Spøkelseskladden Skrevet 26. februar 2016 #1 Skrevet 26. februar 2016 Okay! Jeg elsker torden! Det er det første dere må vite. Jeg gleder meg hele året til de få gangene vi har tordenvær her om sommeren. Men jeg blir alltid så skuffa. Det skjer altfor skjeldent og er ofte over så fort. De få gangene det er skikkelig uvær så er jeg ofte uheldig og befinner meg på feil sted til feil tid. Men noen ganger klaffer det og jeg får oppleve "den perfekte stormen". Jeg lever for de øyeblikkene. Det er noe med å virkelig kjenne naturens krefter på nært hold som gir meg noe sinnsykt med adrenalin. Dette har jeg én gang i livet tenkt til å gjøre noe drastisk med og dra på ferie til et sted hvor det er gode muligheter for å oppleve mye torden på kort tid. Steder det tordner minst en gang om dagen f eks? Jeg er ikke en "stormchaser" som vil se tornadoer eller oppleve orkaner f eks. Bare helt vanlig torden. Så da er mitt spørsmål til dere verdensvante her inne: Har dere noen tips til steder og tidspunkt hvor en slik tur er mulig? 1
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 26. februar 2016 #2 Skrevet 26. februar 2016 Tennesse, Oklahoma, Florida. Mye vær der, har opplevd veldig kraftig tordenvær i Florida. Reis på sommeren så er det mye thunder storms der. Går ofte fort over da..
Gjest incognita Skrevet 26. februar 2016 #3 Skrevet 26. februar 2016 Tennessee, oklahoma, texas, florida. Drar du i August/September blir det helt sikkert torden på deg.
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 26. februar 2016 #4 Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, incognita skrev: Tennessee, oklahoma, texas, florida. Drar du i August/September blir det helt sikkert torden på deg. Haha nesten akkurat det jeg skrev Men det stemmer, har opplevd veldig mye torden i de statene faktisk.. Midtvesten spesielt er kjent for å ha mye vær.
Gjest incognita Skrevet 26. februar 2016 #5 Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, Carly-Chardonnay skrev: Haha nesten akkurat det jeg skrev Men det stemmer, har opplevd veldig mye torden i de statene faktisk.. Midtvesten spesielt er kjent for å ha mye vær. Nå er vel strengt tatt ingen av disse statene for midwest å regne, men ja..vær er det der iallefall (i sørstatene). Jeg synes det er fryktelig skummelt jeg, så kan ikke fatte at folk frivillig oppsøker sånt...
daemonia Skrevet 26. februar 2016 #6 Skrevet 26. februar 2016 Asia på sommerstid er visstnok ganske heftig. Varmt og flott med sol og opphold, og så slår det over til heftige regnskyll, vind, og torden. Har ikke opplevd det selv, men mange anbefaler å ikke reise på sommeren nettopp på grunn av det.
Millimani Skrevet 26. februar 2016 #7 Skrevet 26. februar 2016 Italia to juli-netter er det verste jeg har vært med på av torden-vær... Så hvis du ikke vil reise så "langt" så kan du ta en tur dit. Sardinia 1
Darkannie Skrevet 26. februar 2016 #8 Skrevet 26. februar 2016 Oklahoma/Kansas. Bodde der et par år, og det var rett og slett helt sinnsykt! Lynglimtene stoppet ikke! Helt fantastisk uvær, bodde midt i Tornado-Alley. Var heldig da, opplevde ikke store dødelige tornadoer. Morsomt til en visst punkt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #9 Skrevet 26. februar 2016 Singapore midtvinters Anonymkode: e1373...d93
Darkannie Skrevet 26. februar 2016 #10 Skrevet 26. februar 2016 Det finnes også flust med folk som driver med "storm-chasing" for turister i Tornado-Alley, hvis man virkelig er ute etter uværs-ferie.
Luckiness Skrevet 26. februar 2016 #11 Skrevet 26. februar 2016 Da jeg var i Italia, Venezia, opplevde vi lyn og torden 3-4 dager. Stort sett på kvelden/natten. Vet ikke om det er vanlig eller ei. Men hvis du ikke har noen spesielle datoer og budsjett å holde deg innenfor så kan du gjerne følge med på værmeldinger fremover og se hvor det er meldt torden?
Hulderen Skrevet 26. februar 2016 #12 Skrevet 26. februar 2016 Thailand har gitt meg de flotteste lyn- og tordenopplevelsene. Det var i januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå