeg heller lese gamle utgaver av partiet NS' progagandamagasiner. Kryssord er ok, selv om det ikke er noe jeg egentlig oppsøker aktivt. 

- Jeg jobber med et teknisk yrke og er generelt veldig "tech savvy", så det går fint. Jeg kan mer enn 90% av den yngre generasjonen også.

- Foretrekker hotell, men behøver ikke nødvendigvis være 4/5 stjernes selv om det selvfølgelig er digg. Hostel med eget rom går helt fint, det går som regel greit å dele bad så lenge det ikke er et enkelt bad som deles på absolutt alle. (har uansett aldri likt åttemansrom og lignende, selv ikke da jeg var 20). Prøver nye gjerne steder

- Ting må planlegges mer i full jobb, ja. 

- Ny musikk er konge

- Matlaging ja, baking nei. 

Mine tillegg:

- Gidder ikke fylla for fyllas skyld lengre. Hender det blir noen pils for mye, men det er da ikke planlagt. Bedre med en pub eller konsert med ban innen sjangeren jeg foretrekker. 

- Nachspiel er ut

- Rødvin som ikke er av god kvalitet er ut. Jeg drikker det uansett sjelden, og skal jeg først ha det så skal det være en magnumflaske. 

- Whisky er in. Minst 12 år gammel, single malt, men jeg er heller ikke finere på det enn det. 

Anonymkode: 9fcab...4f1

Skrevet

Er midt på 30-tallet

Skulle fortelle ungene om hvordan noe var da jeg var liten og begynte setningen med: "I gamledager, da jeg var liten...". Setningen var sluppet ut før jeg skjønte hva jeg hadde sagt, synes jo selv ikke det er gamledager.

Og som Snikk skriver - stønne når jeg reiser meg.

• Liker 3
Skrevet

Når du tar deg selv i å lure på om du skal plukke med deg en pose "Kongen av Danmark" drops der du står og venter på at kaffemaskinen på Narvesen skal bli ferdig med å fylle koppen din :fnise:

Anonymkode: 4d5a6...29f

• Liker 6
Skrevet

Når en kjenner på at man er mer laid back på generell basis.

Dont sweat the small stoff - praktiseres, for man er trygg nok, og oversikten til, at det betyr ikke noe i det store bildet.

Rundere i kantene, mer overbærende med andre, aksept og ok med det meste, mens andre ting blir en mer smal på, mer en selv, og ikke redd for å vise/uttrykke det.

Roen til å strikke, bake å koser meg på kjøkken :)  

Reising foregår i behagelige former.

Anonymkode: 23ea0...d7c

• Liker 1
Skrevet

Oi. Mye av det som blir nevnt her er ikke et tegn at dere begynner å bli voksne, men heller kjedelige.

Anonymkode: b40d2...b6e

• Liker 13
Skrevet

Jeg er visstnok 11 år yngre enn deg, men det har allerede begynt å komme snikende.

- Jeg muter TVn når det er reklamepause. Så mye bråk og støy!

- Jeg blir hungover og har ikke lenger energi til en todagers.

- Nach er totalt uinteressant.

- Å ligge hjemme foran TVen frister som regel mer enn å gå på byen. Har i alle år dratt på byen hver eneste helg.

- Jeg blir ikke lenger forelsket i kjekke kjendismenn :P

- Jeg er ikke aktivisten jeg en gang var. Har ikke lenger overskudd :dry:

- Jeg hører ofte på P1 istedet for NRJ. Lol

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Mye av det som blir nevnt her er ikke et tegn at dere begynner å bli voksne, men heller kjedelige.

Haha, for meg er det det samme! De fleste voksne jeg kjenner er kjedelige.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 9dd89...250

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 9dd89...250

27.

11 minutter siden, Tibbie skrev:

Haha, for meg er det det samme! De fleste voksne jeg kjenner er kjedelige.

Voksne trenger ikke å være kjedelige, men mye av det som skrives her er heller tegn på at de begynner å bli kjedelige enn eldre.

Skrevet

Når den dagen i uka jeg legger meg tidligst er fredag, for da er jeg så utslitt av arbeidsuka... 

