AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #1 Skrevet 26. februar 2016 Jeg er en jente på 16 snart 17 år. Jeg har begynt å fått selvmordstanker. Det som gjør at jeg vil ta selvmord er at jeg har noen venner og en kjæreste som utestenger meg og det føles også ut som at jeg er usynlig for dem, så det eneste jeg tenker på da er at det kanskje hadde hvert lettere for meg å bare ta mitt eget liv sånn at jeg faktisk er usynlig for dem. Jeg vet dette høres dumt og jævlig ut, men jeg ser ikke noe annet valg en selvmord. Jeg føler meg alene og at ingen forstår hvordan jeg faktisk har det. Håper noen har noen tips Anonymkode: 15b31...ae1
Pås Skrevet 26. februar 2016 #2 Skrevet 26. februar 2016 Dette var trist å lese! Har du et godt forhold til dine foreldre slik at du kan snakke med dem om dette? Eller en tante eller bestemor? Synes ikke du skal gå med dette alene, husk at alle voksne selv har vært 16 og de forstår deg kanskje bedre enn du tror!
Gjest Dorosseru Skrevet 26. februar 2016 #3 Skrevet 26. februar 2016 TS, send meg en PM om du ønsker å snakke med en som har erfaring med hvordan det er å være deprimert og suicidal <3
himmeloghav Skrevet 26. februar 2016 #4 Skrevet 26. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 16 snart 17 år. Jeg har begynt å fått selvmordstanker. Det som gjør at jeg vil ta selvmord er at jeg har noen venner og en kjæreste som utestenger meg og det føles også ut som at jeg er usynlig for dem, så det eneste jeg tenker på da er at det kanskje hadde hvert lettere for meg å bare ta mitt eget liv sånn at jeg faktisk er usynlig for dem. Jeg vet dette høres dumt og jævlig ut, men jeg ser ikke noe annet valg en selvmord. Jeg føler meg alene og at ingen forstår hvordan jeg faktisk har det. Håper noen har noen tips Anonymkode: 15b31...ae1 Du kan kontakte fastlegen din, helsesøster på skolen eller kontakte mental helse. Du skal ikke gå med slike tanker alene.
den Skrevet 26. februar 2016 #5 Skrevet 26. februar 2016 Her en er oversikt over nummer du kan ringe nå i kveld: http://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder
GBG Skrevet 26. februar 2016 #6 Skrevet 26. februar 2016 12 minutter siden, Pås skrev: Dette var trist å lese! Har du et godt forhold til dine foreldre slik at du kan snakke med dem om dette? Eller en tante eller bestemor? Synes ikke du skal gå med dette alene, husk at alle voksne selv har vært 16 og de forstår deg kanskje bedre enn du tror! Jeg klarer ikke å snakke om dette til noen.
GBG Skrevet 26. februar 2016 #7 Skrevet 26. februar 2016 7 minutter siden, himmeloghav skrev: Du kan kontakte fastlegen din, helsesøster på skolen eller kontakte mental helse. Du skal ikke gå med slike tanker alene. Jeg har droppet ut av videregående så får ikke snakket med helsesøster
GBG Skrevet 26. februar 2016 #8 Skrevet 26. februar 2016 10 minutter siden, Dorosseru skrev: TS, send meg en PM om du ønsker å snakke med en som har erfaring med hvordan det er å være deprimert og suicidal <3 Er ikke TS som har skrevt dette denne gangen
GBG Skrevet 26. februar 2016 #9 Skrevet 26. februar 2016 7 minutter siden, den skrev: Her en er oversikt over nummer du kan ringe nå i kveld: http://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder Tusen takk skal tenke på det
GBG Skrevet 26. februar 2016 #10 Skrevet 26. februar 2016 Det verste er at jeg har/hadde så innmari god kontakt med vennene min og kjæresten min, men nå så krangler jeg og kjæresten nesten hver eneste gang vi er til hverandre
Nordvesta Skrevet 26. februar 2016 #11 Skrevet 26. februar 2016 (endret) Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Jeg vil oppfordre deg til å heller ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. mvh. Nordvesta, mod. Endret 26. februar 2016 av Nordvesta
Anbefalte innlegg