Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette irriterer meg. Jeg tror mange hadde vært mer forsiktig med å lure til seg uføretrygd om de reelt sett kunne miste den.

Jada, jeg vet at noen blir anmeldt og dømt til tilbakebetaling, men det er utrolig få.

Jeg er nok ikke den eneste med mange uføretrygdede bekjente som jobber svart og er svært aktive, på tross av diagnoser som skulle tilsi noe annet. Og ikke kom med den «på gode kan jeg, men det er så uforutsigbart at jeg ikke kan jobbe»-sutringa. Flere av mine trygdede bekjente kan ikke ha hatt en dårlig dag på årevis når man ser hvor mye de farter rundt, jobber i hus og hage, går turer på fjellet, jobber svart, driver med svært fysiske hobbier av alle slag, har tid og overskudd til å få mange barn osv osv. 

Anonymkode: 6464b...e70

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å få uføretrygd. Ikke et særlig reflektert innlegg fra din side.

Anonymkode: 36f8d...af9

• Liker 20
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å få uføretrygd.

Neida. Bare klag nok til legen slik mange av mine tidligere klassevenninner har gjort og så får du det. Skaff deg en symptomdiagnose som fibromyalgi.

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Bare klag nok til legen slik mange av mine tidligere klassevenninner har gjort og så får du det. Skaff deg en symptomdiagnose som fibromyalgi.

Det er lett men det kan ta opp til 8 år men i mellomtiden kan du få AAP eller sosial stønad.

Jeg trengte ikke engang å dikte opp noe fikk stemplet ett par diagnoser i pannen uten noe stress :rolleyes:

Du kan foreksempel la vær å komme på kurs også si at du har sosial angst.

Tok ca 5 år for meg. Men har snyltet på skattebetalere hele vegen.

Anonymkode: 7035f...886

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette irriterer meg. Jeg tror mange hadde vært mer forsiktig med å lure til seg uføretrygd om de reelt sett kunne miste den.

Jada, jeg vet at noen blir anmeldt og dømt til tilbakebetaling, men det er utrolig få.

Jeg er nok ikke den eneste med mange uføretrygdede bekjente som jobber svart og er svært aktive, på tross av diagnoser som skulle tilsi noe annet. Og ikke kom med den «på gode kan jeg, men det er så uforutsigbart at jeg ikke kan jobbe»-sutringa. Flere av mine trygdede bekjente kan ikke ha hatt en dårlig dag på årevis når man ser hvor mye de farter rundt, jobber i hus og hage, går turer på fjellet, jobber svart, driver med svært fysiske hobbier av alle slag, har tid og overskudd til å få mange barn osv osv. 

Det irriterer meg at du lager en tråd hvor du kommer med en påstand om at folk lurer til seg uføretrygd uten å argumentere for påstanden din. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en medfødt, sjelden kronisk sykdom og en annen kronisk sykdom som jeg har hatt de siste 5 åra. Jeg hadde likevel aldri fått uføretrygd, fordi jeg er i stand til å jobbe mer enn 50%. Jeg vil nok ikke klare å jobbe 100% hele tiden, men 80-85% stilling går nok fint for min del, og de tapte utgiftene ved at jeg ikke jobber 100% får jeg ikke dekt selv om jeg ikke kan noe for at jeg er født som jeg er. 

Fibromyalgi er forøvrig en alvorlig diagnose. Les deg opp på den. 

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett men det kan ta opp til 8 år men i mellomtiden kan du få AAP eller sosial stønad.

Jeg trengte ikke engang å dikte opp noe fikk stemplet ett par diagnoser i pannen uten noe stress :rolleyes:

Så du lever herrens glade dager på 12000kr utbetalt i måneden altså. :fnise:

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror noen faktisk tror at du ikke er troll, eller hva tenkte du? Herlighet. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg kan ha tro på at det er noen der ute som vil gjøre hva som helst for uføretrygd, men de må huske på en ting at i den her tiden så er det faktisk ikke noe mer skremmende enn å stå utenfor arbeidslivet. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror noen faktisk tror at du ikke er troll, eller hva tenkte du? Herlighet. 

Tror det innlegget du siterte vart sarkasme...

Anonymkode: 53262...817

Skrevet

Du trenger ikke irritere deg, for ettersom staten norge as går nedenom økonomisk, så blir det slutt på alle disse utbetalingene. Når kravene øker og beløpene minker skal du se det er mange som kommer seg i jobb. 

Anonymkode: 983da...a78

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke irritere deg, for ettersom staten norge as går nedenom økonomisk, så blir det slutt på alle disse utbetalingene. Når kravene øker og beløpene minker skal du se det er mange som kommer seg i jobb. 

Anonymkode: 983da...a78

Enn hvis det ikke er noen jobber å få da....

Skrevet
26 minutter siden, O.G. skrev:

uten å argumentere for påstanden din. 

Jeg gjorde det.

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Enn hvis det ikke er noen jobber å få da....

Man har alltids prostitusjon.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det.

Nei, du gjorde nok ikke det.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke irritere deg, for ettersom staten norge as går nedenom økonomisk, så blir det slutt på alle disse utbetalingene.

Det tror jeg dessverre ikke.

Skrevet
Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Nei, du gjorde nok ikke det.

Joda. Egen empiri er også et argument. Jeg kjenner også en god del mennesker som er åpne om at de har lurt til seg uføretrygd og de er ikke akkurat intelligente og utspekulerte mennesker. De var bare stae og arbeidsskye nok.

• Liker 1
Skrevet

Joda. Egen empiri er også et argument. Jeg kjenner også en god del mennesker som er åpne om at de har lurt til seg uføretrygd og de er ikke akkurat intelligente og utspekulerte mennesker. De var bare stae og arbeidsskye nok.

Eiga empiri du liksom. :fnise:

Skrevet
24 minutter siden, O.G. skrev:

12000kr utbetalt i måneden

Mange får langt mer enn det og 12000,- er en fin sum for de som ikke har noe særlig med faste utgifter. Kjenner dessverre en god del som klarer seg ypperlig fordi de har arvet bolig, ikke sitter med studielån osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...