Anonymkode: de37f...715

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kjenner meg ikke igjen i strikking, baking, hjemmet/Allers/norsk ukeblad og charterturer, syns det er dørgende kjedelig og jeg kan hverken strikke eller bake.  Foretrekker uspesifiserte reiser fremfor charter. Følger godt med på teknologien og pappa på 70 er enda større teknologinerd enn meg.  Så slett ikke alle "gamle" over en viss alder som mister interessen for sånt selv om mange gjør det  

Følger ikke så godt med på ny musikk lenger, musikken var mye bedre før! Liker best musikk fra lenge før jeg ble født.  Albumet på avataren min er et godt eksempel på min musikksmak. Men man trenger ikke være gammel for å digge Pink Floyd, den ene nevøen min på 18 digger også dem og har digget dem siden han var en neve stor. Men jeg liker noe ny musikk også da, men generelt syns jeg musikk fra 70, 80, 90 og 00-tallet tallet er best.

Mange av de mest populære artistene og skuespillerne er yngre enn meg 

Når man kunne vært moren til de yngste idol-deltakerne (om man hadde begynt like tidlig som mamma til michelle  )

Skrur av lyden når reklamen kommer, jeg hater reklame! 

Syns synd på dagens barn som ikke får vokse opp med portveien 2, kalle klovn og skomakergata på tv. 

Syns dagens ungdom er bråkete, bortskjemte og frekke

Omtaler min barndom (født på 80-tallet) som "gamle dager" til nevøen min på 13

Har hatt en skikkelig barndom der vi lekte gjemsel, boksen går og lekte ute hele dagen og mobil var det ingen som visste hva var en gang

Det kuleste dataspillet da jeg var liten var "Shufflepuck" som var på pappas svart-hvitt mac classic fra 1988 eller så

Orker ikke fylla og foretrekker å fjase på kåge fremfor å gå på byen. Men jeg har heller aldri vært noe festmenneske, så akkurat det har ikke noe med alder å gjøre. 

Endret av Salka
  • Liker 1
Skrevet

- Når klære blir for små ila kort tid. (baby som blur barn) ja...det er jo eldre da :P

Helt ærlig :

- Når du ikke lenger finner fylla så morsom. 

- Når du innser at du må bidra i samfunnet, ikke bare tenke at alle andre skal gjøre ditt og datt.

- Når enkelte sanger du hørte mye på, blir plagsomme.

- Når du ikke kan spise fult så mye uten konsekvenser. (dårlig hud, for trange bukser).

Anonymkode: c398f...895

Skrevet

- Når du ser/merker hvilke skavanker du vil arve fra foreldrene. I mitt tilfelle åreknuter. Har så vidt kommet noen små klumper litt over knærne på innsiden av låret.

- når du ser hvor det første rynkene kommer. 

- Når smilerynkene er tydeligere enn da du var yngre.

Anonymkode: c398f...895

• Liker 1
Skrevet

Mange her er ikke eldre, bare mer satt. Jeg er snart 38, går fremdeles på fest to dager på rad innimellom, er gjerne med på nachspiel og har masse ny musikk på spillelistene mine på spotify. Jeg har alltid likt å lage mat så ser ikke på det som et tegn på å bli gammel. Har bakt hele livet, og det var aldri et negativ ord om nystekte skillingsboller eller meg som hadde bakt dem da jeg bodde i kollektiv hele studietiden ;)

Derimot er det en del valg jeg tar fordi jeg nå er mer opptatt at komfort og "det gode liv", og ikke minst har råd til å betale for det. Er nok der jeg skiller meg mest fra da jeg var yngre, f.eks

- skikkelig hotell med god omtale, god frokost og bra plassering på ferie, slutt på sleasy bakgatehotell og ovesaler

- råvarerer av god kvalitet når jeg skal lage mat, og vin kjøpes etter det jeg liker og ikke prisen på etiketten. 200 kr for en vinflaske er ikke lenger dyrt

- stresser ikke med å nå buss hjem fra en sen middag/fest/tilstelning, jeg har råd til taxi hvis det trengs

- kjøper klær som er av god kvalitet som tåler lengre tids bruk, ikke siste mote til 199,- på h&m

- mindre fest og mer opplevelser på ferie

- kjøper sko som både ser bra ut og er gode å gå i, ikke bare førstnevnte

Den vanen jeg har lagt meg til og som i min bok definerer meg som gammel, er en uvane jeg har tatt med meg hjemmefra, og som jeg ikke likte i oppveksten men syns er komfortabel nå. Nemlig å ta av seg "jobbklærene" og få på kosebuksen når jeg kommer inn døren hjemme. Slaskete, men mye bedre å slenge seg på sofaen i en myk og god bukse enn et stramt skjørt og bluse. Skal kjøpe mer kjoler og tights til dette, må bare slite ut kosebuksene først (slaskelogic).

Anonymkode: 5c1cb...53d

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...